Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Rodzaj ocynku w Alfach

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Wrocł‚aw, Poland
    Auto
    A4 B5
    Postów
    58

    Domyślnie Rodzaj ocynku w Alfach

    Witam
    Mam pytanie - czy ktoś wie może jaki rodzaj cynkowania stosowała Alfa do produkcji 159?.
    Czy to było cynkowanie ogniowe (zanurzanie całej karoserii po zgrzewaniu),
    czy tak jak robią małą Lancię w Tychach - zamawiają ocynkowane blachy na fabrykę i z tego tłoczą?

    Niewątpliwie opcja 1 jest lepsza (trwalsza) ale sporo droższa i np była stosowana przez Audi przy Audi 80, ale czy w dobie szalejących księgowych Alfa by się na coś takiego szarpnęła?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159
    Postów
    2,093

    Domyślnie

    Pytanie czy ktokolwiek teraz szarpie się na coś takiego.
    Powłoka po cynkowaniu ogniowym pozostawia wiele do życzenia.
    I tak z doświadczenia Ci powiem, że BMW, MAN, Audi także tłoczy już blachy ocynkowane, pewnie jak większość o ile nie wszystkie z firm.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    BMW czy VW tak samo tłocza z ocynkowanych arkuszy blachy jak i Fiat.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    FSD
    Auto
    159 SPORTWAGON 1.9 JTDM
    Postów
    30

    Domyślnie

    Jeżeli jest cynkowana to na pewno nie jest to ogniowo, ponieważ ogniowe cynkowanie polega na zanurzeniu w ciekłym, gorącym, roztopionym cynku czego geometria karosrii by nie wytrzymała. Raczej nazywa się to cynkowaniem elektrolitycznym co długo trwa.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Wrocł‚aw, Poland
    Auto
    A4 B5
    Postów
    58

    Domyślnie

    Dzięki za info.
    W międzyczasie przeczytałem ( ) Epera i tam wspominają o galwanicznym cynkowaniu większości elementów na 8 mikronów a elementów nośnych na 20 mikronów. Czyli sprawa jasna.
    Ogniowe cynkowanie budy jakoś wytrzymują - Audi 80 i najprawdopodobniej A4 B5 tak były cynkowane.
    Plus użycie dobrej jakości blachy i efekty są takie że na moim 15 letnim dziadku nawet na elementach podwozia nic się nie dzieje,
    ale fakt teraz to już nie robi się aut na 15-20 lat

    P.S. widzę że w większości przypadków buda 159 trzyma się dobrze, ale elementy typu sanki - potrafią rdzewieć (chyba też w niektórych tylko przypadkach) jak F125 czy Poldek za swoich czasów - szkoda że tego nie przypilnowali.

    A 159 fajna jest bo ma 4x4 na torsenie - a chodzi mi po głowie next level - stety-niestety Audi w międzyczasie zapuściło diesle tragicznie no a benzyna w 4x4 (2.0 TFSI) to lekką nogą 14 po mieście jak nic.
    2.4 myślę będzie się trzymał 10-11 (z tego co widzę po spalaniu użytkowników).

Podobne wątki

  1. [MiTo] Rodzaj sprężarki klimatyzacji
    Utworzone przez topgear68 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-11-2015, 12:12
  2. Jaki rodzaj sprzeglo ju
    Utworzone przez badboy w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 08:25
  3. rodzaj emblematu
    Utworzone przez devilmaycry w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-07-2011, 12:41
  4. karoseria w ocynku
    Utworzone przez przemekj23 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 28-10-2008, 19:00
  5. [145] czy model 145 jest w ocynku??
    Utworzone przez nacys w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-02-2008, 12:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory