Fakt sutko bardzo ładne sam się zastanawiałem nad jego oglądnięciem ale udało w końcu mi się znaleźć wersję SW z czego jestem bardzo zadowolony i też mam wersję z całą jasną tapicerką osobiści taka mi się bardzo podoba...
Fakt sutko bardzo ładne sam się zastanawiałem nad jego oglądnięciem ale udało w końcu mi się znaleźć wersję SW z czego jestem bardzo zadowolony i też mam wersję z całą jasną tapicerką osobiści taka mi się bardzo podoba...
Cześć.
Chce przesiąść się z alfy 147 1.9 jtdm 16V 140km na alfe 159 ale dostaję metliku od szukania informacji na temat 2 silników i tutaj prośba o opinie/rady:
159 2.0 jtdm 170km czy jtdm 210km ??
chodzi mi głównie o mniejszą możliwą awaryjność,niestety alfa jest używana na dojazdy do pracy w mieście i raz/dwa razy na miesiąc dłuższe trasy po kilkaset km. Benzyna mnie nie interesuje gdyż mam do czynienia aktualnie z silnikiem 2,5 170km v6 ale w innej marce i charakter diesla w AR bardziej mi odpowiada.
Rocznik od 2009 w górę
Może jakieś zestawienie wad i zalet obu silników ? mysle ze 170 km wystarczy póki co ale zauwazylem ze zazwyczaj 2.4 sa lepiej wyposazone z dostepnym napedem 4x4 a i spalanie nie jest kolosalnie wieksze .
ale czy 2.0 jest z moca 210 KM??Chyba nie.Z tego co pamietam to sa z moca 136 i 170KM,a 200 i 210 konne to sa jednostki 2.4 JTDm.Napeno tansza w eksploatacji jest 1.9 miedzy 1.9, a 2.4.Jednostki 2.0 sa dosc krotko na rynku i malo kto na forum je ma wiec chyba ciezko powiedziec.Napewno sa lepsze od 1.9 z tego co zaslyszalem
Cześć Alfoholicy! Pierwszy mój post tutaj, bo się przymierzam do zakupu AlfyNie chcę zakładać nowego tematu, bo jest ich pewnie podobnych wiele dlatego napiszę tutaj.
Mam na 2 dni Alfę do przekonania się, od dobrego znajomego - sprowadzającego auta z Danii. Jeszcze nigdy u niego się nie naciąłem, a kupiłem już od niego 2 autka - w stanie super (Suzuki Grand Vitara 4/5drz 2.0 i takze GV 2/3drz 1.6), oczywiście z Danii. Auto w Danii zostało sprzedane przez salon Alfy, także pewnie technicznie raczej jest ok, bo znajomy mówi że jeszcze tam nikt do w Danii nie naciął, taki naród. Lakierniczo jest perfekcyjna, ma jedynie jedno małe wgniecenie na drzwiach (pewnie od innych drzwi), ale mniejsza o to, kolorek fajny - szary, grafitowy, co prawda na razie widziałem go w deszczu i teraz stoi w garażu, ale też ciemno, a w garażu sztuczne światło nie odda koloru, dlatego dopiero jutro z rana ocenie jaki jest stan karoserii i jak się prezentuje.
Jutro jadę nim dla pewności do serwisu Alfy, takiego 'zaprzyjaźnionego', więc kitu mi nie wcisną, ale wolę się was poradzić o co mogę się dopytać, co dokładniej sprawdzić w tym modelu.
A model konkretnie taki : Alfa 159, rocznik 2008, manual, 1.9 120KM.
Czytałem sporo o tym silniku, znajomy - pracownik salonu Alfy od razu gdy wspomniałem mu że planuję alfę 159, uprzedził mnie bym nie brał wersji 120KM bo jest słaba, ale jak przed chwilą się przejechałem uznałem, że nie jest źle. Czytałem, że można sobie łatwo 'zczipować' do ok. 150KM - jakie są tego orientacyjne koszty z robocizną?
Czy ta jednostka jest awaryjna? Czy ten stereotyp Alfy, że nie będę wyjeżdżał od mechanika jest tylko bujdą i zależy jak w każdym samochodzie od konkretnego modelu?
Na co zwrócić uwagę jutro w serwisie, autko będzie na pewno podpięte do komputera, na zawieszenie pewnie też popatrzą, choć na przeglądzie mówili, że igła.
No i co sądzicie o cenie, model z 2008, sportwagon, 138tys. przebiegu, w środku wyposażenie raczej podstawowe , bez przycisków na kierownicy, jest tempomat, radio standardowe (chyba nawet bez MP3, jeszcze się tym nie interesowałem), tapicerka 'zwykła' (alcantara chyba tak?). Cena wynosi ok. 35-36tys.
Pozdrawiam wszystkich i liczę na odpowiedź![]()
djstefan odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania są na tym forum.
Poszukaj a wszystko znajdziesz
_____________________________
Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019
Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017)
Aktualnie Maserati Ghibli S
Na pewno gdybym mial wiecej czasu przejzalbym forum dokladnie, a tak przegladnalem tylko pobieznie choc sporo sie dowiedzialem. Dzialam troche pod presja czasu bo jutro juz o 10 mam termin w serwisie, jak ktos nie ma ochoty odpisac to niech nie odpisuje, jak natomiast ktos mialby chwilke bylbym wdziecznypozdrawiam
silnik jednym wystarcza innym nie.Ja mam 150KM ale jakby sie trafila w tamtym czasie 120 konna to pewnie bym sie zdecydowal.Ja nie potrzebuje auta rajdowego do startow spod swiatel itp,itd ale nie wiem czego Ty oczekujesz.Mysle ze teraz raczej tez wybralbym jednak wersje 150 KM ale przejde do rzeczy.W silniku 120 KM odpada Ci problem kolektora,spokojnie podciagniesz ja sobie czipem na jakies 160 KM.Jak masz jak to sprawdz ile ma rzeczywiscie kucykow bo moze miec w serii nawet 130 KM(czesto tak bywalo,a jednostki 150 KM mialy tez nieco wiecej w serii).Pytanie gdzie sie poruszasz autem-miasto czy trasy??Jezeli miasto to pasowalo by wywalic DPF-koszt z czipem ok.1500 zl.Sprawdz sobie zawieszenie,turbo no i kompa wepnij-przebieg,korekty wtryskow itp.Powiem Ci tak TO JEST GLUPI MIT ZWIAZANY Z MARKA-AR 159 jest malo awaryjnym autem w porownaniu do innych tak bardzo lubianych u nas niemieckich marek.Poczytaj sobie jak wypadla,bylo kilka testow.Cena jak za takiego golasa mysle ze w miare normalna(kupujesz u znajomego wiec masz pewnie tez jakas znizke??).Jak bedzie wszystko OK to bierz ja i CIESZ SIE Z JAZDY I POSIADANIA TEGO AUTA ze juz o zazdrosci innych nie wspomne(te spojrzenia na ulicy bezcenne).Zycze powodzenia i udanych zakupow.
Ostatnio edytowane przez Czarny_28 ; 16-10-2012 o 21:33
Dziękuję Ci bardzo czarny za odpowiedź, właśnie jadę na sprawdzenie zobaczymy co w nim piszczy. Zwrócę uwagę na te wtryski.
No mam nadzieję, że ta awaryjność to tylko głupi stereotyp i że będzie się sprawować fajnie. No cena niby specjalna jak dla mnie, ale wiadomo, każdy musi zarobić
Za dzień lub dwa zobaczymy, czy zostanę tu na forum na dłużej. Pozdrawiam![]()