Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: [156] Gaz do dechy, obroty rosną, prędkość stoi 1.9JTD

  1. #1
    Eldenor
    Gość

    Domyślnie [156] Gaz do dechy, obroty rosną, prędkość stoi 1.9JTD

    Cześć.
    Trochę już poczytałem i mam pytanko...
    Dzisiaj pojawił się problem w mojej alfie 156 1.9JTD 115km
    Nie zauważyłem nic dziwnego aż zmuszony byłem wyprzedzić inne auto.
    Wciskając pedał gazu do końca gdy włącza się Turbina, obroty rosną bardzo szybko, ale prędkość stoi w miejscu lub nieznacznie się zwiększa np. od 2000 obrotów do 3500 a potem nagle auto wyrywa i obroty wyrównują się do prędkości. Sprawdzałem kilka razy i za każdym razem było to samo. Obroty do góry prędkość stoi i przy około 3500 obrotów auto dopiero wyrywa. Sprawdzałem kilka razy na różnych biegach.
    Niby w porządku na jedynce i dwójce ale czasem obroty idą w górę niewspółmiernie do prędkości.
    Bieg 3, 4, 5 za każdym razem po wciśnięciu gazu do końca obroty wraz z prędkością rosną do momentu włączenia się turbiny a potem już tylko obroty aż w końcu auto wyrwie.

    Przy normalnej jeździe i spokojnym operowaniu gazem problemów raczej nie widać, nie słychać i auto jedzie jak powinno.

    Przy ruszaniu problemów niema..
    Wg. wskazówek z innych tematów zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg 3 i 4 i powoli puszczałem sprzęgło.
    Auto gasło dopiero po puszczeniu niemal całego sprzęgła.
    Czy to oznacza, że sprzęgło powiedziało mi PAPA?
    Mam już mętlik w głowie bo co temat to niby problem podobny ale później zmieniają się wersje wydarzeń.

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Sprzęgło albo uszczelniacz. Olej cieknie na tarczę sprzęgła i się ślizga. Ale podejrzewam jednak kończące sprzęgło. Tak czy siak skrzynię trzeba zrzucić.
    Wariant optymistyczny to zacinający się wysprzęglik ew.pompa sprzęgła, ale to bardzo łatwo sprawdzić, mechanizm wysprzęglika masz pod aku.

    To tak co mi pierwsze do głowy przyszło.

  3. #3
    Eldenor
    Gość

    Domyślnie

    Historii sprzęgła nie znam... wiele razy już się nad nim zastanawiałem aż dzisiaj (chyba) dało o sobie znać.
    Wysprzęglik rusza się normalnie bez zacięć ale skrzypi

  4. #4
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Eldenor Zobacz post
    Cześć.
    Trochę już poczytałem i mam pytanko...
    Dzisiaj pojawił się problem w mojej alfie 156 1.9JTD 115km
    Nie zauważyłem nic dziwnego aż zmuszony byłem wyprzedzić inne auto.
    Wciskając pedał gazu do końca gdy włącza się Turbina, obroty rosną bardzo szybko, ale prędkość stoi w miejscu lub nieznacznie się zwiększa np. od 2000 obrotów do 3500 a potem nagle auto wyrywa i obroty wyrównują się do prędkości. Sprawdzałem kilka razy i za każdym razem było to samo. Obroty do góry prędkość stoi i przy około 3500 obrotów auto dopiero wyrywa. Sprawdzałem kilka razy na różnych biegach.
    Niby w porządku na jedynce i dwójce ale czasem obroty idą w górę niewspółmiernie do prędkości.
    Bieg 3, 4, 5 za każdym razem po wciśnięciu gazu do końca obroty wraz z prędkością rosną do momentu włączenia się turbiny a potem już tylko obroty aż w końcu auto wyrwie.

    Przy normalnej jeździe i spokojnym operowaniu gazem problemów raczej nie widać, nie słychać i auto jedzie jak powinno.

    Przy ruszaniu problemów niema..
    Wg. wskazówek z innych tematów zaciągnąłem ręczny, wbiłem bieg 3 i 4 i powoli puszczałem sprzęgło.
    Auto gasło dopiero po puszczeniu niemal całego sprzęgła.
    Czy to oznacza, że sprzęgło powiedziało mi PAPA?
    Mam już mętlik w głowie bo co temat to niby problem podobny ale później zmieniają się wersje wydarzeń.
    Turbo się nie włącza,ono cały czas pracuje.Biegi raczej włączaj nie wbijaj.Sprzęgło się ślizga więc tylko wymiana,wysprzęglnik nie ma nic do rzeczy.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar gechu
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    konin,bełchatów
    Auto
    156 1.8ts
    Postów
    335

    Domyślnie

    stawiam na sprzęgło,zobacz czy nie ma wycieku oleju pomiędzy skrzynią a silnikiem bo jak jest to uszczelniacz




    Alfa, czyli walka serca z rozumem

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    flaszka na sprzęgło

    p.s.
    jak to nie będzie to to na pw daj dane - wyślę ci








  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Sprawa wygląda tak:
    Albo sprzęgło sie skończyło albo uszczelniacz puszcza. Tak czy tak musisz zdjąć skrzynię.
    Z resztą sprzęgło nie kończy się z dnia na dzień, już wcześniej czułbyś jakieś małe uślizgi. Skrzynia w dół i tyle.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    .Sprzęgło się ślizga więc tylko wymiana,wysprzęglnik nie ma nic do rzeczy.
    Tutaj się kolego nie zgodzę. U mojego padre w Lybrze wysprzęglik się przycinał, nie odbijał do końca i objaw był identyczny jak ślizgające się sprzęgło. Przesmarowanie i wymiana płynu hamulcowego usunęła objaw w 100%.

    Ale skoro u kolegi jest ok to tylko skrzynia w dół.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Co piszecie o uszczelniaczu. Jeśli padł i zaoleił tarczę to i tak wiele z niej nie będzie. Sprawdź wysprzęglik (marne szanse, ale może masz szczeście) i kupuj sprzęgło.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar KwachuGSE
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Góra Siewierska (Śląsk)
    Auto
    Byla 156 1.8 TS, 166 2.5 V6 !,jest Golf IV 1.9 TDI 155 PS 327 Nm i BMW 7 e38.
    Postów
    304

    Domyślnie

    Cytat Napisał premek Zobacz post
    Co piszecie o uszczelniaczu. Jeśli padł i zaoleił tarczę to i tak wiele z niej nie będzie. Sprawdź wysprzęglik (marne szanse, ale może masz szczeście) i kupuj sprzęgło.
    Dokladnie tak czy siak jak jest zalane a chyba jest bo slizga to jest do wymiany...
    "Osoby które potrzebują czterech kółek i przymocowanego do nich fotela kupują sobie BMW albo Vectrę, ale Ci którzy są świadomi, Ci którym zależy, Ci którzy chcą by układ kierowniczy mówił, a silnik zanosił się rykiem - Ci kupują Alfy" - J. Clarkson


Podobne wątki

  1. [159] Na 4 biegu obroty nagle rosną... sprzęgło??
    Utworzone przez Nemrak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 12:13
  2. 2,0 TS problem z podciśnieniami ?? Obroty rosną w czasie jazdy
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 20:15
  3. Po naciśnięciu sprzęgła obroty rosną
    Utworzone przez meiss w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-10-2012, 05:24
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-07-2012, 22:16
  5. obroty spadają i rosną krokowo, nie płynnie ?
    Utworzone przez rue30 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-09-2011, 19:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory