Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Temat: płyn chłodniczy - coś nie halo

  1. #11
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    lechtak,kolega zadał pytanie a nie stwierdził fakt
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Pierwsze co to zagrzej silnik do 90'C i odkręc delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego aby uszło powietrze i zobaczysz co będzie wtedy powinien Ci płyn podskoczyć na bank. Ja przerabiałem ten temat kilkukrotnie. Więc najpierw zacznij od banałów.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar lechtak
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Mito TCT 135 KM / Giulia Veloce Pakiet Q
    Postów
    1,143

    Domyślnie

    A łapek sobie nie poparzyłeś? Wiesz płyn ma pewną prężność w ciśnieniu atmosferycznym.
    Ostatnio edytowane przez lechtak ; 02-10-2012 o 09:29

  4. #14
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    wtedy powinien Ci płyn podskoczyć na bank
    Ale kiedy,wtedy?Przy uszkodzeniu czego tak się będzie działo?
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lutraki Zobacz post
    Czołem, przed zlotem dolewany był płyn chłodniczy - maksymalna pojemność. Teraz jest poniżej minimum.
    Póki co brak wycieku pod autem.
    Macie jakieś pomysły?
    Po prostu dopiero teraz odpowietrzył się układ całkowicie - był gdzieś babel powietrza (może być jeszcze skoro jest poniżej min). Wlewanie powyżej poziomu maks nie ma sensu bo i tak płyn zostanie wyrzucony ze zbiorniczka w czasie pracy silnika. Dolej do maks i obserwuj. Nie straszcie koleżanki UPG bo to nowe auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #16
    Miss Alfaholicy 2011 Romeo Avatar Lutraki
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito Distinctive 1.4 MPI MultiAir 16v 105 KM
    Postów
    547

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    czasami wyciek jest tak mały, że nie nakapie kałuży tylko wszystko zdąży odparować
    radzę posprawdzać na początek szczelność układu, przewody, chłodnicę, termostat, pompę, może nawet nagrzewnicę
    Trzeba będzie, poczekam na męską pomoc.

    Cytat Napisał lechtak Zobacz post
    Uuuulala to jest spory wyciek. Jedź do mechanika niech szuka ....
    No właśnie, chyba trzeba będzie....


    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Pierwsze co to zagrzej silnik do 90'C i odkręc delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego aby uszło powietrze i zobaczysz co będzie wtedy powinien Ci płyn podskoczyć na bank. Ja przerabiałem ten temat kilkukrotnie. Więc najpierw zacznij od banałów.

    Niby banał, ale nie będę poparzona ?

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Po prostu dopiero teraz odpowietrzył się układ całkowicie - był gdzieś babel powietrza (może być jeszcze skoro jest poniżej min). Wlewanie powyżej poziomu maks nie ma sensu bo i tak płyn zostanie wyrzucony ze zbiorniczka w czasie pracy silnika. Dolej do maks i obserwuj. Nie straszcie koleżanki UPG bo to nowe auto
    Dzięki Maćku za odpowiedź. Doleję zgodnie z Twoją sugestią i będę obserwować, póki co nie mogę jeździć autem, bo mam rękę unieruchomioną.

    Auto już po gwarancji, ale jak pisze Autostrada póki co bezawaryjne buhahahaha

  7. #17
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Giulietta 1,4tb Distinctive
    Postów
    50

    Domyślnie

    Miałem podobne objawy w 147. Płynu nie ubywało na postoju, ale po kilkuset przejechanych km. Było też tak, że ubywało do pewnego poziomu pod minimum i później już nie. Najlepiej podnieść samochód i popatrzeć od spodu. U mnie był niebieskawy nalot na całym podwoziu, tuż po intensywnej jeździe po autostradzie. Efekt, wymiana uszczelki pod głowicą.

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawelek
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulietta 1.4 TB
    Postów
    264

    Domyślnie

    wycieki na zewnątrz nie są groźne - im mniej płynu (okolice minimum) tym wyciek będzie mniejszy. Mam starego golfika, który nerwowo reaguje na płyn powyżej minimum (sika w nocy), a przy min nic się nie dzieje.
    1. Odkręć korek zbiorniczka po jeździe - niech się układ odpowietrzy. Poparzyć może para jeśli odkręcisz i zdejmiesz od razu korek - wiec odkręć tylko i nie zdejmuj. Po minucie zakręć - zrobi się podciśnienie które wyeliminuje wycieki podczas postoju.

    2. Odkręć korek wlewu oleju: jeśli jest tam biaława piana = cieknie do środka i trzeba wymieniać tę nieszczęsną uszczelkę (mechanik).

  9. #19
    Jola
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Po prostu dopiero teraz odpowietrzył się układ całkowicie - był gdzieś babel powietrza (może być jeszcze skoro jest poniżej min). Wlewanie powyżej poziomu maks nie ma sensu bo i tak płyn zostanie wyrzucony ze zbiorniczka w czasie pracy silnika. Dolej do maks i obserwuj. Nie straszcie koleżanki UPG bo to nowe auto
    Lutraki, to co Maciek pisze, to niewątpliwie 1. krok.

    Mi to wygląda na uszczelę pod głowicą, a już to w swoim Mito przerabiałam niestety...

  10. #20
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał pawelek Zobacz post
    ....
    1. Odkręć korek zbiorniczka po jeździe - niech się układ odpowietrzy. ...
    Tego nie rób - tak się nie odpowietrzy. To układ ciśnieniowy poziom płynu rośnie w zbiorniczku podczas nagrzewania i pracy silnika, a maleje bo podczas stygnięcia jest zasysany ze zbiornika i wtedy się odpowietrza. Można to też zrobic na postoju nagrzewając silnik (tak do włączenia wentylatora) z pełnym zbiorniczkiem wyrównawczym (po dolewce), a nastepnie wyłączyc i poczekać aż ostygnie (nic nie odkręcając). Ogrzewanie podczas tej operacji ustaw na Hi, wyłącz klimę i wentylator.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 03-10-2012 o 07:45
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  2. płyn chłodniczy
    Utworzone przez kiler_911 w dziale 147
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 30-09-2011, 22:28
  3. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44
  4. Płyn chłodniczy
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 05-08-2009, 00:14
  5. [146] płyn chłodniczy 1.9TD
    Utworzone przez dareme89 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-05-2008, 13:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory