Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: klapy wirowe w 2,4jtdm

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie klapy wirowe w 2,4jtdm

    Witam, czy ktoś wie w jakiej pozycji powinny byc ustawione kalpy wirowe na zgaszonym silniku, i jakie ustawienie powinny miec w chwilizapalenia i wolnych obrotów?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    wszystko było na forum. w innym wątku w którym duskutuje się teraz Twój przypadek wstawiłem Ci linka - niepotrzebnie zakładasz nowy temat.

  3. #3
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Podaj i mi ten link. Od niedawna mam 159 jtdm 16v z 09.2006 kolektor ma plastikowy ale nie widzę przy nim tej listwy do sterowania klapami,. Szukałem na forum tematów związanych z kolektorami i klapami, ale nie do wszystkich info. dotarłem.
    Jeszcze jedno pytanie (pewnie też gdzieś było pisane) Jeżeli na wolnych obr. ciś. doład. pokazuje ok. 0.15bar (powinno chyba byc "0") ,a czyszczenie czujnika doładowania nie pomogło to mam go wymienić, czy to małe przekłamanie nie przeszkadza w niczym?

  4. #4
    osqarq
    Gość

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html - odnośnie ciśnienia doładowania. (jedna z kilku powodów)

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Podaj i mi ten link. Od niedawna mam 159 jtdm 16v z 09.2006 kolektor ma plastikowy ale nie widzę przy nim tej listwy do sterowania klapami,. Szukałem na forum tematów związanych z kolektorami i klapami, ale nie do wszystkich info. dotarłem.
    Jeszcze jedno pytanie (pewnie też gdzieś było pisane) Jeżeli na wolnych obr. ciś. doład. pokazuje ok. 0.15bar (powinno chyba byc "0") ,a czyszczenie czujnika doładowania nie pomogło to mam go wymienić, czy to małe przekłamanie nie przeszkadza w niczym?
    no tak, w nowszych alfach są plastikowe kolektory a one mają listwę od spodu. nie wiem czy w takich listwa może spaść, bo ponoć są ulepszone, aczkolwiek w innych wątkach pisano że też nie są wieczne. może ktoś inny podpowie jak najłatwiej sprawdzić klapy w plastikowym kolektorze, moje doświadczenia ograniczają się tylko do własnej alfy.

    Co do czujnika doładowania - u mnie zostawało zawsze na ok 0.1bar. czyszczenie pomogło minimalnie. Kupiłem nowy czujnik, teraz pokazuje 0, ale nie widzę praktycznie różnicy w zachwaniu auta lub spalaniu, a wszelkie niedomagania (tzn szarpnięcie przy przyspieszaniu) pozostały. Pewnie lepiej (bezpieczniej) jest jak czujnik działa 100%, wtedy masz napewno prawidłową regulację ciśnienia turbiny (u mnie teraz nigdy nie przeładuje powyżej ok 1.4 bar, kiedyś dolatywało czasami do 1.5bar bo pewnie czujnik działał z opóźnieniem). Wybór czy warto wywalać 240zł za nowy czujnik (gdy kupisz go jako Bosch a nie w ASO jako oryginał bo wtedy coś ponad 500zł) należy do Ciebie.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 23-08-2012 o 16:33

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał osqarq Zobacz post
    http://www.forum.alfaholicy.org/159_...te_filter.html - odnośnie ciśnienia doładowania. (jedna z kilku powodów)
    Nie to nie było wypalanie DPF, tak jest cały czas na wolnych obr. Spróbuję jeszcze oczyścić czujnik w wannie ultradźwiękowej. Jak nie pomoże to wymienię na nowy, chyba, że to małe przekłamanie nie wpływa ujemnie na pracę silnika?

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,614

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Nie to nie było wypalanie DPF, tak jest cały czas na wolnych obr. Spróbuję jeszcze oczyścić czujnik w wannie ultradźwiękowej. Jak nie pomoże to wymienię na nowy, chyba, że to małe przekłamanie nie wpływa ujemnie na pracę silnika?
    Nie wiem czy ktoś ci da 100% odpowiedź czy wpływa czy nie. Pewnie zależy od konkretnego przypadku. Ja też miałem ten dylemat, i do końca nie wiem i nigdy się nie dowiem czy wyrzuciłem 240zł czy nie.
    Na mój chłopski rozum, przy niskich ciśnieniach pewnie nie ma to znaczenia, ale podejżewam że znacznie ważniejsze jest jak się zachowuje czujnik podczas większych ciśnień i przy ich dynamicznych ich zmianach. Moim zdaniem zabrudzony czujnik potencjalnie może wprowadzać błąd stały albo przynajmniej spowalniać reakcję czujnika, stąd mogą występować w rzeczywistości przeładowania ciśnienia, a to już może mieć wpływ na trwałość pewnych elementów i zachowanie się auta.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 23-08-2012 o 19:06

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    w poliftowych kolektorach nie ma jak sprawdzic listwy ani klap.Listwa napewno jest ulepszona i spadac nie spada ale jest ryzyko urywania sie klap.Z tego co pamietam Tomek_KRK pisal o wywaleniu ich przy ok 150 tys km.Ja mam przedlifta i zaspawalem kolektor.Teraz zero problemow i nie widze roznicy w pracy silnika.Jest gitarka.Klapy na zgaszonym powinny byc zamkniete.Na wolnych obrotach rowniez-z tego co pamietam.Przy dodawaniu gazu listwa sie poruszala i klapy sie otwieraly.Chyba ze sie myle??Pozdrawiam

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xdj1
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 2,4jtdm, AR GT 1,9jtd
    Postów
    316

    Domyślnie

    [QUOTEKlapy na zgaszonym powinny byc zamkniete.Na wolnych obrotach rowniez-z tego co pamietam.Przy dodawaniu gazu listwa sie poruszala i klapy sie otwieraly.Chyba ze sie myle??Pozdrawiam[/QUOTE]

    U mnie jest tak-dziś testowałem. Na zgaszonym są otwarte, podczas zapalnia silnika zamykają się i podczas przygazówki otwieraja. podczas gaszenia otwierają sie

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Nie wiem czy ktoś ci da 100% odpowiedź czy wpływa czy nie. Pewnie zależy od konkretnego przypadku. Ja też miałem ten dylemat, i do końca nie wiem i nigdy się nie dowiem czy wyrzuciłem 240zł czy nie.
    Na mój chłopski rozum, przy niskich ciśnieniach pewnie nie ma to znaczenia, ale podejżewam że znacznie ważniejsze jest jak się zachowuje czujnik podczas większych ciśnień i przy ich dynamicznych ich zmianach. Moim zdaniem zabrudzony czujnik potencjalnie może wprowadzać błąd stały albo przynajmniej spowalniać reakcję czujnika, stąd mogą występować w rzeczywistości przeładowania ciśnienia, a to już może mieć wpływ na trwałość pewnych elementów i zachowanie się auta.
    Nie przeładowuje, przy "bucie w podłogę" wskazówka ciś. idzie do 1,4 zatrzymuje się i po chwili spada.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Czarny_28 Zobacz post
    w poliftowych kolektorach nie ma jak sprawdzic listwy ani klap.Listwa napewno jest ulepszona i spadac nie spada ale jest ryzyko urywania sie klap.Z tego co pamietam Tomek_KRK pisal o wywaleniu ich przy ok 150 tys km.Ja mam przedlifta i zaspawalem kolektor.Teraz zero problemow i nie widze roznicy w pracy silnika.Jest gitarka.Klapy na zgaszonym powinny byc zamkniete.Na wolnych obrotach rowniez-z tego co pamietam.Przy dodawaniu gazu listwa sie poruszala i klapy sie otwieraly.Chyba ze sie myle??Pozdrawiam
    Moja jest z 09.2006r. to jaki oryginalnie powinna mieć kolektor?

Podobne wątki

  1. [159] klapy wirowe
    Utworzone przez FISHA159JTDM w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 115
    Ostatni post / autor: 25-10-2020, 20:56
  2. Klapy Wirowe
    Utworzone przez nietyx w dziale GT
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 18-04-2017, 20:37
  3. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez Mrhiacynt w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2015, 20:11
  4. [159] Klapy wirowe
    Utworzone przez ario w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 20:55
  5. 156 2.4 20v klapy wirowe ?
    Utworzone przez lisek10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 21:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory