Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: [166] Spadek mocy pomiędzy 2800 a 3500 obrotów

  1. #31
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 2,4jtd 2002r
    Postów
    105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166
    Daj znać jakie będą efekty..
    Więc nie wiem co jest u Ciebie. Jeżeli nadal masz ten problem to jedź do Piotra Nagórskiego. Polecam! Podobno Kotowicz jest dobry ale u mnie nie wykrył właściwych błędów, wymienił czujnik ciśnienia doładowania chciał jeszcze przepływomierz. Niesłusznie, więc lepiej od razu do Piotra.

    Okazało się, że był overboost - turbina za dużo ładowała, silnik odcinał przy wyższych obrotach. Zrobione i ciągnie na 100%! No i jest uśmiech na twarzy.

  2. #32
    Marcin166
    Gość

    Domyślnie

    Możesz napisać ile Ciebie kosztowała ta wizyta?

  3. #33
    adriano166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sirpawel
    Cytat Napisał Marcin166
    Daj znać jakie będą efekty..
    Więc nie wiem co jest u Ciebie. Jeżeli nadal masz ten problem to jedź do Piotra Nagórskiego. Polecam! Podobno Kotowicz jest dobry ale u mnie nie wykrył właściwych błędów, wymienił czujnik ciśnienia doładowania chciał jeszcze przepływomierz. Niesłusznie, więc lepiej od razu do Piotra.

    Okazało się, że był overboost - turbina za dużo ładowała, silnik odcinał przy wyższych obrotach. Zrobione i ciągnie na 100%! No i jest uśmiech na twarzy.

    Witam!
    Mam dokładnie taki sam problem, mechanik powiedział że to czujnik doładowania turbiny. Możesz powiedzieć dokładnie co zrobili twoi mechanicy że auto hula elegancko? Bo nie wiem czy zamawiać ten czujnik czy nie....

  4. #34
    mexa
    Gość

    Domyślnie

    U mnie podobny problem spadku mocy, ale tak od ok. 3000obr. i odczuwalny glownie na 3 biegu, wkurza to przy wyprzedzaniu, bo idzie do przodu ,ale tak jakby bez turbo.
    Wydawalo mi sie ze tak musi byc, ze ten typ tak ma, ale jak czytam to forum to chyba niepowinno tak byc, wiec musze szukac przyczyny ?? powinien powyzej 3000 obr. dalej ladnie ciagnac ?? sory za te pytania, ale to moj pierwszy disel z turbina, wczesniej tylko mialem benzyny i raz disla bez turbo.
    Pozdrawiam wszystkich

  5. #35
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał adriano166
    [
    Witam!
    Mam dokładnie taki sam problem, mechanik powiedział że to czujnik doładowania turbiny. Możesz powiedzieć dokładnie co zrobili twoi mechanicy że auto hula elegancko? Bo nie wiem czy zamawiać ten czujnik czy nie....
    Ludzie wbijcie sobie do głowy ten czujnik jest po to aby wykrywać przeładowanie i działa prawidłowo skoro to robi - nie ma potrzeby go wymieniać. Trzeba szukać przyczyny, a tą jest najczęściej nieprawidłowo działająca zmienna regulacja geometrii turbiny - to tym się trzeba zająć a nie czujnikiem...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #36
    ViP Dwusuwowiec
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Zdzieszowice
    Auto
    AR
    Postów
    102

    Domyślnie

    U mnie też był spadek mocy powyżej 3000 obr, tak tak jakby coś auto na chwile przytrzymało.
    Po zaślepieniu zaworu EGR auto teraz dobrze przyśpiesza i powyżej 3000obr już nie przerywa, też przestał kopcić na czarno po wciśnięciu gazu i mniej pali.

  7. #37
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 2,4jtd 2002r
    Postów
    105

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcin166
    Możesz napisać ile Ciebie kosztowała ta wizyta?
    Całość dużo więcej, ale za zajęcie się tym overboostem kasuje się około 400 zł. I jest to podobno częsty przypadek.

    Co było dokładnie robione nie wiem, ale na pewno jakaś regulacja, coś tam było rozkręcane przy turbinie. Na kompie pokazywało wyraźnie, że za dużo ładuje w stosunku do normy. Przy wyższych obrotach komputer nie pozwalał na więcej i odcinał.

    NIE WYMIENIAJCIE CZUJNIKA CIŚNIENIA!!! To nic nie pomoże. Maciek ma rację.

  8. #38
    kamil787
    Gość

    Domyślnie

    Pomóżcie: jestem swiezym posiadaczem alfy 166. Przy niskich obrotach wysiada mi wspomaganie kierownicy, slychac wyraznie jak "wyje", a wystarczy ze zwieksze obroty i wspomaganie zaczyna reagowac, choc nie tak jak powinno. W czym moze byc problem? Czy to wina pompy od wspomagania??? Czy wiążę się z tym jakas dluzsza naprawa???

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar Garos
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Opel Astra III 1.7CDTI Caravan
    Postów
    858

    Domyślnie

    Cytat Napisał kamil787
    slychac wyraznie jak "wyje
    najprawdopodobniej pompa wspomagania zaczyna padać.


    ... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD

  10. #40
    Marcin166
    Gość

    Domyślnie

    Kto stawiał na przepływomierz to miał rację.. Dzisiaj wymieniłem na oryginalny BOSCHA i alfa śmiga jak trzeba. Przyspiesza równo i mocno rwie do przodu na każdym biegu. Spalanie na pierwszy rzut oka spadło, ale ciężko narazie powiedzieć, bo musiałem ostro butować żeby wszystko sprawdzić. Ale przy butowaniu pokazywała średnio około 9 l wiec nie jest chyba źle. Jutro sprawdzę dokładnie spalanie na trasie i w mieście i napiszę jak się zmieniło w stosunku do tego co było przed wymianą przepływki. Wcześniej próbowałem czyścić przepływkę i efekt był taki że za pierwszym razem już chyba było ok, przyspieszała spoko, a na autobanie na 6 biegu przy 120 spalanie było 5,6 l, no ale po pewnym czasie znawu była odczówalna dziura i spalanie na 6 biegu przy 120 8 l. Więc wyczyściłem ją drugi raz i już się totalnie zrąbało i cały czas alfa nie chodziła jak trzeba, dlatego postanowiłem ją wymienić (przepływkę) i nie żałuję jak na razie. Do jutra.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 29-11-2015, 16:03
  2. [159] spadek mocy w dolnym zakresie obrotów 1.9jtd
    Utworzone przez małynl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 20:33
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-05-2013, 14:01
  4. 156 1.9JTD 105KM problem z mocą od 2800 obrotów
    Utworzone przez Sanki1000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 21-11-2011, 09:51
  5. [146] Spadek mocy i mocne falowanie obrotów
    Utworzone przez Ryszard Ochucki w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 22:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory