Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 55

Temat: Nierówna praca, szarpanie. Uszkodzona cewka? V6

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Temat do zamknięcia , uszkodzona była cewka a po z tym to jeszcze rozrząd jest do ponownego złożenia na oryginalnych blokadach

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piotrek155 Zobacz post
    a wiec zamontowałem świece , wcześniej były z jedną elektrodą a teraz są z czterema czy ma to jakieś znaczenie ?
    A co to za świece kolego ? W v6 powinny być platynowe ngk z jedną elektrodą boczną. Źle dobrane wiece mają duży wpływ na nieprawidłową pracę silnika.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  3. #23
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    pewnie to były 4-elektrodowe beru też takie miałem po zmianie na zalecane ngk zmian w pracy silnika nie zaobserwowano
    Ostatnio edytowane przez jarek1986 ; 19-09-2012 o 23:21

  4. #24
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Sanok
    Auto
    alfa 155 1.8 wersja formuła . alfa 166 2.5 v6 .Obecnie alfa 156 q4 crosswagon
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    A co to za świece kolego ? W v6 powinny być platynowe ngk z jedną elektrodą boczną. Źle dobrane wiece mają duży wpływ na nieprawidłową pracę silnika.
    były platynowe takie jak pisałeś z boczną elektroda a w tej chwili są z trzema bocznymi elektrodami , świece były zamawiane po tym kodzie jaki był na starej świecy

  5. #25
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    zastosowałem metodę stanizlaka i przed chwilą po ciemku obserwowałem cewki. Ale albo jestem ślepy albo niewiem bo ja nie widziałem żadnego jonizowania a tym bardziej rozbłysków( to chyba dobrze). Z wiadomych przyczyn oblukałem tylko cewki z przedniej głowicy. We wtorek auto idzie do mechanika i będziemy szukać przyczyn podrzucania silnikiem . Choć troche mnie mechanik wnerwił bo zamiast przy zmianie świec ocenić cewki to po prostu wymienił świece i złożył wszystko do kupy z dalej podskakującym silnikiem.
    A tym czasem ktoś może ocenić te zrzuty z fesa? Niesety w przeciwnieństwie do jtd czy jtdm w fesie dla silnka v6 nie ma wartości docelowych i nawet nie mogę stwierdzić czy wartości jakie wykazuje mój silnik są w miarę ok.Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	jałowo.PNG
Wyświetleń:	119
Rozmiar:	60.6 KB
ID:	70871Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2000.PNG
Wyświetleń:	118
Rozmiar:	61.2 KB
ID:	70872Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	4000.PNG
Wyświetleń:	131
Rozmiar:	60.4 KB
ID:	70873
    zrzuty odpowiednio na obrotach jałowych,2 i 4 tysiącach .

  6. #26
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    jarek1986, alternator niedomaga ?! tylko tyle nieprawidłowości widzę z Twoich screen'ów.
    Możesz opisać swój problem "podskakującego silnika" ?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  7. #27
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    a faktycznie nie zwróciłem uwagi na napięcie aku jak i wiązałem obciążenia silnika z tym że może być nie halo z alternatorem. Ale może to przyczyna że w aucie było włączona dmuchawa ,radio i chyba też klima żeby wiatrak szybciej schłodził gazowany na postoju silnik.
    problem polega na tym ,że kiedy auto stoi na obrotach jałowych czuć że silnik ma wahania obrotów,nie rytmiczne falowanie obrotów góra dól,tylko rzucanie które czuć w kabinie jak i też widać je patrząc na silnik. Swoją drogą wydaje mi się iż coraz mocniejsze jest to.Zaczęło się tak około 2 tygodnie po zakupie.Auto zapala ok,dynamika jak najbardziej ok,bez problemu na każdym biegu kręci do 7000 (poza 6 bo najszybciej do tej pory jechałem 240 tylko). i ogólnie w czasie jazdy żadnych problemów.Spalanie ok ,średnie narazie z 3000km 11. Niby nie ma lewego powietrza bo jeden mechanik jakoś swoją metodą to sprawdzał,świece nówki ngk.Do wymiany tłumik końcowy i środkowy bo dziurawe ale nie wiem czy to może mieć na to wpływ. Dziurawe były jak ją kupowałem więc już wtedy by pewnie silnik fikał a tak nie było. Ja obstawiam cewkę choć to dziwne że w czasie jazdy nie ma żadnych niedomagań ,a może gniazdo zaworowe wypalone

  8. #28
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    156 2.5 V6 SW jakiś SP, 02r. / 147 1.9 jtd 8v 115km. 3d czerwona :)
    Postów
    2,768

    Domyślnie

    a uklad zawieszenia zespole napedowego sprawdzales?

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    hmm.. co do alternatora to i ja się borykałem z problemem, ale okazało się, że kupiony nowy (zregenerowany) alternator w InterCars'ie okazał się jedną wielką porażką - to nic, że był na 4 stołach gdzie został dokładnie sprawdzony i niby wszystko ok, po prostu nie bangla. Po wymianie na inny zregenerowany, mogę mieć wszystko włączone i na jałowych obrotach nie schodzi poniżej 13.8 V, ale jak tylko podkręcisz obroty na 2000, to już mam 14 V. To tak przy okazji

    A co do nierównych obrotów, to na pewno cewka i jak to napisałeś, któraś z tych z tyłu. Zrób tak, jak kolega stanlizak napisał - skoro nie widziałeś przeskoków iskry, to niech podmieni mechanik cewki z tyłu, z tymi z przodu i wtedy sprawdzi. Sprawdzałeś pod FES'em, czy przypadkiem nie wypadają Ci zapłony ?
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  10. #30
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    żadnych błędów na fesie poza tym żę raz na kilka tygodni wyskoczy błąd potencjometru gazu (sygnał za wysoki).
    A co do poduszek silnika to napewno nie są idealne bo mój poprzedni mjtd zapalał dużo delikatniej niż obecne v6 . Ale to nie będzie to ,gdyż jeśli było by ok z układem zapłonowym (czy co kolwiek to się okaże)to rzucanie było by rytmiczne w tak pracy silnika a jest zdecydowanie nie rytmiczne ,rzuca jak mu się podoba i kiedy chce ,raz lżej a raz mocniej.
    A co do alternatora to faktycznie nie wygląda to obiecująco ,nawet na to wczesniej nie zwracałem uwagi ,ale zobacze jak sie sytuacja bedzie przedstawiała i sprawdze jak się ma z tylko włączonym radiem ,bez klimy

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  4. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory