lechtak,kolega zadał pytanie a nie stwierdził fakt![]()
lechtak,kolega zadał pytanie a nie stwierdził fakt![]()
Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992
I wszystkie są czerwone
Pierwsze co to zagrzej silnik do 90'C i odkręc delikatnie korek od zbiorniczka wyrównawczego aby uszło powietrze i zobaczysz co będzie wtedy powinien Ci płyn podskoczyć na bank. Ja przerabiałem ten temat kilkukrotnie. Więc najpierw zacznij od banałów.
Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)
Moje Paniehttp://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html
A łapek sobie nie poparzyłeś? Wiesz płyn ma pewną prężność w ciśnieniu atmosferycznym.
Ostatnio edytowane przez lechtak ; 02-10-2012 o 09:29
Po prostu dopiero teraz odpowietrzył się układ całkowicie - był gdzieś babel powietrza (może być jeszcze skoro jest poniżej min). Wlewanie powyżej poziomu maks nie ma sensu bo i tak płyn zostanie wyrzucony ze zbiorniczka w czasie pracy silnika. Dolej do maks i obserwuj. Nie straszcie koleżanki UPG bo to nowe auto
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Trzeba będzie, poczekam na męską pomoc.
No właśnie, chyba trzeba będzie....
Niby banał, ale nie będę poparzona?
Dzięki Maćku za odpowiedź. Doleję zgodnie z Twoją sugestią i będę obserwować, póki co nie mogę jeździć autem, bo mam rękę unieruchomioną.
Auto już po gwarancji, ale jak pisze Autostrada póki co bezawaryjne buhahahaha
Miałem podobne objawy w 147. Płynu nie ubywało na postoju, ale po kilkuset przejechanych km. Było też tak, że ubywało do pewnego poziomu pod minimum i później już nie. Najlepiej podnieść samochód i popatrzeć od spodu. U mnie był niebieskawy nalot na całym podwoziu, tuż po intensywnej jeździe po autostradzie. Efekt, wymiana uszczelki pod głowicą.
wycieki na zewnątrz nie są groźne - im mniej płynu (okolice minimum) tym wyciek będzie mniejszy. Mam starego golfika, który nerwowo reaguje na płyn powyżej minimum (sika w nocy), a przy min nic się nie dzieje.
1. Odkręć korek zbiorniczka po jeździe - niech się układ odpowietrzy. Poparzyć może para jeśli odkręcisz i zdejmiesz od razu korek - wiec odkręć tylko i nie zdejmuj. Po minucie zakręć - zrobi się podciśnienie które wyeliminuje wycieki podczas postoju.
2. Odkręć korek wlewu oleju: jeśli jest tam biaława piana = cieknie do środka i trzeba wymieniać tę nieszczęsną uszczelkę (mechanik).
Tego nie rób - tak się nie odpowietrzy. To układ ciśnieniowy poziom płynu rośnie w zbiorniczku podczas nagrzewania i pracy silnika, a maleje bo podczas stygnięcia jest zasysany ze zbiornika i wtedy się odpowietrza. Można to też zrobic na postoju nagrzewając silnik (tak do włączenia wentylatora) z pełnym zbiorniczkiem wyrównawczym (po dolewce), a nastepnie wyłączyc i poczekać aż ostygnie (nic nie odkręcając). Ogrzewanie podczas tej operacji ustaw na Hi, wyłącz klimę i wentylator.
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 03-10-2012 o 07:45
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)