Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: "Świerszcze" nad kierownicą.

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie "Świerszcze" nad kierownicą.

    Ku... mnie już bierze, bo nie mogę znaleźć źródła. Za, nad kierownicą w kierunku podszybia, coś wibruje na niskich częstotliwościach. Tak, jakby jakiś twardy plastyk uderzał o szybę (jakieś 300-400Hz). Sprawdziłem osłonę podszybia na zewnątrz, wewnątrz, kratki, miejsce za zegarami i nie znalazłem. Wcisnąłem piankę we wszelkie szczeliny, ale też nie pomogło. Jak nacisnę kierownicę od góry, lub od dołu to świerszcze milkną. W jednej 156 miałem identyczny problem, ale źródła też nie znalazłem. Myślę, że gdyby zrzucić deskę, to by się znalazło, ale to gruba sprawa i spora demolka.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  2. #2
    Tomulus
    Gość

    Domyślnie

    Mi też trzeszczy ale tylko jak sie nagrzeje środek-strasznie denerwujące. Piącha w deske uspokaja. Jeżeli u ciebie cos trzeszczy i kierownica ma na to wpływ, to niestety latarka i popatrzeć raczej w miejscach gdzie idzie drązek kierowniczy.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar szwagieralfa
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Golub-Dobrzyń
    Auto
    156 1,9 jtd
    Postów
    75

    Domyślnie

    spróbuj zmienić położenie kierownicy Gora , Dół , przód tył , jesli przestanie w jakimś położeniu to szukaj w regulacji kierownicy .

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Niestety, ale czeka cie demontaz calej deski. Z tego co pamietam z jakiegos forum to wyrabia sie jakis element metalowy na ktorym opiera sie deska.

    - - - Updated - - -

    Az sie postaralem.
    Wejdz sobie tutaj, nastepnie zakladka z lewej strony "tips" a nastepnie "dashboard noise"
    http://www.alfa156.net/


    Przez krotki czas mialem 156 azurro nuvola i niestety miala ten problem. Faktycznie byl on niesamowicie irytujacy. Na szczescie nie musialem deski sciagac bo szybko sie auta pozbylem, byla zgnita

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomulus Zobacz post
    Mi też trzeszczy ale tylko jak sie nagrzeje środek-strasznie denerwujące. Piącha w deske uspokaja. Jeżeli u ciebie cos trzeszczy i kierownica ma na to wpływ, to niestety latarka i popatrzeć raczej w miejscach gdzie idzie drązek kierowniczy.
    U mnie jak jest zimne.
    Piącha pomaga, ale ile można nap... w kokpit.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał szwagieralfa Zobacz post
    spróbuj zmienić położenie kierownicy Gora , Dół , przód tył , jesli przestanie w jakimś położeniu to szukaj w regulacji kierownicy .
    To nie działa.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał wasyl Zobacz post
    Niestety, ale czeka cie demontaz calej deski. Z tego co pamietam z jakiegos forum to wyrabia sie jakis element metalowy na ktorym opiera sie deska.

    - - - Updated - - -

    Az sie postaralem.
    Wejdz sobie tutaj, nastepnie zakladka z lewej strony "tips" a nastepnie "dashboard noise"
    http://www.alfa156.net/


    Przez krotki czas mialem 156 azurro nuvola i niestety miala ten problem. Faktycznie byl on niesamowicie irytujacy. Na szczescie nie musialem deski sciagac bo szybko sie auta pozbylem, byla zgnita

    No faktycznie się postarałeś.
    Dzięki!

    No to pięknie, a dopiero co była zdejmowana i właśnie założyłem nowe spinki do poduchy.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Wykańczają mnie te zwierzaki i muszę powrócić do tematu...
    Może by tak zajrzeć endoskopem bez rozpruwania całej dechy i jakoś silikonem zabezpieczyć miejsce tarcia?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Wsadź głowę w pedały i sprawdź z tej pozycji czy wszystkie kostki wewnątrz deski są przymocowane w zatrzaskach.
    Ewentualnie zdemontuj dolną i górną osłonę kierownicy i też sprawdź czy kostki nie są luźno i nie wibrują. Chyba że to faktycznie od szyby, no ale to może być złudzenie.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Wasyl podał przyczynę. Z częstotliwości i położenia źródła wnioskuję, że to to ;-)
    Chodzi o to, żeby trafić na te śruby i je zneutralizować bez roz... połowy auta.
    Endoskopem może by się udało. Wolę zainwestować w sprzęt (i tak się przyda) niż wybebeszać kokpit.

    Za chwilę ładuję Bose, a tu taka zwała :/


    O których kostkach mówisz?
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar wasyl
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 2002
    Postów
    490

    Domyślnie

    Gdzies widzialem fotki ze ktos jakos tak ten temat ogarnal, ze wiercil..... tak, wiercil od strony silnika, pod podszybiem. Ale co wiercil i w jakim celu niestety nie pamietam. Pamietam ze efekt byl pozytywny.

    Ja pamietam, ze mnie szlag trafial i zyc z tym jest bardzo ciezko, takze musisz chyba kiedys poswiecic sobie dzien i rozmontowac deske.


    Kiedys z kolega wyjmowalismy deske w Scorpio. Wyjac nie jest tak trudno, jak z wiekszoscia czasochlonnych operacji Gorzej jest to wszystko potem poskladac.
    Ostatnio edytowane przez wasyl ; 09-09-2012 o 00:22

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    Sprawiłem sobie kamerę endoskopową i będę ogarniał bez demolki.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory