Strona 6 z 10 PierwszyPierwszy 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 98

Temat: Passat B6 vs. Alfa Romeo

  1. #51
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    A siedziałeś i w tym i w tym.
    To była trochę różnica w klasie obydwu aut.
    Teraz 159 dogoniła B6 wielkością.
    Przed zakupem 159-tki miałem passka B5FL 1,8T i mam pewne porównanie. Auto było na prawdę bardzo komfortowe, co do awaryjności to jedyną poważną awarię zaliczyłem przez własną głupotę, a mianowicie nie wymieniłem pompy wody po zakupie i mi poleciała.
    Auto było z 2002 roku i miało, w chwili zakupu, 140000 przebiegu. Przez 1,5 roku użytkowania żadnej innej awarii. Auto bardzo komfortowe, ale jak już nie raz pisałem, 159-tka prowadzi się niebo lepiej. Jest ciutkę mniejsza od B5FL (pasek miał więcej miejsca , zwłaszcza z tyłu), ale nieznacznie. Ma niebo wygodniejsze fotele, lepszą trakcję i jest nieporównywalnie ładniejsza. Nie ma się co dziwić, jest to znacznie nowsza konstrukcja. Passat bardziej się nadawał na polskie drogi, w Alfie muszę bardzo uważać, paskiem miałem gdzieś nierówności. I to chyba tyle...

  2. #52
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Cytat Napisał superglide Zobacz post
    Czy miłość Polaków do VW jest ślepa?
    oczywiście, a nawet przereklamowana.
    Zważając na mój charakter pracy, mam do czynienia z wieloma ludźmi, którzy przekazują mi swoją opinię. Pracuję jako teleankieter w firmie badań marketingowych. Ostatnio prowadziłem badanie typowo motoryzacyjne i wniosek nasuwa mi się jeden- VW ma coraz słabszą opinię i coraz więcej ludzi uważa, że jest to przereklamowana marka w Polsce. Natomiast Fiat powoli, ale skutecznie umacnia swoją pozycję na rynku. Coraz więcej ludzi wyraża pozytywną opinię na temat tej marki, a także to, że poważnie rozważyłaby zakup Fiata w przypadku planowanego zakupu auta.

  3. #53
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    jak cos z grupy vw to tylko z motorem 1.9 afn, praktycznie nie do zajechania

  4. #54
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Wiesz, to nie jest forum dla ludzi, którzy szukają samochodów nie do zajechania... Jeśli coś z grupy VW, to co najwyżej z bokserem za tylną kanapą .
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #55
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Lub inny boxer nad tylną osią tego samego konstruktora, ale już sygnowany jego nazwiskiem
    Porównywać 159 z B6? Naprawdę? Dobra, samochody podobnej wielkości, ale adresowane do kompletnie różnych klientów. A cieszenie się, że komuś w 2.0 zdarzyła się awaria - poniżej krytyki (co prawda - zgadzam się, że 2.0 to jakiś bubel patrząc na rodzaj tych przygód).

  6. #56
    Użytkownik Romeo Avatar CodeMaker
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 1,9 JTS
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Era niezniszczalnych passatów się już skończyła i to jest fakt, ale nie są to takie straszne auta. Owszem silniki diesla o pojemności 2.0 z początków produkcji to kicha, ale turbodoładowane benzyny 1,8 i 2,0 są bardzo dobre (zaraz ktoś napisze że 1,4 tsi to bubel więc ograniczam się do tych 2), tak samo 3.0 V6 jest ok. W alfie też mamy nieudane konstrukcje... Jest dużo krytycznych uwag pod adresem JTS-ów chociaż ja akurat nie narzekam...

  7. #57
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Era niezniszczalnych samochodów jako takich się skończyła - taki life, samochód ma być tani, przejechać swoje i wytrzymać te ~10 lat. Nikogo nie interesuje, czy ten silnik da się wyremontować, bo jest to zwyczajnie nie opłacalne. W latach 80-90 gdy rodził się fetysz niemieckiego samochodu w takim mercedesie wystarczał do naprawy młotek, do zmiany paska klinowego nikt nie rozbierał pół samochodu i jakieś tam proste naprawy mógł zrobić każdy kowal, a potrzebne uszczelki, tłoczki i wężyki produkował każdy zakład gumiarski. Teraz silniki robi się trochę inaczej - są bardziej niezawodne, ale jednocześnie mniej trwałe (jak zresztą większość produktów). Mityczna niezawodność VW to jeszcze wspomnienia z poprzedniego tysiąclecia - tanie proste w budowie i naprawie samochody, w których nie ma się co zepsuć. Ze względu na swoją prostotę, były kochane bardziej od japońskich braci, bo "w japończyku, to panie niby się nic nie psuje, ale jak j...e to się nie wypłacisz"

  8. #58
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    Może i Volkswagen zaliczył kilka wpadek, ale ile zaliczyła alfa?
    Moim zdaniem jakość Alfy do Szwaba to przepaść... Mam 159 i non stop w serwisie....miałem Borę i nie wiedziałem co to mechanik

  9. #59
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Giulietta 1.4 TB Multiair
    Postów
    102

    Domyślnie

    Cytat Napisał michal-ar1 Zobacz post
    Może i Volkswagen zaliczył kilka wpadek, ale ile zaliczyła alfa?
    Moim zdaniem jakość Alfy do Szwaba to przepaść... Mam 159 i non stop w serwisie....miałem Borę i nie wiedziałem co to mechanik
    wszystko może się zgadzać, ale czy może nie jezdzisz używanym samochodem? Niestety, ale wystarzczy, że jakiś oszołom przez pierwsze 50k-80k pojeżdził, i potem przy 120k wszystko zaczyna się sypać. Nie wiadomo też, gdzie taki oszołom naprawiał/serwisował samochód. Wystarczy, że jakiś dekiel się do tego dobierze (a dzisiaj samochody są skomplikowane, prawie wszystkie z turbo, EGR, DPF itd itp.) i potem wszystko się sypię.

    Czasami jest też tak, że po prostu ma się nieudany egzemplarz (i to nieważne jaka marka) i wtedy jest się stałym bywalcem w warsztacie. Jak porównam sowje belle do niemieckiego samochodu i szweda (takimi jeżdziłem), to belle są o niebo lepsze. Pochwały też dla francuza, bo był ok.

    A wieć spotykany w Polsce pogląd - włoskie i francuskie samochody się psują, tylko niemieckie są dobre, jest baaardzo chybiony. Ale niech się każdy kieruje czym chcę. Może masz nieudany egezemplarz, albo może poprzedni własciciel Ci załatwił belle, albo Twój mechanik zlota rączka jest deklem (sam przeżyłem, lepiej więcej zapłacić i mieć spokój). Różnę mogą być powody...

    Ale niekwestionowane jest jedno, belle są piękne

  10. #60
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 16V
    Postów
    139

    Domyślnie

    Moja jest serwisowana tylko w ASO (wiem, że ASO mają w większości negatywne opinie ale ja nie narzekam) ma pełną historię - od kupna po dzień dzisiejszy. Fakt nie kupiłem jej nowej, ale VW też nie był nowy i miał 100tys na liczniku więcej. Zgadzam się , że te auta są piękne i ponadczasowe, ale ta jakość i trwałość to chyba już nie...

Podobne wątki

  1. [159] 159 1,9 JTDM Remap vs VW Passat 2.0 TDI 170 KM
    Utworzone przez blackrave w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 15-11-2011, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory