Strona 7 z 14 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 135

Temat: 1,9JTDM vs 2,0 JTDM ,a może BMW ?

  1. #61
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Ciekawe propozycje nie powiem,ale zejdźmy troszke na ziemię panowie.Pewnie ,że świetnie było by mieć maserati. Ktoś się pyta : " co masz?" MASERATI.Pieknie to brzmi prawda? Tyle ,że maserati to auto dla pasjonatów,przepraszam zapomniałbym,bogatych pasjonatów.Świetne auta napewno,ale nie stać mnie ,ani na serwis ,ani na paliwo dla takiego potworka.Zresztą ,nie wiem czy 100tys było by wystarczające do zakupu czegoś w miarę nie składanego,a gdzie dopiero 50-60...

    Co do swapów i pogoni za mocą,cóż, jesli zależało by mi na naprawdę konkretnym wyniku,przy w miarę nie zabijającym spalaniu i dość nowoczesnej budzie,to bym szedł tylko w 2,0 TFSI. 300km bez problemu,są patenty na 400km i więcej bez ogromnych pieniędzy.Chętnie bym przygarnoł takiego CC z 2,0 T,ale benzyna jak pisałem mnie nie interesuje.Trzeba chodzić po ziemi,poza tym odpowiada mi charakterystyka diesla.


    xakner wiem o czym mówisz.e60 to świetne auto,tyle ,że tam się prosi o 6 garów pod maska.Jesli będe jej szukał,to tylko w wersji 231km,gdzie mozna po programie i wydechu zrobić 300km.

    Obserwuję ceny alf 2,0 na mobile .Jak się okazuje za 11-12tyś ojro mozna kupić taki rarytas z nawet niskim przebiegiem ( realnym?).Co przy cenie na dziś dzień eura całkiem nieźle to wychodzi.Pytanie: czy faktycznie ceny spadają,czy ten przedział cenowy raczej powinien zapalać czerwoną lampkę ?
    Za niewiele powyżej 50 tysiecy kupisz 2.0 JTDm z 2010 roku. Sam będę miał wkrótce 2 takie auta w ofercie - przebiegi do 100.000 km.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  2. #62
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Rybak ciezki masz orzech do zgryzienia, ale to fajnie rozwazac rozne opcje i wybierac - sam nie wiem co bym wybral, choc znajac siebie to pewnie alfe i pewnie nie odbiegalo by to zbytnio od tego co jest no moze z 4 x 4 nie wiem sam choc BMW tez kusi i rozumiem Twoje rozterki - poprzednie piatki zawsze mi sie b podobaly z tymi brwiami / kierunkami

    Nawiazujac do twojego wczesniejszego posta i spota - jesli bedziesz w wawie daj znak na pw.
    Mimo wszystko mysle ze klekota 2,4 nie warto z zalozenia skreslac.
    Ok swoje wazy, ale masa powoduje ze pewnie sie prowadzi, przod jest dociazony i zjawisko mielenia kolami niewystepuje albo b sporadycznie. Takze mimo uwag ze naped na przod moze nie dac rady z 250 i wysokim momentem to wg mnie nie jest to prawda - daje sobie spokojnie rade. Zobaczymy jak bedzie po zrobeniu wydechu, ale mysle ze nie bedzie tez problemu bo przyrost bedzie pewnie nieduzy. Dodatkowo na plus przemawia fakt ze sprzeglo i dwumasa sa naprawde pancerne w tym aucie i mimo wszystko trwalsze w FWD w stosunku do AWD. Choc wiadomo Q4 robi konretna robote, wszystko ma plusy i minusy...
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 01-09-2012 o 17:24

  3. #63
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Wycieczek ciąg dalszy.Jeździłem 159 SW 2,4 210km.Ok ,przyznaję,nie ma porównania do 200.Zdecydowanie lepiej to jedzie na każdym biegu,zwłaszcza przy niższych obrotach,dzwięk też spoko,osiągi porównywalne do 1,9 156 zrobionej na 190km przynajmniej do 140km/h bo więcej nie jechałem ( może do 100 słabiej,ale pewnie od 160 jest lepiej).

    Ludzie mi mówia,że masa praktycznie w prowadzeniu nie gra roli w tym przypadku,cóż ja chyba mam coś z błędnikiem nie tak,bo według mnie jest ono zupełnie inne niż w 1,9/2,0.Tak jak w 156 2,4 odczuwalna jest masa silnika,tak w 159 ,jak dla mnie,jeszcze bardziej się ją czuje.Być może tylko jak tak mam ,ale sam zdania nie zmienię.Prowadzenie 1,9/2,0 według mnie jest lepsze niż w 2,4,zwłaszcza gdy chcemy później przyhamować w zakręcie.Oczywiście stabilnosc auta jest jeszcze większa niż w 4 garach.Z Q4 to musi być prawdziwy szynobus.Elastyka jest świetna,jedziemy sobie nawet 40km/h na 4,wciskamy gaz i jest ładne przyspieszenie bez żadnego zawahania,ale kto by tam jeździł czwórką takie prędkości .Spalanie według tego co było na komputerze,to średnia 13l,ale właściciel tylko po mieście ostatnio jeździł,a mowa o mieścince 30 tyś,nie o aglomeracji.Według mnie to dużo.Tyle powinno palić jakieś 3,0.

    Pomimo szczerych chęci,nie mogę się przekonać do 2,4 .Auto z nim jest cięzkie,paliwożerne,trochę klockowate.Komfort jest bardzo dobry,nierówności świetnie tłumione,to już raczej wyższa klasa.Stabilność jest ogromna i pewnie taka sama przy 100 jak i przy 200 i to tyle.

    W najbliższym czasie będę chciał przejechać się e60 z 3,0 i trójką też z 3,0.Wtedy będę miał kompleksowe porównanie.


    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Za niewiele powyżej 50 tysiecy kupisz 2.0 JTDm z 2010 roku. Sam będę miał wkrótce 2 takie auta w ofercie - przebiegi do 100.000 km.
    Naprawdę tak te auta tanieją ? Jesli bezwypadki to czekam na oferty.

    Chętnie się spotkam z wami Szewi,ponoc możecie pochwalić sie interesującymi egzemplarzami na spotach ,tylko niech troszkę te remonty sie skończą,bo ostatnie wasze korki masakruja moje nerwy.

  4. #64
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Naprawdę tak te auta tanieją ? Jesli bezwypadki to czekam na oferty.
    Podeślij maila na PW, to pójdą oferty... Są na razie 2 sztuki 2.0 JTDm z nowego pakietu.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #65
    Anka Cyganka
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Chętnie się spotkam z wami Szewi,ponoc możecie pochwalić sie interesującymi egzemplarzami na spotach ,tylko niech troszkę te remonty sie skończą,bo ostatnie wasze korki masakruja moje nerwy.
    Przyjedż w ktorys czwartek na spot , bedzie na pewno kilka 159 z dieslem , no i tak by Szewi byl bo jego jest jedyna i wyjatkowa.

    Konca remontow raczej bym nie oczekiwala , moze na wiosne

  6. #66
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    W sobotę jeździłem bmw serii 5 3,0d 231km.Wrażenia takie,że mozna przypuścić iż tej mocy tam nie ma.Piątka z trzema litrami jest mega cięzka.Dobra sprawa,bo nie czuć dużej masy na przodzie,ale osiągi za mocno nie porażają.Coś jak 159 2,4 210km,moze coś tam szybciej.Katalogowe 7,1 s do 100 w piątce to jakiś żart.Komfort jeszcze większy niż w 2,0, kupa kupa elektroniki,aktywne zawieszenie i takie tam cudenka,to wszystko robi wrażenie,ale też i mocno straszy wielkimi kosztami w przyszłości.

    Z racji coraz bardziej spadających cen i coraz lepszej ceny euro postanowiłem zaczekać do wiosny 2013 roku.Wtedy może uda się kupić jakąś młodziutką 159 na wypasie,lub może już będzie stać mnie na dobrze utrzymaną 3/5 z 3,0 pod maska.Czas pokaże.

    Pozdrawiam wszystkich

  7. #67
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    Seat Leon FR
    Postów
    618

    Domyślnie

    Rybak nie bardzo rozumiem 530d i szybkiego auto... To auto nie wyścigówka do latania od świateł do świateł, to ma do czego innego ma służyć. Z drugiej strony po autostradach to swoim autem tego dogonić nie mogłem. To że w małym pudle czujemy prędkość to normalne niż w aucie które ma prestiż, komfort jazdy i silnika nie słychać. Chyba sam za bardzo nie wiesz jakie chcesz auto i do czego ma służyć.

    Może zwyczajnie LEON FR BMN 170 KM+ 2260+ Pompki race, IC, Wydech i walimy w 270 KM i 450-500 NM.

    Z jednej strony szukasz auto rozwojowego a z drugiej piszesz że nic się nie nadaje.

  8. #68
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kolin Zobacz post
    Rybak nie bardzo rozumiem 530d i szybkiego auto... To auto nie wyścigówka do latania od świateł do świateł, to ma do czego innego ma służyć. Z drugiej strony po autostradach to swoim autem tego dogonić nie mogłem. To że w małym pudle czujemy prędkość to normalne niż w aucie które ma prestiż, komfort jazdy i silnika nie słychać. Chyba sam za bardzo nie wiesz jakie chcesz auto i do czego ma służyć.

    Może zwyczajnie LEON FR BMN 170 KM+ 2260+ Pompki race, IC, Wydech i walimy w 270 KM i 450-500 NM.

    Z jednej strony szukasz auto rozwojowego a z drugiej piszesz że nic się nie nadaje.
    Gdybym ja szukał 159-ki do zapierdzielania, to kupiłbym 2.4 210 KM i zrobił w niej 250KM. 2.0 JTDm jest poza tym zasięgiem, a charakterystyka pracy 5-cylindrówki niestety kładzie 2.0 JTDm na łopatki. BMW 530d nie będzie miało przy takim aucie czego szukać, z racji masy oraz napędu na tył, spalanie będzie niższe w 2.4 JTDm, obsługa tego auta będzie prostsza i będzie przede wszystkim tańsze w zakupie. To tyle, jeśli w odwodzie do 159 byłoby BMW serii 5. Gdybym natomiast ogólnie szukał auta, które urywa łeb, to w życiu nie wpakowałbym się w turbodiesla, tylko szukałbym czegoś pokroju Seata Leona Cupra 2.0 TFSI. Zwykły, cichociemny Seat, po lekkim modzie wpieprzający na prostych Imprezy i Evo, ku zdziwieniu ich driverów...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #69
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post
    Wspomniana była seria 5; auto piekne i o klasę wyższe.Wykonanie bajka,ale za 50 pare tyś chyba raczej nie uda mi sie kupić czegoś ciekawego z 3,0 pod maską,no i serwis.A może jednak nie ma się czego ,aż tak bardzo bać się ?
    Akurat E60 jest najgorzej wykończonym BMW od lat Nie bez przypadku ma wśród fanów marki przydomek "kasztan". Za 50 tyś kupi się już naprawdę ładne 530d z przebiegiem pod 200 tyś ale co to dla BMW ?


    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Jeśli chodzi o BMw to z tego co mi wiadomo przy jego naprawie zostaje Ci tylko serwis. Kolega ma 530 XD z 2006 roku na dobrym wypasie. Padła mu ostatnio jakas pompa od zawieszenia - 3,5 tys zł plus orbota. Wahacze tylko serwis i też mocne koszta.
    Straszne bzdury. Wystarczy wejść w katalog IC i zobaczyć ile masz zamienników a z serwisów specjalizujących się w BMW jest mnóstwo.

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    159 z 2.0 JTDm-em - przy odrobinie szczęścia pęknie 210KM i niestety - auto to szybciej i pewniej się prowadzi po zakrętach, niż tylnonapędowa trójka czy piątka.
    HaHa Padłem ! Przednionapędówka z ciężkim dieslem z przodu będzie się prowadzić w zakręcie lepiej od BMW Wymyślmy fizykę od nowa




    Kolego jak szukasz czegoś pokroju 159 to tylko seria 3 bo piątka to wygodny samochód autostradowy a nie sprzęt do ścigania. Rozumiem że masz tanią ropę ale czy tańszą od gazu ? BMW to świetnie silniki benzynowe a gaz jest tani więc... E90 320d po programie będzie miało pod 200 koni i jakieś 7.5 może mniej do 100 więc już całkiem przyjemny dupowóz. 320d to wadliwe klapki w dolocie ale ich się można pozbyć bez problemu, wyciąć DPF i problem z głowy. Gdybyś miał jakieś pytania to zapraszam na http://www.bmw-sport.pl/ I tak na koniec, diesel nie służy do ścigania

  10. #70
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    powiem Ci kolego bo jestem zszokowany. Nasze 218km w 5tce lata jak wściekle ale na trybie DS, bo na D jest całkiem potulne przy sprintach bo rusza z 2. i 260 leciane było licznikowe. Mnie najbardziej jara przyspieszanie ze 120 czy 150 czy 180, zawsze kick down i idze jak rakieta moze to 231 jakieś kulawe? bo nawet jak jezdzisz na D i pokatujesz to sie dostosuje i po kilku km lata jak wsciekle

    Alfa sie prowadzi całkiem niezle, ale rozkład mas. w bmw mamy prawie 50/50, prawie bo dokladnie nie pamietam jak jest w e60 co do wykonczenia e60, niestety nie ma sie czym podniecac jeszcze zalezy od wersji
    Ostatnio edytowane przez xakner ; 10-09-2012 o 22:23

Podobne wątki

  1. [159] Pompa paliwa 159 JTDM pilnie szukam - może być martwa :)
    Utworzone przez Mr_Kain w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 11:58
  2. [Brera] 2.4 Jtdm. Wyciek oleju, co może być przyczyną?
    Utworzone przez samsung w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2014, 11:48
  3. [159] Zakup AR 159 1.9JTDM a może jednak 2.2 JTS ?
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 20:53
  4. [159] Stuki w 1.9 JTDm 16v 136 KM (filmik), co to może być?
    Utworzone przez pitt24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 09:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory