Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 50

Temat: Przesiadka ze 147 na Mito?

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Jak napisałem wyżej, nie jeździłem MiTo. Z Fiata Cromy inżynierowie Alfy też zrobili dużo lepiej jeżdżącą 155. Pytanie tylko, czy w tym wypadku mieli tyle swobody. Najprościej się przejechać i przekonać.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Comte Zobacz post
    I to jest prawda.
    Można dyskutować o niekomfortowym wnętrzu (jak dla kogo - bo miejsca jest całkiem sporo, a na szaro-bure plastiki też się znajdzie rada - dobry detailer, spokojnie nada im akceptowalny wygląd), albo zbyt twardym zawieszeniu itp, itd. ale nie o lepieniu się do drogi. Basta.

    Nie zgodzę się, jeździłem Mito QV i Julką ze zwykłym pakietem sport (obniżona lekko + opony 225) i nie ma porównania w kategorii trzymania się drogi. IMO 147 lepiej się trzymało, dodatkowo Mito jest bardzo ciężkie jak na takie małe auto.

  3. #13
    Flar
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Nie zgodzę się, jeździłem Mito QV i Julką ze zwykłym pakietem sport (obniżona lekko + opony 225) i nie ma porównania w kategorii trzymania się drogi. IMO 147 lepiej się trzymało, dodatkowo Mito jest bardzo ciężkie jak na takie małe auto.
    Ja dalej twierdzę że porównywanie do GP to nieporozumienie.
    Rozumiem że oboma autami zrobiłeś ciut więcej niż kilka jazd próbnych ?

    Nie porównuję w dalszym ciągu do 147.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Flar Zobacz post
    Ja dalej twierdzę że porównywanie do GP to nieporozumienie.
    Rozumiem że oboma autami zrobiłeś ciut więcej niż kilka jazd próbnych ?

    Nie porównuję w dalszym ciągu do 147.
    Znajomy ma Miciaka, a ja mam Julkę i trochę nimi jeździłem.

    W firmie mamy GP i naprawdę jeździ się bardzo podobnie. Podejrzewam, że będzie tak samo z nową generacją Bravo (jak wyjdzie) i Giulietta.

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie mito vs abarth

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    Znajomy ma Miciaka, a ja mam Julkę i trochę nimi jeździłem.

    W firmie mamy GP i naprawdę jeździ się bardzo podobnie. Podejrzewam, że będzie tak samo z nową generacją Bravo (jak wyjdzie) i Giulietta.
    Sorry ale wypisujesz takie bzdury że płakać się chce. Grande prowadzi się co najwyżej przeciętnie, Mito jest o dwie klasy wyżej. Wiem o tym bo pamiętam jak posiadając Grande zrobiłem jazdę próbną Mito i byłem w szoku jak się to prowadzi. Ma dwa razy lepszy układ kierowniczy i 3 razy lepiej trzyma się drogi. Spróbuj zrobić Grande gwałtowny manewr przy 120 km/h i Mito to zrozumiesz o czym piszę. Mito bardziej podskakuje na nierównościach bo ma twardszy zawias i jest to jedyny minus w porównaniu do Grande.
    Mito w wersji TB 155 KM miażdży osiągami każdą cywilną 147 i jest zdecydowanie tańszy w serwisowaniu ze względu na prostsze zawieszenie i mniej kłopotliwe silniki benzynowe także ma też swoje plusy

  6. #16
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    06 2012
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT
    Postów
    176

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marc09 Zobacz post
    Koledzy, planuję zmianę auta ze 147 JTDm (140km) na Mito (155km), ew. 1.6 JTDm (120km); chciałbym więcej przyjemności z jazdy, więcej mocy i troszkę nowocześniejszej myśli technicznej.

    Zastanawiam się czy mój potencjalny wybór (Mito) to dobry kierunek? Może ktoś z Was dokonał takiej zmiany i chciałby się podzielić wrażeniami z jazdy w porównaniu do 147??

    Myślałem jeszcze nad Brerą 2.4 JTD ale dochodzę do wniosku że pewniejsze i młodsze znajdę Mito w podobnej cenie (mowa tu o aucie używanym)..



    Nie znalazłem podobnego wątku dlatego pozwalam założyć sobie nowy.
    Jeżeli interesują cię subiektywne opinie to na pewno ich tu znajdziesz całą masę. Dodatkowo dyskusja między ludźmi przerodzi się w mini wojnę wyższości X nad Y bądź odwrotnie. Jedyna, powtarzam JEDYNA metoda poznawcza w tej kwestii to przejażdżka jednym i drugim autem. Najlepiej jak wykonasz to na odcinkach które znasz na pamięć, dopiero wtedy odczujesz różnice w prowadzeniu na podstawie już wcześniej zapamiętanych niuansów. Auta nie wybiorą za Ciebie ludzie.. wybierasz je dla siebie a to bardzo indywidualne.

    Pozdrawiam,
    Ł.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar janek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Porto
    Auto
    było: 147, Giulietta, Giulia, Spider '85 jest Tonale '24
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Sorry ale wypisujesz takie bzdury że płakać się chce. Grande prowadzi się co najwyżej przeciętnie, Mito jest o dwie klasy wyżej. Wiem o tym bo pamiętam jak posiadając Grande zrobiłem jazdę próbną Mito i byłem w szoku jak się to prowadzi. Ma dwa razy lepszy układ kierowniczy i 3 razy lepiej trzyma się drogi. Spróbuj zrobić Grande gwałtowny manewr przy 120 km/h i Mito to zrozumiesz o czym piszę. Mito bardziej podskakuje na nierównościach bo ma twardszy zawias i jest to jedyny minus w porównaniu do Grande.
    Mito w wersji TB 155 KM miażdży osiągami każdą cywilną 147 i jest zdecydowanie tańszy w serwisowaniu ze względu na prostsze zawieszenie i mniej kłopotliwe silniki benzynowe także ma też swoje plusy
    To są moje subiektywny odczucia. Wydaje mi się poprostu, że to ładniejsze Grande Punto. W Punto Evo wkładają nawet multiair 135KM...

    147 to już stara technologia i napewno będzie szybsze. Mówiłem, że jakość wnętrza jest dużo słabsza.

  8. #18
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał janek Zobacz post
    To są moje subiektywny odczucia. Wydaje mi się poprostu, że to ładniejsze Grande Punto. W Punto Evo wkładają nawet multiair 135KM...

    147 to już stara technologia i napewno będzie szybsze. Mówiłem, że jakość wnętrza jest dużo słabsza.
    Jeśli napiszesz że Mito to ładniejsze Grande Punto, to równie dobrze można napisać że Giulietta to takie ładniejsze Bravo. Jedno i drugie stwierdzenie jest całkowitą nieprawdą.

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0JTS; Ford Fiesta ST 3D 200KM, Fiat 500X, była Alfa Romeo Mito i Vespa125
    Postów
    606

    Domyślnie

    Nie jeździłem 147, więc nie chcę się wypowiadać na jej temat.
    Mam Mito z silnikiem 1,6 jtdm podrasowane pod kątem przebiegu momentu i rozwijania mocy. Po modyfikacji jest ciąg do czerwonego pola.
    Silnik jest rewelacyjny i bezawaryjny, a ma już ponad 110000km.

    Jak jeżdżę niech Ci powie fakt, że spalanie mojego diesla jest prawie takie jak Kolegi Żuczka w TB.
    Po rozgrzaniu silnika 100% w "D", 100% zabawy.

    Zawieszenie jest dość twarde, więc Mito nie przepada za dziurami na zakrętach. Tu jest wyższość Giulietty. Nie znaczy, że traci przez to przyczepność, ale ze względu na charakterystykę przestaje być komfortowe. To jest jedyny minus w porównaniuz Giuliettą.
    Mito rewelacyjnie trzyma się zakrętów, jedzie jak po szynach.
    W porównaniu z Twoją 147 jest tu rewelacyjny system elektronicznej szpery, który wyeliminował podsterowność auta przednionapędowego.
    Wielkość auta i miejsce w którym siedzi kierowca (środek samochodu) potęgują wrażenia z jazdy.

    W porównaniu z Twoim układem napędowym zaskoczyłoby Cię zestopniowanie skrzyni biegów. 5-ka i 6-ka to jest kosmos! Są ustawione na maksymalne osiągi.

    1,4TB 155KM/170KM to jest zapewne najlepszy silnik, ale 1,6 jest najrozsądniejszy.

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    147 JTDm / GT JTDm
    Postów
    46

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzej_Kolbudy Zobacz post
    1,4TB 155KM/170KM to jest zapewne najlepszy silnik, ale 1,6 jest najrozsądniejszy.
    Tak, rozważam też ew. 1.6; tutaj jako rekompensatę za krótsze biegi i braku odpowiedniego dźwięku silnika przyjmuje lepszą elastyczność JTDm.


    Poszukam wersji 155 oraz 120 JTDm, może uda się jeszcze znaleźć QV 170KM.


    Dzięki za odpowiedzi. Cenię każdą opinię.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] MOC - Przesiadka z 159 1.9 150 KM na Giulietta 2.0 170 KM
    Utworzone przez Ernest w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 23-10-2015, 22:53
  2. Przesiadka z Polo na 156
    Utworzone przez HellaHard w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 13:30
  3. [159] Przesiadka z 147 115km na 159 120 czy 150 koni ?
    Utworzone przez spdii w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 18-11-2012, 21:31
  4. [166] przesiadka ze 156 na 166
    Utworzone przez jesse_w w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-02-2008, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory