Strona 72 z 144 PierwszyPierwszy ... 22626364656667686970717273747576777879808182122 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 711 do 720 z 1436

Temat: “Motor Control System Failure” - co z tym zrobić

  1. #711
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Szkoda, że nie mierzyłeś overboost'a i mas powietrza oraz położenia pedału gazu. Widać, że przeładowuje ale co jest powodem, to z tego trudno powiedzieć.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #712
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    kolego ja w gt 1.9jtd też miałem błąd P1238 związany z przeładowywaniem turbo. okazało się, że zacinał się elektromagnes w EGR. czyli EGR miałem do wymiany bo jego czyszczenie nie pomogło. dodatkowo wyczyściłem dokładnie przepustnice i założyłem częściową zaślepkę EGR (ta prostokątna z dziurkami) i mam teraz spokój. zacznij od wyczyszczenia EGR i przepustnicy. jeśli błąd się dalej będzie pojawiał to jest możliwość sprawdzenia czy się EGR zacina po czyszczeniu. otóż jeśli wyskoczy błąd skasuj go a następnie odłącz zasilanie od egr. wtedy powinien sie pojawić tylko błąd związany z odłączeniem EGR czyli taki który pokarze jego "brak" ale nie pojawi się już P1238. oznacza to zacinajacy się elektromagnes EGR (do wymiany). inna sprawa to może to być przepływomierz dlatego możesz zamienić wkładkę przepływomierza na sprawny i sprawdzić czy będzie ok. pzdr
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  3. #713
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał 100P Zobacz post
    kolego ja w gt 1.9jtd też miałem błąd P1238 związany z przeładowywaniem turbo. okazało się, że zacinał się elektromagnes w EGR. czyli EGR miałem do wymiany bo jego czyszczenie nie pomogło. dodatkowo wyczyściłem dokładnie przepustnice i założyłem częściową zaślepkę EGR (ta prostokątna z dziurkami) i mam teraz spokój. zacznij od wyczyszczenia EGR i przepustnicy. jeśli błąd się dalej będzie pojawiał to jest możliwość sprawdzenia czy się EGR zacina po czyszczeniu. otóż jeśli wyskoczy błąd skasuj go a następnie odłącz zasilanie od egr. wtedy powinien sie pojawić tylko błąd związany z odłączeniem EGR czyli taki który pokarze jego "brak" ale nie pojawi się już P1238. oznacza to zacinajacy się elektromagnes EGR (do wymiany). inna sprawa to może to być przepływomierz dlatego możesz zamienić wkładkę przepływomierza na sprawny i sprawdzić czy będzie ok. pzdr
    a czy oprocz bledu P1238 na FESie, miales rowniez blad MCSF - zapalona kontrolka na zegarze ?

  4. #714
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    U mnie nie ma żadnego błędu. EGR mam wycięty, przepływkę nową. Overboost? Masz na myśli boost control solenoid? Jest na wykresie. Zrobię logi z MAF`em.

  5. #715
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar 100P
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Kujawsko Pomorskie
    Auto
    AR GT 1.9 JTD DISTINCTIVE
    Postów
    489

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jacenty Zobacz post
    a czy oprocz bledu P1238 na FESie, miales rowniez blad MCSF - zapalona kontrolka na zegarze ?
    tak. miałem na zegarach błąd MCSF + auto trochę kopciło
    BEZ SERCA, BYLI BYŚMY JEDYNIE MASZYNAMI..................

  6. #716
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    OK. Załączam uzupełnione logi o pedał przyspieszenia, powietrze i strategię overboost. Te powinny się wczytywać do każdego FES`a.

    Po co te logi?
    - czarne dymienie przy pełnym bucie (krótko).
    Po wymianie wężyków podcisnienia i przesmarowaniu sztangi wd-40 znacznie zmalało, ale nadal pewne jest.
    - zauważone w poprzednich logach (kilka postów wyżej) krótkie przeładowanie do 2,5 bara. Żaden błąd na kompie nie występuje w związku z tym (tylko widac to na wykresie).
    Głównie tę sprawę badam. O co chodzi?

    Co robiłem?
    Na pewno mam dobre wtryski, pompę wys. cisnienia i przepływkę (nowa, oryginalna od 2 miesięcy). EGR jest wyciety softem, dlatego wszystkie wskazania ma na zero.

    Mam nieoryginalna górną rurę dolotu - jest szczelna, ale nico dłuższa (pochodzi z silnika CF2) i na zgięciu jest trochę spłaszczona. Może to jakoś powoduje to chwilowe przeładowanie?
    Attached Files Attached Files

  7. #717
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Nie chodzi o wczytywanie logów do FES-a ale do Excela lub OpenOffice Calc'a.
    Logi praktycznie nic nie mówią. Logowane są rzeczy nie potrzebne. Wiemy na przykład, że w twoim miejscu zamieszkania ciśnienie wynosiło 993 mBar z czego możemy wnioskować, że pogoda była nie najlepsza
    Nie martwiłbym się jakimś 2500 mBar ale tym, że wartość żądana masy powietrza jest cały czas równa 0.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #718
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał iwok Zobacz post
    ...- zauważone w poprzednich logach (kilka postów wyżej) krótkie przeładowanie do 2,5 bara. Żaden błąd na kompie nie występuje w związku z tym (tylko widac to na wykresie).
    Głównie tę sprawę badam. O co chodzi?

    ...
    Czujnik cisnienia doładowania wykrywa przeładowanie od 2,6bara (nominalnie nie powinno byc większe niż 2,3bara) - skup się na zmiennej geometrii turbiny i jej sterowaniu. Jesli przekrój wewnętrzny rury jest inny niz nominalny może to miec wpływ na zmiany ciśnienia to fizyka (równanie Bernouliego)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #719
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    O co chodzi z tym bledem, bo widze ze duzo osob juz sie z tym meczy i sporo z motorem wlasnie 1.9 16v JTDm ;/ , to P1238 juz mi sie sni po nocach..;] ja wymienilem i zrobilem juz wszystko , nowa przeplywka, nowy EGR, nowy overbost, nowe wezyki...(nie wymienilem tylko jednego przy akumulatorze podcisnienia, bo juz mialem dosc po walce z tym drugim przy owym akumulatorze, ale to zrobie) nowe rury dolotowe i opaski na calym dolocie. Do sprawdzenia po wyjeciu na zewnatrz obudowa filtra pow. i części między przepływomierzem, a turbiną pod katem szcelnosci. Ostatnio wyczyscilem kolejny raz EGR tak jak instrukcja mowi http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html bo najechalem od tego czasu 40K i kanaliki nie byly zawalone tak mocno, choc bylo troche sadzy "odkurzylem" tez delikatnie kolektor i czulem ze sporo sadzy wyciagnelo, jednak to tylko luzny pyl i zbrylowane grudki ,pod paznokciem da sie tam wyczuc ,sporą warstwe ,ktora obrosniety jest kolektor w calosci ,a co sie dalej to nie chce wiedziec ,bo daleko nie da sie siegnac za bardzo. I moze tutaj jest problem skoro duzo zmniejsza sie przeplywowosc kolektora, to i masy powietrza nie beda graly i stad blad P1238 ktory zwiazany jest ewnidentnie z masami powietrza...SAM NIE WIEM JUZ...
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 27-09-2012 o 18:42

  10. #720
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jesli EGR jest nieszczelny to bład bedzie zawsze i czyszczenie nic tu nie da - oczywiście w pierwszej kolejności przepływomierz do sprawdzenia. Tak banalną rzecz jak wymiana filtra powietrza i sczelność dolotu pominę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Motor Control System Failure w 2.0 JTS
    Utworzone przez podo w dziale 156
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 29-11-2017, 18:30
  2. Motor control system failure
    Utworzone przez DawidSu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 11:34
  3. Motor Control System Failure - co oznacza? co z tym zrobić?
    Utworzone przez Szczepan w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 10-01-2012, 23:18
  4. Motor Control System Failure
    Utworzone przez korzen w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-01-2011, 23:27
  5. motor control system failure
    Utworzone przez chinczykmg w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory