W roku 2000 były w produkcji silniki 2,4 136kM i 140kM- ta druga wersja oczywiście lepsza choćby do chipa, bo z czasem na pewno będziesz chciał i wybierzesz się do Cinkaa ja polecam 2,4 choćby ze względu na sam dźwięk jego pracy- wiozłem kilka osób, które były zaszokowane jak im po kilku kilometrach powiedziałem, że jadą dieslem
A po drugie elastyczność, pojemności raczej niczym nie nadrobisz w tym temacie.
Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,
Ja miałem kilka autek.. Hyundai Coupe 2.0 136KM + sekwencja - sztuk 2, Alfa 156 2.0TS 150KM + sekwencja, Laguna 3.0V6 190KM + sekwencja, Escort 1.8TD dodatkowo wiele kilometrów nabite Citroenem C4 1.6HDi i Megane 1.9DTi.. i jeszcze kilka innych pomniejszych, ale nie ma sensu nawet ich wspominać![]()
AlfaRomeo 156 2.0TS wymiękało przy HC 2.0 136KM, pod kontem elastyczności na niższych obrotach. Przy starciu na na 1/4 oba te auta jadą łeb w łeb.. Do codziennej jazdy TS był lipny. Citroen C4 i Megane z teoretycznie duzo slabszymi silnikami (90KM i 98KM) dają podobne wrażenie podczas codziennej jazdy jak 150KM w TSie.. Prawda jest taka, że auto nie trzyma się no toper na 4000rpm gdzie w benzyniakach pojawia się moc. W zestawieniu Diesel vs Benzyniak R4 przy 1500-1800rpm diesel generuje więcej mocy... bo te 150KM to mamy dopiero w okolicy czerwonego pola.
Laguna 3.0 V6 190KM ciągnie ładnie praktycznie już od jałowych obrotów. Nie ma charakterystycznego buczenia silnika przy wciśnięciu pedału gazu. Wszystko pięknie i ładnie, ale zimą spalanie 20l PB staje się bardzo realne, nawet pomimo montażu LPG... skutek uboczny krótkich odcinków![]()
Aktualnie jeżdżę od tygodnia Alfą 156 2.4JTD 150KM i powiem Ci, że jest bomba! Nie ma mowy o przeciążeniu silnika przy wciśnięciu gazu przy niższych obrotach, np poniżej 1500rpm. Coś jak w V6.. Wystarczy R5 aby wyeliminować wszystkie ułomności 4-ro cylindrowych silników które występują w dieslach i benzyniakach. Szczerze polecam Ci ten silniczek, szczególnie po liftingu CF3 140 lub 150KM. Jeśli masz odłożone na auto 7-8tys zł, i planujesz zakup 2.4 136KM, to polecam wziąć malutki kredyt do około 10tys zl i kupić coś z nowszym motorem, najlepiej po lifcie wnętrza.. Różnica w cenie raczej minimalna, szczególnie że starsze samochody zazwyczaj są bardziej wyeksploatowane jak młodsze. Sam miałem kupić 2.4 136KM z 1998 roku, ale jednak skusiłem się dołożyć 3tys zl i wziąć 2.4 150KM z 2002 roku.. Tobie też polecam takie podejście do tematu i celować w silniki 140-150KM.
Jak kupisz jednak 1.9JTD to jestem pewien, że zaraz wydasz sporą gotówkę na Chip, bo silniki R4 o mocy około 100km po prostu nie dają rady podczas jazdy autostradą. Jak tylko przekracza się 100KM/h to osiągi auta wyraźnie spadają. Aktualnie jeździsz autem 155KM, jesteś pewien że 105KM spełni Twoje oczekiwania?? 2.4 JTD R5 CF3 - opisz wrażenia jak już kupisz![]()
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
jest u mnie sprowadzona 2.4 nie wiem w jakim stanie silnik,ma lekko zarysowane dzwi tylne ale spoko musze ja obejrzec
Witam wszystkich.
Chciałbym wtrącić swoje 5 groszy. Jestem szczęśliwym posiadaczem 1.9 16v od świat bożego narodzenia Przymierzając sie do kupna rownież miałem dylemat 1.9 czy 2.4 interesował mnie tylko rocznik 2005. Plusami które przemawiały za 1.9 to
-Koszt wymiany rozrządu z częściami 500 zł
- Spalanie mieszane w granicach 6 litrów( tylko w zimę udało mi się przekroczyć dokładnie 6.21 w największe mrozy trasa70% miasto 30%)
-Silnik nie jest tak ciężki jak 2.4 i nie siadają amorki i sprężyny tak szybko
- miska jest normalnie umiejscowiona nie tak jak w 2.4 dziwnie nisko pechowy lub nieumiejętny kierowca może ja szybko rozwalić
Za 2.4 tylko i wyłącznie przemawiało ładniejszy dźwięk silnika i trochę lepsze osiągi ja innych plusów tamtego silnika nie widzę
Po ponad pół roku jestem bardzo zadowolony zrobiłem przez ten czas 25tys km i jedyna rzecz jaka wymieniłem to pęknięte rury od turbo do intercoolera i te druga na kwasówke
W poniedziałek wróciłem z nad morza startując miałem zrobione na około 120 km w tamta stronę jechałem droga krajowa 7 przedział 90-110km/h przed Elblągiem jest kawalek jakis 30 km trasy szybkiego ruchu tempomat 190 poteam przedzial 90-110 i spowrotem również.Rezerwa sie zapaliła po zrobieniu 1086 km chiwle podjechalem na cpn i weszlo 57.5 litra sam sobie możesz policzyć spalanie ktore wedlug mnie jest nieosiagalne dla 2.4 oczywisce wyprzedzlame po drodze ale tak pod 160 nie wiecej niz 4 samochody na raz. Dodam ze samochód odkąd jest w polsce nigdy nie jeździł bez dodatku millers power ecomax i ten dodatek NAPRAWDĘ zmniejsza spalanie i poprawia osiagi przy okazji czyszcząc wtryski jest to jakiś cud technikiWedług mnie pozbierajsobie troche wiecej i kup 1.9 16v pali tyle samo albo trochę mniej co słabsze 1.9 a dużo lepsza frajda z jazdy. 2.4 140 i 150 km chodzi troche slabiej od 1.9 wolniej przyspiesza do 200 jest to chyba spowodowane skrzynia 5. Jeżeli chodzi o benzyny róznej maści 2.0 150 km to nie spotkalem takiej ktora mialaby jakiekolwiek szanse w przedziale 100-215. Jedyna ktora stawila jakis opor to lexus is 200 wyprzedzajac go mialem wlasnie na trasie dobre wegrow 215 po wyprzedzeniu i niestety spalilem hamulce.Zreszta nalogike biorac benzyna posiada niecale 200NM Diesel 305 NM ktos kto próbuje Ci wmoić że benzyna jest szybsza jest Niemądrym idiotą benzyna jest tylko i wylacznie szybsza ze startu spod świateł do 100 po trasie nie ma jakichkolwiek szans a wątpie zebyś kupowal zeby sie ścigać na 1/4 .Sam wcześniej mialem ts 150 km no i po prostu nie ma co porównywać tam gdzie ts 160 dieslem 190.Co prawda mam tez prawdziwy przebieg 235 teraz i 100% bezwypadkowy samochod nie wiem czy to ma jakieś znaczenie. Sprawdz dokladnie historie tego samochodu i czy przebieg na balacie pewnie cos kolo 200 nie jest przekrecony 2 razy skoror to 12 letni sprowadzony smaochod to powinien miec kolo 400tys
Tylko jak sprawdzic prawdziwy przebieg? Fesem sie chyba nie da
W większości przypadków da się FES-em jeżeli nie to tylko serwis.
Mysle ze warto tez wspomniec o konstrukcji turbiny. W 2.4 masz turbine ze zmienna geometria (ruchome lopatki ktore zwiekszaja/zmniejszaja objetosc turbiny) ktora niestety lubi sie psuc - lopatki sie zapiekaja, nastepuje przeladowanie i alfa przechodzi w tryb awaryjny - silnik traci moc. W 1.9 nie ma tego problemu
Lecz mimo wszystko polecam 2.4. Mam 147 z 1.9 JTD (115KM) i 156 z 2.4 JTD (136KM) i 1.9 do piet 2.4 nie dorasta jesli chodzi o przyspieszenie, dzwiek. Fakt jest ciezszy, moze pali tez nieco wiecej ale jezdzac po miescie mieszcze sie bez problemu w 7,5-8 litrach /100. Po za miastem jest to w okolicach 6 litrow /100.
Ostatnio edytowane przez Bond_krk ; 21-08-2012 o 21:59