Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Temat: 2.0 JTDM 170km vs 2.4 JTDM 210km Wady/Zalety ??Pomoc w wyborze

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Ja również jakbym decydował się na ropniaka to bez zastanowienia bym brał 2.4 210 KM.
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Peti
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    159 2.0 jtdm '11
    Postów
    40

    Domyślnie

    Akurat tak się składa, że użytkuję zarówno auta z 2.0 i 2.4 200 KM (automat) - 2.0 w 159, 2.4 w Fiacie Croma '09. Nie wiem czego dokładnie szukasz w autach ale jeśli chodzi o same silniki to jak po jeździe 2.0 wsiadasz do Cromy 2.4 to masz wrażenie jazdy samochodem o klasę lepszym mimo, że powinno być odwrotnie. Spalanie w 2.4 ok. 2 l/100 km wyższe ale tutaj też w części winę ponosi za to automat. Akustyka obu silników ZDECYDOWANIE na korzyść 2.4. Jedną z wad 2.0 moim zdaniem jest spora turbodziura w okolicach 2000 obr/min, co pewnie da się usunąć chiptuningiem, ale w fabrycznych autach denerwuje. Z pewnością 2.4 jest cięższe od 2.0 ale skoro i tak szukasz dizla to podejrzewam, że na aktywnej jeździe chyba wybitnie Ci nie zależy. Do tego 2.4 ma większe hamulce co ma swoje wady i zalety (dobór felg, koszty obsługi, jakość hamowania).

    Podsumowując, gdybym ponownie miał wybierać to 159 z 2.0 raczej nie - moim zdaniem albo 1.8TBi (fanom dizla będzie się podobał, zdecydowanie lepszy dół niż góra, brak klekotu, spore spalanie) albo 2.4. Ewentualnie dobre 1.9 bo skoro i tak ma klekotać i ma być średnio szybko to po co przepłacać za 2.0
    Ostatnio edytowane przez Peti ; 16-10-2012 o 10:08

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Peti, przepraszam, ze sie czepiam i za offtop, ale NA BOGA nie uzywaj nazwy "1.8TBi" To sa 1.75 Bo jeszcze ktos pomysli, ze sie nie znasz
    Pozdrawiam!

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Peti
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    159 2.0 jtdm '11
    Postów
    40

    Domyślnie

    Miałem Brerę TBi przez 2 lata i sam już nie wiem czy ten silnik zasługuje na oznaczenie 1.75... ale jak komuś ma być lepiej to dla dobra sprawy niech będzie 1.75

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paweldante
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.2 JTS
    Postów
    323

    Domyślnie

    Dokładnie, 1.8 to można w autach grupy Pancernwagen znaleść 1750 TBi to ukłon w stronę historii
    Alfa Romeo 146--->147-->156-->GT-->159--> Brera-->Maserati GranTurismo--> Nie ma to jak mieć plany na przyszłość

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Peti
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    159 2.0 jtdm '11
    Postów
    40

    Domyślnie

    Zgadza się, problem z tym, że pokłon bardzo płytki i powierzchowny - TBi nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle innych 1.8T w autach konkurencji poza faktycznie dobrym dołem... ale czy dobry dół to jest to czego szukamy najbardziej w silniku benzynowym? Ot, silnik i tyle. Oznaczenie 1750 może kogoś znającego historię AR trochę wręcz wprowadzać w błąd. IMHO TBi ma mniej charakteru niż niby GM-owe 2.2 JTS. Dlatego właśnie sprzedałem Brerę. Miała po prostu dobry-zły silnik

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta Avatar por.Jaszczuk
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 159 SW JTDm 2007 & VW Passat 2018 2.0TDI
    Postów
    252

    Domyślnie

    Cytat Napisał Peti Zobacz post
    ... Ewentualnie dobre 1.9 bo skoro i tak ma klekotać i ma być średnio szybko to po co przepłacać za 2.0
    Pomiędzy 1.9 JTDm [150PS] a 2.0 JTDM [170PS] jest znacząca różnica w kulturze pracy na korzyść silnika 2.0. Jednak faktycznie 2.4 JTDm pod względem kultury pracy wygrywa ... ale gdyby nie ta nadwaga. Warto się przejechać 1.9, 2.0 i 2,4 JTDm by wyrobić sobie własne zdanie.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Cytat Napisał Peti Zobacz post
    Akurat tak się składa, że użytkuję zarówno auta z 2.0 i 2.4 200 KM (automat) - 2.0 w 159, 2.4 w Fiacie Croma '09. Nie wiem czego dokładnie szukasz w autach ale jeśli chodzi o same silniki to jak po jeździe 2.0 wsiadasz do Cromy 2.4 to masz wrażenie jazdy samochodem o klasę lepszym mimo, że powinno być odwrotnie. Spalanie w 2.4 ok. 2 l/100 km wyższe ale tutaj też w części winę ponosi za to automat. Akustyka obu silników ZDECYDOWANIE na korzyść 2.4. Jedną z wad 2.0 moim zdaniem jest spora turbodziura w okolicach 2000 obr/min, co pewnie da się usunąć chiptuningiem, ale w fabrycznych autach denerwuje. Z pewnością 2.4 jest cięższe od 2.0 ale skoro i tak szukasz dizla to podejrzewam, że na aktywnej jeździe chyba wybitnie Ci nie zależy. Do tego 2.4 ma większe hamulce co ma swoje wady i zalety (dobór felg, koszty obsługi, jakość hamowania).

    Podsumowując, gdybym ponownie miał wybierać to 159 z 2.0 raczej nie - moim zdaniem albo 1.8TBi (fanom dizla będzie się podobał, zdecydowanie lepszy dół niż góra, brak klekotu, spore spalanie) albo 2.4. Ewentualnie dobre 1.9 bo skoro i tak ma klekotać i ma być średnio szybko to po co przepłacać za 2.0
    Kolego Peti ile ta Cromka w automacie Ci pali?

  9. #19
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Peti
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Starachowice
    Auto
    159 2.0 jtdm '11
    Postów
    40

    Domyślnie

    Żona jeżdżąc 100% po mieście w cyklu praca-sklep-przedszkole-dom zamyka się w 9,5-10l/100km, na trasie spokojnie jadąc ok. 7l/100km, przy wyprawie do/z Italii z bagażnikiem na hak+3 rowery i pełny skład w aucie+bagażnik załadowany pod dach wyszło przy 125km/h tempomatowych z dystansu 3000 km średnio 8,2l/100km.

  10. #20
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Podbeskidzie
    Auto
    Giulietta 1.4 MA TCT Sportiva QV
    Postów
    147

    Domyślnie

    Cytat Napisał Peti Zobacz post
    Żona jeżdżąc 100% po mieście w cyklu praca-sklep-przedszkole-dom zamyka się w 9,5-10l/100km, na trasie spokojnie jadąc ok. 7l/100km, przy wyprawie do/z Italii z bagażnikiem na hak+3 rowery i pełny skład w aucie+bagażnik załadowany pod dach wyszło przy 125km/h tempomatowych z dystansu 3000 km średnio 8,2l/100km.
    U mnie w identycznym Cromalu jest podobnie. Waga silnika 1.9 a 2.4 robi swoje na niekorzyść 2.4. Automatyczna skrzynia też waży swoje. Na korzyść silnika 2.4 jest zapas mocy dający przyjemność z jazdy i pewność w manewrowaniu na drodze - można włączyć się w drogę czy wyprzedzać bez obaw, że zajmie to zbyt wiele czasu. Wady silnika 2.4 to droższa eksploatacja. Raz, że mniej zamienników i część są dużo droższe aniżeli do silnika 1.9. Dwa, to kłopotliwa obsługa, mechanicy silnika 2.4 nie lubią. Wielki, ciasno wpasowany w komorę silnika sprawia, że dostęp do podzespołów jest utrudniony i zajmuje wiele czasu. Z doświadczenia swojego i innych użytkowników dodam, że silnik 2.4 jest bardziej kapryśny aniżeli 1.9. Zwłaszcza przy odpalaniu i pracy na zimno.

Podobne wątki

  1. Pomoc w wyborze 159SW 1.9 JTDm 2007-08r.
    Utworzone przez hotheaded w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-12-2014, 14:48
  2. Wielka Prośba o pomoc-opinie AR 159 2,0 JTDm 170KM, 2011r
    Utworzone przez wojshadow w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-07-2013, 10:12
  3. [159] Pomoc przy wyborze między 1.9 a 2.4 JTDM - opinie o 2.4 JTDM
    Utworzone przez R-Y w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-05-2013, 12:46
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory