Strona 4 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 93

Temat: Eco driving w dieslu

  1. #31
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    wierz mi, że jest znaczniej mniej fotoradarów i policji za krzakami.
    Można pozwolić sobie na znacznie więcej i szybciej.

  2. #32
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    A co to ma do eco?
    Jedziesz ile przepisy nakazują i tyle.
    Oczywiście w Polsce jest za dużo znaków i fotoradarów. Jednak w znacznej mierze winni są temu kierowcy. Jak nie ma betonowej barierki wryją się wszędzie, jak nie ma fotoradaru to się jedzie ile fabryka dała... W mieście co 100m powinien być śpiący policjant aby kierowcy jachali jak należy... Fotoradary oznakowane tak, że z daleka widać i jeszcze źle... Co tu, do wuja oznaczać? Jak 50 to 50 wszędzie, nie znasz dnia ani godziny, a nie jak teraz że ze 100 do 50 tuż przed foto i znowu opór...

  3. #33
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Z ciekawości - sam jeździsz tak jak piszesz? jak jest 50, to 50 i ani kilometra więcej? Bo na ulicach praktycznie nie spotykam takich pojazdów
    A do eco ma to tyle, ze jak masz obszar zabudowany, kończy się 100m przed zakrętem, a 100m za zakrętem zaczyna się kolejny, to jednak trochę to utrudnia płynną jazdę.
    Co do tego, że w naszym kraju wszelkie działania na rzecz bezpieczeństwa i pacyfikacji ruchu robi się tak, żeby coś zrobić, ale jednak zostało po staremu, to się akurat zgadzam.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    ciekawe czy sam jeździsz tak jak przepisy nakazują.
    może napisze teraz małe OT..
    ale trochę jeżdzę po Europie i to co dzieje się w Polsce na drogach to jest walka o przetrwanie.
    krótko mówiąc moja trasa z Amsterdamu do Piekary to najczęsciej ok 10h.( tempomat 140-150km/h)
    Najczęsciej o 1 w nocy wyjezdzam z amsterdamu i o 7 rano jestem w zgorzelcu. Czyli w 6 godzin robię ok 850km.. a potem 4 godziny męczę 330km.
    I nie są temu winne drogi bo pod sam dom mam autostradę, tylko kierowcy którzy:
    -nie patrzą w lusterka, a jak już zajądą Ci drogę to nawet nie pomyślą,żeby przyspieszyć podczas wyprzedzania.
    -mają wykupiony abonament na lewy pas i pędzą całe 110km/h na autostradzie
    -nie znają przepisów drogowych

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar seba_css
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    w drodze
    Auto
    Giulia Veloce Q4 MY20
    Postów
    346

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Z ciekawości - sam jeździsz tak jak piszesz? jak jest 50, to 50 i ani kilometra więcej? Bo na ulicach praktycznie nie spotykam takich pojazdów
    A do eco ma to tyle, ze jak masz obszar zabudowany, kończy się 100m przed zakrętem, a 100m za zakrętem zaczyna się kolejny, to jednak trochę to utrudnia płynną jazdę.
    Co do tego, że w naszym kraju wszelkie działania na rzecz bezpieczeństwa i pacyfikacji ruchu robi się tak, żeby coś zrobić, ale jednak zostało po staremu, to się akurat zgadzam.
    Nie, nie jeżdżę tak.
    Ale też nie marudzę, że ktoś robi coś z tym abym jeździł zgodnie z przepisami.
    Przecież jak są światła i 70 to bez foto zwalnia może 20% aut, reszta lekko noga z gazu lub nawet tyle nie... Jak tu nie tępić takich zachowań? Sam nie lubię zwalniać co chwilę na dwupasie ale jednak po coś te ograniczenia są...
    Też jeżdżę ze Śląska do Amsterdamu (mam ciut dalej niż Ty omen). Też wychodzi mi około 10h.
    Zgadzam się, że na trasie największa zmora to miszczowie lewego pasa i ciężarówki wciąż się wyprzedzające. Jedzie takich 10 szt pod rząd i oczywyście zamiast jechać ciurkiem to muszą się wyprzedzać po kolei, a za nimi peleton nerwowo przeskakuje z lewej na prawą i spowrotem. Jest to bardzo niebezpieczne imho.
    Ostatnio edytowane przez seba_css ; 03-09-2012 o 14:04

  6. #36
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    WPR
    Auto
    Giulietta Veloce MY2016 / Giulia Veloce 2.0
    Postów
    481

    Domyślnie

    wydaje mi sie, ze koszty dwumasy i turbiny jak juz sie rozwalą przez przyspieszanie na 5ce przewyzszaja ten promil, co wydajemy na paliwo. Do tego paliwo mamy w ratach, a za 2mase/turbo musimy zaplacic od razu mnie najmniej spala przy 2300-2500rpm, staram sie nie schodzic ponizej 2000 obrotow na zadnym biegu i przewidywac jak pisali koledzy co sie dzieje 100 m przed autem

    a dla goscia co jezdzi 159ką 50 kmh - szacun, bedziesz zyl 100 lat z taką cierpliwością, tylko ze 80 lat z tego spedzisz wlokąc się po drodze

  7. #37
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał makaronek Zobacz post
    a dla goscia co jezdzi 159ką 50 kmh - szacun, bedziesz zyl 100 lat z taką cierpliwością, tylko ze 80 lat z tego spedzisz wlokąc się po drodze
    W całym tym temacie, akurat teksty w tym stylu są co najmniej zbędne. Lecz jak komus poprawią humor...

  8. #38
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Jazda ekonomiczna to nie jest jazda wolna. Mam 159 i zdarza mi się jeździć 50km/h, lub nawet wolniej w pewnych miejscach np. w pobliżu szkół, zdarza mi się jazda z prędkościami dużo wyższymi. Jest gdzieś jakaś tabelka z prędkościami, które są właściwe dla 159? Takie drobiazgi jak np. przepuszczenie pieszych na przejściu, umożliwienie komuś zmiany pasa też są obciachowe i nie wypada tego robić alfą?
    Dzięki odrobinie myślenia płacę mniej podatków państwu a, że płacę ich i tak sporo daje mi to odrobinę złośliwej satysfakcji. Co do zużycia samochodu - mocno dyskusyjne jest czy jazda ze stałą prędkością przy 1500 obrotów jest dla silnika bardziej bolesna niż danie mu w rurę na każdych światłach.
    Co do samej techniki jazdy - przyśpieszam dynamicznie, do tych 4k obrotów włącznie, utrzymuję prędkość na niskich obrotach (w okolicy 2k obrotów +-250).

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrpo Zobacz post
    Co do zużycia samochodu - mocno dyskusyjne jest czy jazda ze stałą prędkością przy 1500 obrotów jest dla silnika bardziej bolesna niż danie mu w rurę na każdych światłach.
    Już pisałem. Od ECO zapiekają się kierownice zmiennej geometrii turbo. Dlatego czasem warto Dać w palnik od świateł do świateł...

  10. #40
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FISHA159JTDM
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16v 150KM Lusso 2008 UK
    Postów
    305

    Domyślnie

    "Trafiła się jakaś zatoczka z prawej, uruchomiłem teleport i całą ekonomię trafiło"
    U mnie to jest
    3
    2
    1
    moocy przybywaj:-)
    Zycie jest zbyt krotkie
    Ps: 321 bo 150 w 159 to...:-)



    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-11-2011, 08:55
  2. Eco-driving
    Utworzone przez Siafal89 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 22:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory