Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Tueleja dolnego wahacza pytanie

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie Tueleja dolnego wahacza pytanie

    Cześć. Mam takie pytanie, niecały miesiąc temu zmieniałem dolne wahacze, wczoraj jak podniosłem koło zobaczyłem lekkie pęknięcie na gumie tulejki (foto poniżej). Jak opuszczę samochód to pęknięcie jest niewidoczne, luzów na kole brak, wszystko sztywne, na jakiej zasadzie działają te tulejki, mają się lekko obracać wraz z ruchem wahacza góra/dół ? Jakoś mi się nie widzi wyjmować tych wahaczy znowu, przerypana robota I tak zapewne za niedługi czas będzie się pewnie to wszystko obracało na wahaczu jak to miało miejsce w starych wahaczach po wyjęciu, a więc myślę, że to pęknięcie nie ma nic do rzeczy, a jak wy myślicie ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0113.jpg
Wyświetleń:	171
Rozmiar:	108.6 KB
ID:	68872  
    Ostatnio edytowane przez pawel2910 ; 08-09-2012 o 21:31

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Jaka marka?
    Takie pęknięcie jest niegroźne jeżeli nie ma luzów.
    Kiedy wkładałem nowe TRW nie szło ręką obrócić tulejki. Dopiero po zamontowaniu można było z wielkim oporem poruszać wahaczem.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Wiadomo na TRW by zapewne tego nie było, górę założyłem oryginał, dół na przeczekanie fast, ale zrobiłem może na tym 400 km czemu takie pęknięcie to nie wiem, zabezpieczyłem to b. mocnym klejem ale tak logicznie myśląc to takie pęknięcie nie powinno mieć wpływu na luz, bo najczęściej tulejka rozbija się wewnątrz, na fastach też tulejki były nieruchome przed montażem
    Ostatnio edytowane przez pawel2910 ; 08-09-2012 o 22:48

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Pęknięcie wynika z jakości gumy i z tego że jak by "łożyskiem" wahacza w tym miejscu jest właśnie ta guma, która cały czas pracuje skrętnie. Pęknięcie na rancie nie wplynie na luz między tą małą tulejką a alu obudową,bardziej martwił bym się o sworznie na drugim końcu Ja zrobiłem na dolnych Fast'ach,nie wiem ile ale duuużo km (ok 20 tyś) i luzu na tych tulejach nie ma w ogóle ale sworznie już coś zaczynają chyba klękać.

    ​MM Garage - Naprawy, wymiany. Sprzęgła, rozrządy, hamulce, zawias... dłubie bo lubie.
    https://web.facebook.com/MM-Garage-1003360043043536/?ref=hl

    Z AR było: 156 Pussy Wagon 1.9 JTD 115KM / 146 1.7 16V Boxer

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    No i o to chodzi, jak u mnie tyle wytrzymają to będę zadowolony, już niedługo założę zimówki 15 to tak po tyłku nie będą dostawać jak na 17 Dzięki koledzy za uspokojenie mnie

Podobne wątki

  1. osłona sworznia dolnego wahacza
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-04-2017, 15:38
  2. Szybkie pytanie o demontaż wahacza dolnego przedniego.
    Utworzone przez grabsoon w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2014, 14:19
  3. Wymiana wahacza dolnego
    Utworzone przez kamil8746 w dziale 147
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 19:04
  4. demontaz dolnego wahacza 156 przed FL
    Utworzone przez kosik17 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory