Paliwa uszlachetniane są na rozlewni.
Np. w Koluszkach (skąd jeździ do mnie paliwko) są wyznaczone miejsca tankowania cystern pod konkretne firmy. Z innego leje Shell, osobno BP itd. Na tym etapie są dodawane dodatki (wg info, które posiadam)
Paliwa uszlachetniane są na rozlewni.
Np. w Koluszkach (skąd jeździ do mnie paliwko) są wyznaczone miejsca tankowania cystern pod konkretne firmy. Z innego leje Shell, osobno BP itd. Na tym etapie są dodawane dodatki (wg info, które posiadam)
A pytanie z innej beczki,ile zrobie km dy pojawi sie komunikat ze mam juz koniec paliwka?
Nie jestem pewny ale raz jechałem już z duszą na ramieniu gdy wyskoczyło, że już zero w baku i zasięg --
Tankuję zwykle do pełna ale wtedy zależało mi aby dojechać do roboty szybko, potem nie było stacji i kupa strachu
Ujechałem chyba z 15-20km gdy pokazało, że koniec ON. Nie pamiętam dokładnie...
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Ja zalałem trzeci raz z rzędu V-powerem. Porównując z wcześniejszym Lukoilem - silnik troszkę łagodniej odpala, ciszej pracuje i dużo mniej kopci na zimnym. Spalanie też trochę niższe, choć to akurat trudno dokładnie ocenić, bo ostatnio robię więcej długich tras. Paliwo tankuję na stacji przy drodze przelotowej, gdzie przemiał jest ogromny, więc ktoś na pewno od czasu do czasu leje "lepsze"Akurat do V-powera dodają komponent GTL (mam nadzieję
), czego nie mają inne uszlachetnione paliwa, więc to mnie przekonało. Co do ceny - ostatnio różnicy nie odczułem, bo miałem jeszcze trochę punktów na karcie Shell, a była akurat promocja rabatowa.
Dyskusja na ten temat była w temacie o korektach wtrysków. Praktyka pokazuje, że wtryski oddane do specjalistycznego serwisu wtrysków na wymianę końcówek wracają z takimi samymi kodami – taki przykład podany był w tamtym wątku. Oczywiście – "po Bożemu" to trzeba zrobić tak jak piszesz, i wtedy koszty rosną x2.
Co do biodiesli to taka mała anegdota: u mnie na poprzedniej budowie(Obwodnica) miałem parę TATR które smierdziały frytkami i jezdziły na tzw Bio... nawet tak archaiczne konstrukcje zajechały sie przez to paliwo i ich własciciel w tym roku juz nie stosował tego paliwa.... A mam do Was pytanko co do paliwa typu Ekodiesel na Orlenie- czy to zwykłv ON, czy ze zwiększoną ilościę Bio, tankuje służbową Corsę tym Ekodieslem i ponad 110 tys...flota, śr spalanie 5l. pozdrawiam
Ekodiesel Orlenu to zwykły diesel z dopuszczalną zawartością dodatków
Paliwa z podwyższoną zawartością estrów to BIO85 i BIO100
Ze strony Orlenu:
Ekodiesel to przyjazny dla środowiska olej napędowy, który wyróżnia się siedmiokrotnie niższą zawartością siarki (0,005%) niż wymagane jest to w krajach UE. Stosując ekodiesel użytkownicy pojazdów przyczynią się do ograniczenia emisji siarki w spalinach samochodowych. Paliwo to charakteryzuje się również wyższym wskaźnikiem jakości spalania, gwarantuje łatwiejszy zimny rozruch i wydajniejszą eksploatację samochodu poprzez podniesienie liczby cetanowej, która odpowiada za właściwości przeciwstukowe. Powyższe parametry wystawiają naszemu olejowi napędowemu świadectwo najwyższej jakości i gwarantują niezawodność eksploatacji.
Ekodisel podobnie jak inne paliwa PKN ORLEN SA wyposażony jest w pakiet biocydów, zabezpieczających paliwa przed skażeniem mikrobiologicznym, które utrudnia eksploatację silników.
Produkcja trzech odmian Ekodiesla: letniej, przejściowej i zimowej pozwala na jego stosowanie w naszej strefie klimatycznej przez cały rok, nawet do spadków temperatury czasie zimy do -25 stopni.
czy zwykły LOTOS DIESEL http://www.lotos.pl/handlowy/stacje_...JvYWQiO2k6MDt9(nie dynamic) jest dobry do jtdm?
Zwykłe paliwo jest jak najbardziej dobre dla JTDm... niby dlaczego miałoby nie być? Zakładając oczywiście, że spełnia to paliwo normy... znaczy się- nie jest kombinowane.