Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: Nierówna praca, szarpanie. Uszkodzona cewka? V6

  1. #31
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał grzgar Zobacz post
    Sprawdzałeś pod FES'em, czy przypadkiem nie wypadają Ci zapłony ?
    Z tego co czytałem sterownik ME2.1 nie rejestruje wypadających zapłonów, tak że FESem się tego niestety nie namierzy.
    moja była Bella...

  2. #32
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Dokładnie. Missfire dopiero w ME 3.1.

  3. #33
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    dzisiaj po rozebraniu wszystkiego zostaje w praktyce tylko cewka.Tym bardziej że mechanik uświadomił mnie że na każdych obrotach poszarpuje.Czego nie czuć w czasie jazdy natomiast ,stojąc i trzymając auto na ob rotach faktycznie można wychwycić lekkie drżenie.Kompresja wzorowa,lewego powietrza brak. Na marginesie wkecony na obroty v6 bez dolotu( rozebrany do przepustnicy ) brzmi że ciary przechodzą,jak jakiś potwór.
    Jutro zamawiam cewkę ,mam nadzieje że jedna nowa na razie wystarczy i szukam wadliwej.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    A ja sobie teraz w nocy popatrzyłem na pierwszą głowicę i faktycznie widać rozbłyski, rytmicznie sobie błyska w szczelinach u góry i dołu gniazda cewki. Cewka 1 i 2 chodzą identycznie, równo błyskają, natomiast cewka 3 jakoś tak niemrawo i tylko jakby w kącie rozbłyskuje. Spróbuję jutro podmienić (kupiłem drugą na szrocie) i pooglądać bo temat fascynujący .
    moja była Bella...

  5. #35
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    To mam ten sam problem - dziś zaczął mi zapłon wypadać, jest wilgotno - rytmiczne wyładowania cewek bardzo ładnie słychać. Co najlepsze to to, że nie jest to jedna która cyka- oj będzie finansowo bolało

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    a co powiecie na to że mechanik z serwisu irbis we wrocławiu (alfy głownie) powiedział że 2.1 także wywala wypadające zapłony ,bo sam nie wiem czy nie łgał

  7. #37
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Pewnie pomylił z ME3.1. Motronic ME2.1 nie pokaże błędu misfire.
    Ostatnio edytowane przez feecle ; 17-10-2012 o 16:24

  8. #38
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    nie nie pomylił bo raz że wyraźnie mu nadmieniłem jaki to silnik i jaka wersja ecu a druga sprawa że sam ze swojej praktyki po spojżeniu na silnik wie o nim wszystko i twierdzi że examiner bez problemu wskaże wypadanie zapłonów. Powtarzam że to jego opinia ,ja w fesie nie mam takich błędów.

  9. #39
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Specjalnie porównałem charakterystki sterowników:

    Bosch Motronic ME2.1:
    Kod:
    self-learning;
    system self-adaptation;
    autodiagnosis;
    recognition of the Alfa Romeo CODE (Immobilizer);
    control of cold starting;
    control of combustion - Lambda sensor;
    control of detonation;
    control of mixture enrichment during acceleration;
    fuel cut-off with accelerator pedal released;
    fuel vapour recovery;
    control of the maximum rpm;
    control of the fuel pump;
    connection to the climate control system;
    recognition of cylinder position;
    control of optimum injection time for each cylinder;
    adjustment of ignition advance values;
    management of idle speed (also according to the battery voltage);
    management of the butterfly opening law (Sport throttle response);
    control of the electric fans;
    control of the Cruise Control system (where fitted)
    connection with the ABS control unit;
    connection with the automatic transmission control unit (where fitted);
    conection with the instrument panel.
    Bosch Motronic ME3.1:
    Kod:
    self-learning;
    system self-adaptation;
    autodiagnosis;
    recognition of the Alfa Romeo CODE (Immobilizer);
    control of cold starting;
    control of combustion - Lambda sensor;
    control of knock;
    control of mixture enrichment during acceleration;
    fuel cut-off with the accelerator pedal released;
    fuel vapour recovery;
    control of the maximum rpm;
    control of the fuel pump;
    connection to the climate control system
    recognition of cylinder position;
    control of the optimum injection time for each cylinder;
    adjustment of ignition advance values;
    management of the idle speed (also according to the battery voltage);
    control of the electric fans;
    control of the Cruise Control system (where fitted);
    connection with ABS control unit;
    connection with the automatic transmission control unit (where fitted);
    connection with the instrument panel;
    fuel system diagnosis;
    catalyzer diagnosis;
    detection of misfire;
    Lambda sensors diagnosis.

  10. #40
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    ok a co jest źródłem tych informacji feecle?

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  4. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory