Strona 11 z 14 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 135

Temat: 1,9JTDM vs 2,0 JTDM ,a może BMW ?

  1. #101
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Pytanie kto - bo to ma przy tym torze niebagatelne znaczenie.
    Przecież masz napisane ??

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    No to tym bardziej na pewno wiesz, z czym się je E90 i E60 skoro masz "na podorędziu" modele sprzed 2 epok motoryzacyjnych...
    Aaaa to muszę mieć dany samochód żebym mógł coś o nim powiedzieć ? HeHe Z jaką obrzydliwością ty musisz oglądać wszystkie programy motoryzacyjne i odwiedzać ASO ! Przecież ci ludzie nie mają zielonego pojęcia o tych samochodach bo większość z nich ich niema, BA ! Niektórzy to nawet całkiem innymi markami jeżdżą niż testują i serwisują ! SKANDAL !

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Dla mnie nie ma problemu - wezmę jakąś 159 i możemy upalać np. w Kielcach. Dawno tam nie byłem i chętnie sobie odświeżę "znajomość" toru Tylko weź do jazdy jakieś BMW z podobnych lat produkcji - bo może być istotna róznica w masie (200-300 kg jednak robi swoje przy przyspieszaniu). Albo liczymy stosunek moc/masa i ja sobie dobiorę coś adekwatnego.
    Na Kielcach na dwa samochody ? LOL... A jak tam wyprzedzać ? Poboczem ?
    Ostatnio edytowane przez MAJSU ; 12-09-2012 o 06:35

  2. #102
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Pewnie bedzie zaraz burza w szklance wody, ale jakby co to w gazecia tak pisali ... ))

    ciekawie opisali silnik 2.4 klekot w nowym Motorze - moze to Ciebie Rybak przekona, ze nie warto sie uprzedzac z gory

    "159 2.4 to potwierdzenie ze Alfa Romeo najlepsza jest z dieslem...O ile 4 cylindrowa jednostka 1.9 jest propozycja dla oszczednych i spokojnych kierowcow (rowniez slynie z trwalosci i niezawodnosci), to 2.4 daje namiastke poczucia jazdy samochodem sportowym przy znacznie nizszym spalaniu nieprzekraczajacym 9/100 w samochodzie o mocy rownej 200. Chociaz diesel 2.4 ma komplet nowoczesnego osprzetu wlacznie z kolektorem o zmiennej dlugosci i turbo VNT, jego trwalosc zaskakuje na plus. Ewentualne duze koszty moga wiazac sie z wymiana kola zamachowego..."

    Silnik zdobyl 5 miejsce w kategorii 10 najlepszych silnikow (ON i beznynowych, wsrod nich nie znalazl sie zaden inny oferowany w budzie dziewiatki / AR Wspominane przez Ciebie R6 3.0 diesel BMW ma miejsce 4...
    Przyczepilbym sie do tego spalania ale moze 2.4 200 bez ingerencji w soft i na 17" pali te 9. Dla mnie to wynik srednio osiagalny w wersji 210+ oraz na 19" raczej srednia jakies 10 w gore.

    Trzba sobie uswiadomic, ze 159 nawet z moca 300 koni nigdy nie bedzie autem do startu spod swiatel itp, to troche jak opisywana przez Ciebie piatka z silnikiem 3.0. Ale
    nawet jak ktos na starcie Ciebie wyprzedzi i Ci sie to nie spodoba, to za sekunde go wyprzedzisz i bez klopotu ustawisz do pionu z rolowania to bardzo mocny silnik i elastycznosc daje niesamowita przewage.
    Wg mnie prowadzi sie mega pewnie i przyjemnie. Turbo dmucha bardzo nisko i czuje sie kopa na plecach na kazdym biegu, brak redukcji przy wyprzedzaniu, brak efektu zaby jak masz tysiac obrotow i wbita czworke, rownomierne przyspieszanie ktore czuc.
    Kultura pracy spoko, naprawde tego kle kle nie uraczysz, moze na chwile przy starcie, ale w trakcie jazdy latwo zapomniec ze to dizel.
    Do mocy sie z czasem przyzwyczajasz niestety i warto komus zaufanemu dac stery zeby Ciebie przewiozl. Ja ost weryfikowalem jak jezdza inne auta: pojezdzilem 1.8 tbi, 2.0 Jtdm, 3.2 JTS V6, potem wsiadlem do swojej i stwierdzilem ze nie ma narazie alternatywy - tzn 2.4 jest to dla mnie opcja optymalna i upewnilem sie ze dokonalem slusznego wyboru.
    Potencjal tuningowy mimo wszystko jest bez jakis specjalnych problemow te 250-260 koni mozna uzbierac (jak sie pobawi w zrobienie wydechu, dpf i chip).
    W trasie to taki komfortowy dupowoz, na autobahnie plyniesz, bez problemu i wysilku osiagniesz 240-250 gdzie wiekszosc smiertelnikow rozpedzi sie do max 210-220. Nie czuc predkosci, nic nie telepie itp, prowadzi sie pewnie jak zauwazyles nawet przy V max.
    Jak chcesz docisnac to daje mega frajde.
    Pozostaje ta waga, na ktora narzekasz, ale zalezy jak na to spojrzysz.
    Ja powiem Ci tak dla mnie 159 2.4 podpada jednak pod kategorie auta dla statecznych gosci, ktorzy cenia komfort i wygode, lubia sportowe emocje, szybka jazde i pewne prowadzenie auta, jednak na codzien jezdza spokojnie.
    Jakby co zapraszam na przejazdzke jak bedziesz w wawie.
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-09-2012 o 09:05

  3. #103
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    Bez urazy, ale niektórzy na siłę próbują udowodnić, że AR159 jest jednocześnie lepsza od E60, E90, od 2 i 3 litrowego diesla i na dobrą sprawę jest lepsza od 335, a zaraz się dowiemy, że też od M3 i M5. AR159 jest bardzo dobrym autem, ale ma swoje wady. Każdy ma swoje własne preferencje, ma swój budżet, emocje, ustala własne priorytety. Trzeba to uszanować.
    Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Chciałem podkreslić że kolega majsu posiada auta z przed 2 epok nie jeździł 159 a wypowiada sie na temat e90 czy e60 i 159 jakby miał je conajmniej od 2 lat i zjeździł nimi pół świata. Prawda jest taka ze cojawyżej naczył sie na forum BMW sport o tych autach i nic wiecej. I ja nie wiem gdzie ty wyczytałes że próbuje udownidnic wyższosć 159 nad E60 czy E90. Po prsotu podkreślam, żeby być wiarygodnym w tym co sie pisze jest warto mieć jakieś swoje doświadczenia z tym związane czyli jak miało i jeździło badz chociaz przejechało czego majsu w 159 nie zrobił. A tak możemy o balecie bo wiedza tutaj zebranych ogranicza sie do oglądania go w TV tak jak jazda 159 przez kolege majsu.

  4. #104
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    szewi ,napisałeś że auto prowadzi się mega pewnie i przyjemnie , czy odnosisz to także do szybkiego pokonywania krętych odcinków ?? Pytam dlatego że jeździłem Brerą 210 KM i słabo to wyglądało , auto płużyło mi i próbowało opuścić drogę na każdym szybko pokonywanym zakręcie , na wprost ciągneło super , nawet X5tki przeganiałem z lewego pasa , ale te zakręty Podejrzewam ,że ,,znaczek TI'' pomaga w prowadzeniu Twojego autka.
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

  5. #105
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafter Zobacz post
    szewi ,napisałeś że auto prowadzi się mega pewnie i przyjemnie , czy odnosisz to także do szybkiego pokonywania krętych odcinków ?? Pytam dlatego że jeździłem Brerą 210 KM i słabo to wyglądało , auto płużyło mi i próbowało opuścić drogę na każdym szybko pokonywanym zakręcie , na wprost ciągneło super , nawet X5tki przeganiałem z lewego pasa , ale te zakręty Podejrzewam ,że ,,znaczek TI'' pomaga w prowadzeniu Twojego autka.
    Twardsze i nizsze zawieszenie w TI + szeroki kapec na pewno poprawia prowadzenie w zakretach, generalnie nie narzekam i nie zauwazylem opisywanych przez Ciebie przypadlosci. Choc nie mam odniesienia do porownywalnej wersji w standardzie, wiec ciezko cos wiecej powiedziec
    Ostatnio edytowane przez szewi ; 12-09-2012 o 10:28

  6. #106
    MAJSU
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    Chyba nie czytasz ze zrozumieniem. Chciałem podkreslić że kolega majsu posiada auta z przed 2 epok nie jeździł 159 a wypowiada sie na temat e90 czy e60 i 159 jakby miał je conajmniej od 2 lat i zjeździł nimi pół świata. Prawda jest taka ze cojawyżej naczył sie na forum BMW sport o tych autach i nic wiecej. I ja nie wiem gdzie ty wyczytałes że próbuje udownidnic wyższosć 159 nad E60 czy E90. Po prsotu podkreślam, żeby być wiarygodnym w tym co sie pisze jest warto mieć jakieś swoje doświadczenia z tym związane czyli jak miało i jeździło badz chociaz przejechało czego majsu w 159 nie zrobił. A tak możemy o balecie bo wiedza tutaj zebranych ogranicza sie do oglądania go w TV tak jak jazda 159 przez kolege majsu.
    Wiarygodnym dla kogo ? Dla Ciebie ? HaHa Śmieszny jesteś doprawdy Szkoda mojego czasu na polemikę z jakimś internetowym trollem.

  7. #107
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Dla odbiorców równie dobrze możesz zalogować sie na forum bugatti verona i tam z nimi podyskutowac tylko po co jak nim nie jeździłes i nie masz o nim pojęcia ? Bedziesz dla nich takim samym rozmówcą jak Ty dla mnie teraz.

    Druga sprawa - napisałem cos co mija sie z prawdą ? raczej nie 159 nie jeździłes a na placu masz auta z lat 90 tych. Tutaj nie zrozum mnie źle bo nie chodzi mi zasobność portwela ( bo 328 i 525 pewnie też swoje palą i utrzymanie ich tanie nie jest ) to chodzi o epoki w projektowaniu i konstruowaniu aut.

  8. #108
    Użytkownik Znawca Avatar rybakmj
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Grajewo,podlasie
    Auto
    Kia Sportage 1.6 PB 177km
    Postów
    1,706

    Domyślnie

    Z tym autem weekendowym i dupowozem to nie jest tak do końca.Obecna alfa i nastepne auto ,to nie jest i nie będzie samochód do wściekania się na torach,czy ulicy nocą.Po prostu to ma być dość komfortowe auto,świerze i do tego siakoś szybkie.Dużo jeżdżę służbówką,ale też i autem swoim do pracy czy też na tzw " fuchy".Żona ma cromę i ona absolutnie w 99% uzytkuje ją.Od wyjeżdzamy gdzieś na weekend nią razem,a tak to jest auto tylko w jej rękach.

    Dziękuję Szewi za dobre wypowiedzi o 2,4.Może być tak,że faktycznie w wersji TI 159 2,4 zachowuje się mniej brutalnie np w dohamowaniu w zakręcie.Natmiast to o czym wspomniał rafter sam też wyczułem i dla tego napisałem,że jak dla mnie 1,9/2,0 lepiej się prowadzi niż 2,4.


    Jesli tylko będę w Wawce na dłuższą chwilę ,koniecznie muszę spotkać sie z Tobą Szewi i usiąść choć na prawym fotelu w dobrym zakręcie.

    Powrócił temat dużego benzyniaka,najlepiej wolnossącego na weekend.Może gdybym potrzebował samochodu tylko na przejażdżki weekendowe to pewnie cos takiego bym sobie sprawił,ale jak wczesniej pisałem to są koszta serwisu ,przy których opłata na staci CPN za tanowanie takiego v8 to fraszka ( mam na mysli auta - egzotyki),poza tym auto będzie również słuzyło mi na codzień,co w ogóle wyklucza jakiegoś potworka wielocylindrowego na PB.

    Rafter pytanko do ciebie jeszcze; jak według ciebie jeździ seria A5 ? Powiedz coś o spalaniu w trybie eco oraz w trybie gaz w podłogę.Ceny A5 rownież powoli sa coraz przyjaźniejsze.

  9. #109
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post

    Może gdybym potrzebował samochodu tylko na przejażdżki weekendowe to pewnie cos takiego bym sobie sprawił,ale jak wczesniej pisałem to są koszta serwisu ,przy których opłata na staci CPN za tanowanie takiego v8 to fraszka ( mam na mysli auta - egzotyki),poza tym auto będzie również słuzyło mi na codzień,co w ogóle wyklucza jakiegoś potworka wielocylindrowego na PB.
    No V8 pięknie brzmi. Ale spalanie ....... nie dwno była u mnie moja siostra z narzeczonym który posiada Infynity FX 50 S czyli V8 okolice 400 koni. Stały naped na 4 kółka i dzwiek tego silnika... no po prsotu sie zakochałem ( tak wariat dał mi sie przejechac mało tego nie siadł ze mna tylko dał i sobie jedz gdzie chcesz ) Niemniej jednak szybko mi przeszło jak powiedział ze spalanie ma na poziomie 20 L . Wiem że v8 musi wypic ale do codziennego użytku a nawet weekendowego.... cięzko takie auto utrzymać.

  10. #110
    Użytkownik Znawca Avatar rafter
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    BMW 540i xDrive G30
    Postów
    1,602

    Domyślnie

    Cytat Napisał rybakmj Zobacz post

    Rafter pytanko do ciebie jeszcze; jak według ciebie jeździ seria A5 ? Powiedz coś o spalaniu w trybie eco oraz w trybie gaz w podłogę.Ceny A5 rownież powoli sa coraz przyjaźniejsze.
    2.0 TFSI 211 KM quattro

    Przyśpieszenie katalogowo : 6.9 sec/100 kmh

    spalanie :
    Wawa+ warunki podmiejskie dynamicznie 10.5 PB /100km ( komputer przekłamanie 0.6 )
    autostrada A2 Wawa Poznań średnie 8.4 PB/100km przy prędkościach rzędu 120 do 140 kmh , niemniej przy 200kmh pobiera 16 PB/100km
    Jeśli Audi to tylko quattro i zdania nie zmienię , jeśli zawieszenie ja wybrałem standard bez możliwości regulacji czego w tej chwili bardzo żałuję ,ze względu na moje wizyty na TP .Na codzień bardzo komfortowe ale warto zostawić sobie furtkę i dlatego polecam pakiet sportowy sline ( takie alfowskie TI ) który jest razem z obniżonym delikatnie zawiasem i dynamicznym układem amortyzatorów .

    Możliwości rozwojowe silnika TFSI znasz ,bez większych problemów tunerzy robią 300 KM + 430 Nm ( chiptuning po odetkaniu wydechu ) co przy masie auta 1490 kg powoduje że auto lata jak szalone .
    AR 156 1.8 TS ( 2001-2006)
    AR 159 1.9 JTDM 16V ( 2006-2009)
    AUDI A5 2.0 TFSI MTM (2009 -2014)
    BMW 528i F10 ( 2014 - 2019 )
    BMW 540i G30 ( 2019 -

    Lewostronnym powolno jeźdźcom mówimy kategorycznie NIE !!!

Podobne wątki

  1. [159] Pompa paliwa 159 JTDM pilnie szukam - może być martwa :)
    Utworzone przez Mr_Kain w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 11:58
  2. [Brera] 2.4 Jtdm. Wyciek oleju, co może być przyczyną?
    Utworzone przez samsung w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-10-2014, 11:48
  3. [159] Zakup AR 159 1.9JTDM a może jednak 2.2 JTS ?
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-05-2013, 20:53
  4. [159] Stuki w 1.9 JTDm 16v 136 KM (filmik), co to może być?
    Utworzone przez pitt24 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 14-06-2010, 09:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory