Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Dziwne zachowanie turbospreżarki

  1. #1
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie Dziwne zachowanie turbospreżarki

    Jakis czas temu pisałem o moim problemie- brak mocy na niskich obrotach. wymieniłem dolot razem z ic, po czym zauważyłem że dźwignia zmiennej geometri sie nie porusza, zdjąłem wężyk od "bączka" i ma miejsce sytuacja że gdy podałem za pomocą pompki rowerowej ciśnienie do bączka 1 bar, wszystko ładnie się wychyla chodzi płynnie w pełnym zakresie, z drugiego konca wężyka, tego co wychodzi z turbiny też ładnie dmucha, tymczasem wszystko złożone do kupy z nowym wężykiem powoduje iż dźwignia się nie porusza, jaka może być tego przyczyna? Czy ktoś z Was spotkał się z taka sytuacją? Proszę o pomoc

    PS, wydaje mi się ze gdyby była zapieczona geometria, dźwignia by nie drgnęła a tymczasem "chodzi" ładnie

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    to układ na podciśnienie
    a Ty tam pompujesz
    dźwignia ma się lekko ruszać w stronę gruchy

  3. #3
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    Kolego w 136km cf2 jest inaczej, turbina działa na ciśnienie a nie na podciśnienie

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1etnies1 Zobacz post
    Kolego w 136km cf2 jest inaczej, turbina działa na ciśnienie a nie na podciśnienie
    a to jaki masz silnik to mam z gwiazd wyczytać?
    uzupełnij profil

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1etnies1 Zobacz post
    ... tymczasem wszystko złożone do kupy z nowym wężykiem powoduje iż dźwignia się nie porusza, jaka może być tego przyczyna? Czy ktoś z Was spotkał się z taka sytuacją? Proszę o pomoc

    PS, wydaje mi się ze gdyby była zapieczona geometria, dźwignia by nie drgnęła a tymczasem "chodzi" ładnie
    Turbina nie daje odpowiedniego cisnienia. A wkręcasz silnik na obroty - tylko wtedy się ruszy?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    1etnies1
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    a to jaki masz silnik to mam z gwiazd wyczytać?
    uzupełnij profil
    Macku faktycznie mój błąd nie zaznaczyłem jaki to silnik

    Wezmę się za wyczyszczenie zmiennej geometrii bo przypuszczam ze ona może byc brudna i przez to stawiać opór przy otwieraniu

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał 1etnies1 Zobacz post
    Macku faktycznie mój błąd nie zaznaczyłem jaki to silnik

    Wezmę się za wyczyszczenie zmiennej geometrii bo przypuszczam ze ona może byc brudna i przez to stawiać opór przy otwieraniu
    Kolego jeśli to jest CF2 to nie ma zmiennej geometrii a tą gruszkę co tam masz to jest wastegate. Przynajmniej tak jest w Lybrze u mojego taty, jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
    Ostatnio edytowane przez PRE2ES ; 15-10-2012 o 12:51

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    jeśli to jest CF2 to nie ma zmiennej geometrii a tą gruszkę co tam masz to jest wastegate.
    pudło

  9. #9
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Cytat Napisał PRE2ES Zobacz post
    Kolego jeśli to jest CF2 to nie ma zmiennej geometrii a tą gruszkę co tam masz to jest wastegate. Przynajmniej tak jest w Lybrze u mojego taty, jeśli się mylę to niech ktoś mnie poprawi.
    Mylisz się, 2,4JTD cf2 ma zmienną geometrię i dokładnie tak jak pisze 1etnies1 przestawiana jest ciśnieniem z turbiny.
    A w sprawie samej turbiny- jakbyś miał zapieczoną zmienną geometrię, to przy wyższych obrotach wywalało by ci marchewę- przeładowanie.
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Dobrze wiedzieć na przyszłość Najlepiej będzie kolego podłączyć pod FESa i zobaczyć jak turbina pompuje.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Dziwne zachowanie DNA
    Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-07-2016, 09:24
  2. Dziwne zachowanie
    Utworzone przez pbor w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 09:03
  3. Dziwne zachowanie JTD
    Utworzone przez skipas w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 17:03
  4. Dziwne zachowanie ABS
    Utworzone przez fligos w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 06:56
  5. Dziwne zachowanie.
    Utworzone przez Lesio w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-10-2008, 17:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory