Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Temat: Nierówna praca silnika i telepanie całym autem V6

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gravesend Kent
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r.
    Postów
    111

    Domyślnie

    Kurde źle mnie troche zrozumieliście auto od początku tak chodzi jak go kupiłem z reszta nie pamiętam za bardzo. I powoli zaczynałem wymieniać wszystko po kolei. Rozrząd ustawiany na oryginalnych blokadach, czujnikiem zegarowym i jeszcze ponownie sprawdzany u użytkownika QBA i jest wszystko ok. Każdy rozkłada ręce.przepływke tez podpinałem na nowa boscha i to samo..

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    A poduchy pod silnikiem całe i ta łapa co trzyma motor od góry? Obejrzyj też wydech czy nie ma nieszczelności, ale to byś raczej usłyszał .

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gravesend Kent
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r.
    Postów
    111

    Domyślnie

    poduchy odpadają z reszta poduszki by sie nie przyczyniły do gubienia zapłonu z wydechem tez wszystko ok. Szczerze mowiac obstawiałbym zeby zdiąć głowice ale to kosztowny interes dlatego szukam tez jakis podpowiedzi bo to bedzie ostateczność.

  4. #14
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mat85 Zobacz post
    poduchy odpadają z reszta poduszki by sie nie przyczyniły do gubienia zapłonu z wydechem tez wszystko ok. Szczerze mowiac obstawiałbym zeby zdiąć głowice ale to kosztowny interes dlatego szukam tez jakis podpowiedzi bo to bedzie ostateczność.
    Kolego,
    jesli ustawienie rozrządu jest O.K. (wierzę użytkownikowi QBA) to bym sprawdził stan zaworów i tłoków prostym testem kontroli kompresji w cylindrach (to nic nie kosztuje trzeba tylko wykręcic świece) i będziesz miał pewność, że zawory i pierścienie tłokowe są O.K. Ciśnienie mierzone na zimnym silniku przy sprawnym akumulatorze winno wynosić 12,0 -14,0 bar i być równe na wszystkich cylindrach (dopuszczalne różnice to 10%). Gdy któryś cylinder ma poniżej tej tolerancji to można przeprowadzić dodatkowo tzw. próbę olejową (do badanego cylindra podaje sie 10 ml oleju silnikowego i ponownie mierzy kompresję), gdy ciśnienie wzrośnie to świadczy o uszkodzonym pierścieniu na tłoku lub zużyciu cylindra jesli się nie zmienia to winne sa zawory.
    Mam nadzieję, że ten test pozwoli Ci na zdiagnozowanie przyczyny.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 23-08-2012 o 13:19

  5. #15
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gravesend Kent
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r.
    Postów
    111

    Domyślnie

    Kurde sprawdzałem kompresje rok temu i maiał ok 12,5 bar na kazdym chyba żebym jeszcze raz przeprowadził badanie może coś pokaże. Tez mi ktos cos mówił zeby mu zmierzyc na ciepłym silniku bo na zimnym o dziwo dobrze chodzi. Nie wiam czy tak sie robi tak jak mówiłes raczej na powinno sie na zimnym sprawdzac. Najgorsze jest to że trzeba cały ssący znowu rozbierać

  6. #16
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Lpg sam zakładałeś? Czy kupiłeś z założoną?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #17
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    678

    Domyślnie

    to może zawór lub zawory wydechowe od gazu siadły i krzywka się kończy

  8. #18
    Użytkownik Embrion Avatar Yasiu22
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r
    Postów
    21

    Domyślnie

    A czy jak rozgrzeje się silnik i zaczyna Ci telepotać silnikiem i przerywać zapłon to dochodzą wtedy jakieś odgłosy z silnika, np pstryknięcie w momencie przerwania zapłonu ?

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Gravesend Kent
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r.
    Postów
    111

    Domyślnie

    Gaz sam zakładałem rok temu tzn Gazownik ale sprawdzony. Na pb tez sie tak dzieje to raczej gaz do tego nic nie ma.Jak sie powoli zaczyna nagrzewac są takie wahania motorem i jak juz dojdzie do 90 stopni no obrotomierzu wskazówka stoi tak jak powinno, a motor dziwnie sie zachowuje i czuc drgania całą budą na kierownicy siedzeniach itp..

  10. #20
    Użytkownik Embrion Avatar Yasiu22
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 1999r
    Postów
    21

    Domyślnie

    Ja po wymianie rozrządu miałem tak ze zapłon przerywał na benzynie mniej a na gazie bardziej, wskazówka obrotomierza stała mniej więcej równo ale silnikiem trzęsło i wibracje przenosiły się na budę. Charakterystyczna przypadłość była też taka że jak auto postało chwile na światłach to przy dodaniu gazu silnik się lekko dusił. Pierwszą przyczyną był przepływomierz który już się kończył a potem już padł całkowicie a drugim winowajcą były świece, okazało się ze mechanik który wymieniał rozrząd nie powkładał nowych świec tylko byle jakie byle się wkręciły. Wczoraj założyłem nówki Boscha do gazu i chodzi jak złoto a stare świece okazały się zbiorem trzech różnych "modeli" świec.

Podobne wątki

  1. [146] Nierówna praca silnika.
    Utworzone przez mario333 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-06-2014, 20:59
  2. Nierówna praca silnika
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 21:29
  3. Telepanie całym autem przy ruszaniu
    Utworzone przez xdj1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-01-2011, 11:51
  4. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  5. [156] Nierówna praca silnika
    Utworzone przez wwodnik w dziale 156
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 04-07-2010, 16:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory