WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Rybak ciezki masz orzech do zgryzienia, ale to fajnie rozwazac rozne opcje i wybierac - sam nie wiem co bym wybral, choc znajac siebie to pewnie alfe i pewnie nie odbiegalo by to zbytnio od tego co jest no moze z 4 x 4 nie wiem samchoc BMW tez kusi i rozumiem Twoje rozterki - poprzednie piatki zawsze mi sie b podobaly z tymi brwiami / kierunkami
Nawiazujac do twojego wczesniejszego posta i spota - jesli bedziesz w wawie daj znak na pw.
Mimo wszystko mysle ze klekota 2,4 nie warto z zalozenia skreslac.
Ok swoje wazy, ale masa powoduje ze pewnie sie prowadzi, przod jest dociazony i zjawisko mielenia kolami niewystepuje albo b sporadycznie. Takze mimo uwag ze naped na przod moze nie dac rady z 250 i wysokim momentem to wg mnie nie jest to prawda - daje sobie spokojnie rade. Zobaczymy jak bedzie po zrobeniu wydechu, ale mysle ze nie bedzie tez problemu bo przyrost bedzie pewnie nieduzy. Dodatkowo na plus przemawia fakt ze sprzeglo i dwumasa sa naprawde pancerne w tym aucie i mimo wszystko trwalsze w FWD w stosunku do AWD. Choc wiadomo Q4 robi konretna robote, wszystko ma plusy i minusy...
Ostatnio edytowane przez szewi ; 01-09-2012 o 17:24
Wycieczek ciąg dalszy.Jeździłem 159 SW 2,4 210km.Ok ,przyznaję,nie ma porównania do 200.Zdecydowanie lepiej to jedzie na każdym biegu,zwłaszcza przy niższych obrotach,dzwięk też spoko,osiągi porównywalne do 1,9 156 zrobionej na 190km przynajmniej do 140km/h bo więcej nie jechałem ( może do 100 słabiej,ale pewnie od 160 jest lepiej).
Ludzie mi mówia,że masa praktycznie w prowadzeniu nie gra roli w tym przypadku,cóż ja chyba mam coś z błędnikiem nie tak,bo według mnie jest ono zupełnie inne niż w 1,9/2,0.Tak jak w 156 2,4 odczuwalna jest masa silnika,tak w 159 ,jak dla mnie,jeszcze bardziej się ją czuje.Być może tylko jak tak mam ,ale sam zdania nie zmienię.Prowadzenie 1,9/2,0 według mnie jest lepsze niż w 2,4,zwłaszcza gdy chcemy później przyhamować w zakręcie.Oczywiście stabilnosc auta jest jeszcze większa niż w 4 garach.Z Q4 to musi być prawdziwy szynobus.Elastyka jest świetna,jedziemy sobie nawet 40km/h na 4,wciskamy gaz i jest ładne przyspieszenie bez żadnego zawahania,ale kto by tam jeździł czwórką takie prędkości.Spalanie według tego co było na komputerze,to średnia 13l,ale właściciel tylko po mieście ostatnio jeździł,a mowa o mieścince 30 tyś,nie o aglomeracji.Według mnie to dużo.Tyle powinno palić jakieś 3,0.
Pomimo szczerych chęci,nie mogę się przekonać do 2,4 .Auto z nim jest cięzkie,paliwożerne,trochę klockowate.Komfort jest bardzo dobry,nierówności świetnie tłumione,to już raczej wyższa klasa.Stabilność jest ogromna i pewnie taka sama przy 100 jak i przy 200 i to tyle.
W najbliższym czasie będę chciał przejechać się e60 z 3,0 i trójką też z 3,0.Wtedy będę miał kompleksowe porównanie.
Naprawdę tak te auta tanieją ? Jesli bezwypadki to czekam na oferty.
Chętnie się spotkam z wami Szewi,ponoc możecie pochwalić sie interesującymi egzemplarzami na spotach,tylko niech troszkę te remonty sie skończą,bo ostatnie wasze korki masakruja moje nerwy.
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
W sobotę jeździłem bmw serii 5 3,0d 231km.Wrażenia takie,że mozna przypuścić iż tej mocy tam nie ma.Piątka z trzema litrami jest mega cięzka.Dobra sprawa,bo nie czuć dużej masy na przodzie,ale osiągi za mocno nie porażają.Coś jak 159 2,4 210km,moze coś tam szybciej.Katalogowe 7,1 s do 100 w piątce to jakiś żart.Komfort jeszcze większy niż w 2,0, kupa kupa elektroniki,aktywne zawieszenie i takie tam cudenka,to wszystko robi wrażenie,ale też i mocno straszy wielkimi kosztami w przyszłości.
Z racji coraz bardziej spadających cen i coraz lepszej ceny euro postanowiłem zaczekać do wiosny 2013 roku.Wtedy może uda się kupić jakąś młodziutką 159 na wypasie,lub może już będzie stać mnie na dobrze utrzymaną 3/5 z 3,0 pod maska.Czas pokaże.
Pozdrawiam wszystkich
Rybak nie bardzo rozumiem 530d i szybkiego auto... To auto nie wyścigówka do latania od świateł do świateł, to ma do czego innego ma służyć. Z drugiej strony po autostradach to swoim autem tego dogonić nie mogłem. To że w małym pudle czujemy prędkość to normalne niż w aucie które ma prestiż, komfort jazdy i silnika nie słychać. Chyba sam za bardzo nie wiesz jakie chcesz auto i do czego ma służyć.
Może zwyczajnie LEON FR BMN 170 KM+ 2260+ Pompki race, IC, Wydech i walimy w 270 KM i 450-500 NM.
Z jednej strony szukasz auto rozwojowego a z drugiej piszesz że nic się nie nadaje.
Gdybym ja szukał 159-ki do zapierdzielania, to kupiłbym 2.4 210 KM i zrobił w niej 250KM. 2.0 JTDm jest poza tym zasięgiem, a charakterystyka pracy 5-cylindrówki niestety kładzie 2.0 JTDm na łopatki. BMW 530d nie będzie miało przy takim aucie czego szukać, z racji masy oraz napędu na tył, spalanie będzie niższe w 2.4 JTDm, obsługa tego auta będzie prostsza i będzie przede wszystkim tańsze w zakupie. To tyle, jeśli w odwodzie do 159 byłoby BMW serii 5. Gdybym natomiast ogólnie szukał auta, które urywa łeb, to w życiu nie wpakowałbym się w turbodiesla, tylko szukałbym czegoś pokroju Seata Leona Cupra 2.0 TFSI. Zwykły, cichociemny Seat, po lekkim modzie wpieprzający na prostych Imprezy i Evo, ku zdziwieniu ich driverów...
WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów
Akurat E60 jest najgorzej wykończonym BMW od latNie bez przypadku ma wśród fanów marki przydomek "kasztan". Za 50 tyś kupi się już naprawdę ładne 530d z przebiegiem pod 200 tyś ale co to dla BMW ?
Straszne bzdury. Wystarczy wejść w katalog IC i zobaczyć ile masz zamienników a z serwisów specjalizujących się w BMW jest mnóstwo.
HaHa Padłem ! Przednionapędówka z ciężkim dieslem z przodu będzie się prowadzić w zakręcie lepiej od BMWWymyślmy fizykę od nowa
Kolego jak szukasz czegoś pokroju 159 to tylko seria 3 bo piątka to wygodny samochód autostradowy a nie sprzęt do ścigania. Rozumiem że masz tanią ropę ale czy tańszą od gazu ? BMW to świetnie silniki benzynowe a gaz jest tani więc...E90 320d po programie będzie miało pod 200 koni i jakieś 7.5 może mniej do 100 więc już całkiem przyjemny dupowóz. 320d to wadliwe klapki w dolocie ale ich się można pozbyć bez problemu, wyciąć DPF i problem z głowy. Gdybyś miał jakieś pytania to zapraszam na http://www.bmw-sport.pl/
I tak na koniec, diesel nie służy do ścigania
![]()
powiem Ci kolego bo jestem zszokowany. Nasze 218km w 5tce lata jak wściekle ale na trybie DS, bo na D jest całkiem potulne przy sprintach bo rusza z 2. i 260 leciane było licznikowe. Mnie najbardziej jara przyspieszanie ze 120 czy 150 czy 180, zawsze kick down i idze jak rakietamoze to 231 jakieś kulawe? bo nawet jak jezdzisz na D i pokatujesz to sie dostosuje i po kilku km lata jak wsciekle
Alfa sie prowadzi całkiem niezle, ale rozkład mas. w bmw mamy prawie 50/50, prawie bo dokladnie nie pamietam jak jest w e60co do wykonczenia e60, niestety nie ma sie czym podniecac jeszcze zalezy od wersji
![]()
Ostatnio edytowane przez xakner ; 10-09-2012 o 22:23