Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: Na zimnym gaśnie po odpaleniu, ciepły OK

  1. #11
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Kolego a rozrząd też będziesz wymieniał sam bo kasy nie masz?

    Pamiętaj, że oszczędzanie zaraz po zakupie auta nigdzie dobrze się nie kończy :/
    Ja na przykład sam sobie wymieniłem bo nie chciałem płacić nikomu kasy za tak prostą czynność (wymieniłem we czwartek a nawet wolne sobie w pracy zrobiłem)
    Jeżeli jest możliwość zrobienia czegoś taniej lub nie ponieść przy tym kosztów to po co z tego nie skorzystać? bo co stać mnie na samochód za tyle kasy ? idziesz do sklepu i też nie patrzysz na ceny? Niedługo jak ktoś zapyta na forum jakie powinno być ciśnienie w oponach to tez będą pisać ,,Stać cie na samochód za takie pieniądze to i powinno cie stać na serwis i zapłacić ileś tam kasy'' Ale Głupota !!!

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ryki67
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Spod Wawy
    Auto
    159 2.4 JTDM 210KM
    Postów
    389

    Domyślnie

    Kolego chcesz zaoszczędzić to juz Ci mówię co masz zrobić,
    - ile ma auto przejechane???
    - musisz kupić interfejs aby podłączyć auto do komputera i sprawdzić co w trawie piszczy,
    interfejs ok 50 zł program jak poszukasz w sieci znajdziesz FiatEcuscan,
    - moim zdaniem po tym co opisujesz walniety jest jeden lub dwa wtryski, na 95% to końcówka wtrysku,
    wiec po teście jak wyjdzie ze któryś ma duża korektę! wyjmujesz wtrysk ii wymieniasz końcówkę (koszt koncowki ok 200zl) i sprawdzasz co i jak
    jak wyglądają korekty, powinno być ok
    - miedzy czasie powinieneś przeczyscic EGR, przepustnice i wejście do kolektora ssacego w tym momencie zajrzyj do kolektora i zobacz jak wyglada w środku (podejrzewam mocny syf i niechodzace klapy)
    - jezeli jesteś w stanie wyjmujesz Kolektor, wyczyscic go, wywal klapy i zaspawaj dziury po nich.
    I to tyle na początek jak to zrobisz to sie zdziwisz bo auto Dostanie 20KM wiecej :-)
    praca silnika zrobi sie miękka jak po wymianie oleju a odpalanie będzie takie jak powinno.
    Ostatnio edytowane przez ryki67 ; 24-06-2012 o 21:07

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Dzięki ryki67!
    Autko ma 141k km... książka serwisowa jest i takie tam, więc może jest autentyczny.
    Interfejs zamawiam w poniedziałek z rana.
    Jak będę mieć troszkę wolnego czasu to poczyszczę EGR i przepustnicę. Co do kolektora to może być problem... no chyba, że ktoś mi pomoże/ powie jak to zrobić krok po kroku z rysunkami

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Witam ponownie!

    W związku z opisywanym przeze mnie wcześniej problemem postanowiłem oddać autko autko na warsztat, i:
    - zaślepiono EGR,
    - zdiagnozowano walnięte wtryski :/

    Wykonano próbę przelewową i niestety wyszło szydło z worka, wszystkie wtryski są poza normami, a szczególnie 1 i 3. Co ciekawe- najgorzej jest na rozruchu przy zimnym silniku. Wtryski dają złe ciśnienie i dlatego ciężko odpala. Później już jest lepiej (jak się ciut rozgrzeją), ale nie jest idealnie- tzn generalnie korekty są w porządku, ale raz po raz któryś wtrysk potrafi podać złą dawkę co powoduje lekkie rzucanie silnikiem/ nierówną pracę.

    Powiedziano mi, żeby na razie zostawić i tak jeździć... ale mi się to nie uśmiecha, bo raz, że siara (siwy dym przy odpalaniu); dwa, że więcej autko pali o jakieś 0,6-1l/100km, a trzy- no, że kurna chata tak być nie może!!! Z drugiej strony jednak jeszcze mniej mi się uśmiecha wywalanie 6000zł na nowe wtryski!!!

    Pytanko zatem takie: czy polecacie regenerację...? A jeśli tak- to gdzie w okolicy Lubina lub Wrocławia można powierzyć naprawę i mieć pewność, że za pół roku nie będzie powtórki z rozrywki?
    Ooo i najważniejsze- ile taka regeneracja w porządnej firmie kosztuje?

    A może to końcówki same? Wtedy bym sobie poradził sam może...

    P.S. Jak się upewnić, czy klapy wirowe jeszcze działają, bądź nie?

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    Mogę polecić zakład Niemczyka pomiędzy Wrocławiem a Lubinem w Sobótce (z tradycją w dieslach ok. 30lat). Regenerowałem u nich po 300zł/szt do 156 przejechałem 100kkm i jak sprzedawałem wtryski chodziły normalnie.

  6. #16
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał kaz156 Zobacz post
    Mogę polecić zakład Niemczyka pomiędzy Wrocławiem a Lubinem w Sobótce (z tradycją w dieslach ok. 30lat). Regenerowałem u nich po 300zł/szt do 156 przejechałem 100kkm i jak sprzedawałem wtryski chodziły normalnie.
    156-a 159...troche inna baja

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Pytanko zatem takie: czy polecacie regenerację...? A jeśli tak- to gdzie w okolicy Lubina lub Wrocławia można powierzyć naprawę i mieć pewność, że za pół roku nie będzie powtórki z rozrywki?
    Ooo i najważniejsze- ile taka regeneracja w porządnej firmie kosztuje?

    Zanim gdziekolwiek oddasz dowiedz sie najpierw dokladnie jaki maja sprzet...
    BOSCH-ok 750
    - - - Updated - - -

    W Ulesiu kolo L-cy robia wtryski ale jak...

    - - - Updated - - -

    I gdzies na wiosce za Glogowem ale teraz nie pamietam ,chyba jest gdzies jakas strona w internecie

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,569

    Domyślnie

    [QUOTE=BURATINO;961883]156-a 159...troche inna baja

    Trochę wiem o układach wtryskowych,gość tam robi nie tylko do alf 156, ale wszelkiej maści współczesnych diesli.

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    OK, dzięki za polecenia. Uzbieram trochę kaski i w październiku myślę wyremontuje dziadostwo

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Hejka znów!

    Zaślepiono mi ostatnio EGR, autko działało jakby ciut lepiej (aczkolwiek odpalało dalej tak samo). Ale nie o tym chciałem- więc po zaślepieniu zaworu, po przejechaniu kilkunastu kilometrów wyskoczył na komputerku HAVE YOU ENGINE CHECKED. Pojechałem do warsztatu- znajomy powiedział, że musi skombinować nowszy soft do kompa, bo coś widocznie nie jest dobrze wgrane. Zaznaczył, że mogę tak jeździć no i jeżdzę.

    I teraz tak: dzisiaj sobie stoję na czerwonym i chcę ruszyć- auto zgasło bo sierota za szybko puścił sprzęgło i za mało gazu dał I teraz tak: odpalam- BŁĄD ZNIKNĄŁ! Ale... autko straciło moc w zakresie do 2000 obr/min
    Błąd nadal się nie pojawia, a mocy wciąż brak- czasem jest ciut lepiej, ale generalnie zamuła.

    WTF?! :/

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 09:04
  2. Gaśnie po odpaleniu.
    Utworzone przez Pfourul w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-04-2012, 16:47
  3. [GTV Spider] Silnik gaśnie zaraz po odpaleniu, na zimnym nie wkręca się, a na ciepłym dławi się
    Utworzone przez kurył w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 11:25
  4. [146] Problem z obrotami i piskami na zimnym po odpaleniu...
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-01-2010, 14:43
  5. [146] Szarpie i gaśnie na zimnym, marchewa gaśnie dopiero po odpaleniu!
    Utworzone przez GrzesiuŻar w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 12:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory