Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Sposoby na naprawę lusterek

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Lightbulb Sposoby na naprawę lusterek

    Z racji, że pozazdrościłem Łukaszowi i Rafałowi składających się lusterek, które dumnie zaprezentowali na zlocie - postanowiłem usprawnić także swoje

    Nie składające się lustro:
    Newralgicznym miejscem jest śruba mocująca obydwie części lustra do siebie. Na jej metalowej tulei oraz podkładce zapieka się utleniający się aluminiowy stelaż lustra, który powinien się poruszać. Po kilku próbach odkręcenia śruby, w tym jednej nie udanej w której połamałem stelaż, stwierdzam że najlepszym do tego celu narzędziem jest klucz pneumatyczny, ustawiona nie wielka siła odkręcania, kilkadziesiąt/set uderzeń i odkręcone.
    Po odkręceniu wiadomo o co chodzi, wyczyścić nasmarować i działa.

    Złamany stelaż lustra:
    Na spawaniu aluminium się nie znam, dlatego zastosowałem inny patent, myślę że równie dobry, mianowicie zrobiłem okucie z blachy 0,7mm ocynkowanej które zostało przykręcone do obydwu części za pomocą śrubek z nakrętką (chyba 3mm) oraz mini wkrętów z demontażu stosowanych w elektronice (w tym przypadku z aparatów foto). Myślę, że tak wzmocniony stelaż wytrzyma dużo, ponieważ siła rozkłada się na większej powierzchni niż pierwotnie. Widziałem już kilka połamanych lusterek i zawsze strzelają w tym samym miejscu.


    Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia ze skutecznych napraw lusterek to proszony jest o podzielenie się nimi Dobrze byłoby zebrać te informacje w jeden temat.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-07 10.17.47.jpg
Wyświetleń:	194
Rozmiar:	119.6 KB
ID:	72790   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-08 19.43.48.jpg
Wyświetleń:	180
Rozmiar:	133.3 KB
ID:	72791   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-08 23.12.14.jpg
Wyświetleń:	175
Rozmiar:	138.2 KB
ID:	72792   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-08 23.12.44.jpg
Wyświetleń:	190
Rozmiar:	113.8 KB
ID:	72793   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-08 23.13.03.jpg
Wyświetleń:	173
Rozmiar:	93.0 KB
ID:	72794  

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-09 00.40.09.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	101.0 KB
ID:	72795   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2012-10-09 17.02.46.jpg
Wyświetleń:	206
Rozmiar:	122.1 KB
ID:	72796  

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    tomi, a jak zdejmuje się obudowę lusterka?
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  3. #3
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Jak widać trochę manualnych zręczności,weny twórczej i już się lustereczko składa.Można? Można

    Wujek,przekręć je do góry.No chyba,że nie możesz to pozostaje Ci dewastacja.Pod spodem jest taka mała śrubka.Odkręcasz i ściągasz obudowę.
    Ostatnio edytowane przez Lukasz A. ; 10-10-2012 o 07:50
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomi
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 Ti , 147 Racer, Spider 916 TS
    Postów
    503

    Domyślnie

    Łukasz ja nie miałem śrubki o której piszesz w żadnym lusterku, chociaż miejsce w obudowie na nią było.

    Wujek, jeśli chodzi o obudowę tę lakierowaną, to u mnie wystarczyło odkręcić śrubkę pod lustrem, górny róg i obudowa schodzi.
    Żeby ściągnąć czarny plastik, trzeba ściągnąć lustro i pod nim masz 4 wkręty mocujące obudowę do stelaża.

  5. #5
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomi Zobacz post
    Łukasz ja nie miałem śrubki o której piszesz w żadnym lusterku, chociaż miejsce w obudowie na nią było.
    Zapomniałem o jednej malutkiej śrubce w górnym rogu właśnie.To miałeś szczęście,że nie było tej pod spodem
    Co do demontażu lustra to trzeba bardzo uważać by go nie uszkodzić.Ta taśma piankowa dobrze trzyma.Powiem wiecej.Za dobrze
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    poznan
    Auto
    alfa 155 1.8 8v ; alfa 155 1.8 16v
    Postów
    82

    Domyślnie

    No to ja tez sie pochwale bo swoje tez rozbieralem i chodza teraz jak z fabrykiale tak jak Łukasz napisal trzeba uwazac na wklad bo ja przy demontazu jeden polamalem nie mialem wyjscia niestety tak dziadostwo trzymalo

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Według mnie podstawowa pierwsza sprawa to odciąć szkło lustro od pianki cienkim nozykiem i masz dostęp do wszystkich śrubek które trzymają plastikową obudowę są 3 śrubki a potem rozbierasz dalsze elementy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vinc
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Złotoryja, Poland
    Auto
    Stelvio 2.0 Q4
    Postów
    417

    Domyślnie

    Masz szczęście, ze masz elektryczne Ja miałem dwa razy przygodę z lusterkiem i najgorsze było ustawianie i naciąganie linek.
    155 TS 1.8 16v - była
    159 JTDm 1.9 16v - była
    GT V6 3.2 - była
    MiTo 1.4 - jest
    Stelvio 2.0 Q4 - jest

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Swoje dziś oddałem specowi i zobaczymy co wymodzi

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar SŁOWIK
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 155 '97 r 2.0 16V, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm '08 Q-Tronic
    Postów
    570

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan_bgi Zobacz post
    Swoje dziś oddałem specowi i zobaczymy co wymodzi
    Spoko, w poniedziałek za nie się biorę, sam jestem ciekaw jak wyjdą te "szajs metalowe" ramiona po piaskowaniu i malowaniu piecowym, mam nadzieję że to cholerstwo nie odksztalci się piecu. Od razu mówię że nie będę testował nowego pomysłu na twoich.

Podobne wątki

  1. [146] Niedziałające tylne szyby - od czego zacząć naprawę?
    Utworzone przez astapka w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-12-2015, 02:52
  2. Progi, podciągi, podłoga i nadkola - ile za naprawę
    Utworzone przez tadzikpl w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-08-2015, 11:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory