Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 55

Temat: Nierówna praca, szarpanie. Uszkodzona cewka? V6

  1. #41
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    eLearn

  2. #42
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    aha ,dzięki

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Koledzy, czy w ramach diagnozowania która cewka pada można na odpalonym silniku odpinać kolejno wtyki od cewek i patrzyć co się zmieni w pracy silnika? Czy coś mogę rozwalić?
    moja była Bella...

  4. #44
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    chyba tak łatwo nie będzie ,uszkodzone cewka to nie to samo co brak cewki,u mnie coraz bardziej ujawnia się cewka bo już słyszę nieraz pstrykanie-cykanie z pod maski

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    U mnie jak się chłodniej i wilgotniej zrobiło to chodzi - bez urazy dla fanów 2.4jtd - jak diesel. Muszę też ogarnąć wydech, bo tłumik końcowy na wymarciu, ale motor raczej by się od tego chyba nie telepał tylko głośniej by było. Dodatkowo trochę kiepsko się zbiera, trochę jak przy walniętej przepływce (a przepływka boscha ma chyba nieco ponad rok), tak że tropię cewkę.
    moja była Bella...

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bartekalfa166
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Jelenia Góra
    Auto
    AR 159 TI. Bianco
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał yoozef Zobacz post
    Koledzy, czy w ramach diagnozowania która cewka pada można na odpalonym silniku odpinać kolejno wtyki od cewek i patrzyć co się zmieni w pracy silnika? Czy coś mogę rozwalić?
    ja ściągałem w trakcie pracy silnika kolejno wtryskiwacze od gazu /kiedy chodzi na gazie/nic złego się nie działo a "wprawne " ucho wychwyci zmianę w pracy silnika.żeby sie upewnić można przełożyć podejrzaną cewkę w inne miejsce i sprawdzić ponownie .
    Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła. To nagłe jej wytracenie jest niebezpieczne.

  7. #47
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Jak odłączysz wtryskiwacz LPG to sterownik najczęściej będzie się ratował odpowiadającym mu wtryskiwaczem benzynowym.

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    W miarę ładna pogoda więc stwierdziłem że pogrzebię.
    - Zmierzyłem cewki (dzięki feecle za przejrzysty manual w dziale zrób to sam!), wszystko pięknie i w normie.
    - Obejrzałem dolot, wszystko wygląda na szczelne.
    - Podpiąłem FESa, przepływomierz raczej w normie:
    jałowy: 14,5 kg/h - 1,45V
    odcięcie: 599 kg/h - 4,52V
    - Na pierwszej głowicy odpinałem sobie cewki i patrzyłem co się stanie. Przy odpięciu cewek 2 i 3 silnik wyraźnie zaczynał bardziej telepać. Jak odpinałem 1 w zasadzie nie widziałem różnicy. Nie wiem czy 1 ma tak mały wpływ na drżenie silnika czy coś nie działa? Podmieniałem cewkę i efekt ten sam, więc to coś innego.
    - Wymieniłem świece w pierwszej głowicy. Świece 2 i 3 były suche koloru kawy z mlekiem, natomiast 1 mokra brązowa, chyba w oleju. Co to znaczy?

    Wymiana świec niewiele zmieniła, dalej telepie. Tak jak pisałem mam jeszcze wydech do ogarnięcia, z doświadczenia pamiętam że ma on duży wpływ na kulturę pracy silnika i na odczucia kierowcy . Niepokoi mnie tylko stan świecy 1 i dziwne zachowanie tego cylindra, może ktoś się wypowie co to może być?
    moja była Bella...

  9. #49
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Fresh
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    W-ń
    Auto
    Alfa Romeo 166 Super 3.0 V6 226KM manual + LPG 1998r
    Postów
    57

    Domyślnie

    Jeśli na pierwszym cylindrze po odpięciu cewki nie było różnicy w pracy, oraz bez zmian po podmianie cewek i wymianie świec to przedzwoń wiązkę tej cewki i sprawdź napięcie w niej. Mokra świeca ewidentnie pokazuje, że nie pali na ten cylinder. Daj znać jakie efekty
    Ostatnio edytowane przez Fresh ; 31-10-2012 o 19:56

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar yoozef
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Warszawa / Płock
    Auto
    była: Alfa Romeo 166 v6 3.0 Super '98
    Postów
    1,098

    Domyślnie

    Cytat Napisał Fresh Zobacz post
    Jeśli na pierwszym cylindrze po odpięciu cewki nie było różnicy w pracy, oraz bez zmian po podmianie cewek i wymianie świec to przedzwoń wiązkę tej cewki i sprawdź napięcie w niej. Mokra świeca ewidentnie pokazuje, że nie pali na ten cylinder. Daj znać jakie efekty
    Jako że ciemno to zrobiłem właśnie test kolegi stanlizaka i wszystkie 3 cewki na pierwszej głowicy się jarzą (takie małe stroboskopy ). Tak że napięcie raczej do wszystkich dochodzi. Problem jest taki że nie mam doświadczenia i nie widziałem jak to powinno wyglądać w sprawnym aucie, nie wiem co uznać za anomalię a co nie. Mrugają dość szybko, czasem mi się wydaje że któraś nie świeci przez chwilę ale to pewnie kwestia jak są spasowane i przykręcone i którędy to wyładowanie pójdzie?

    W każdym razie wszystkie świecą, więc do każdej świeczki cośtam dochodzi - teoretycznie.
    moja była Bella...

Podobne wątki

  1. Nierówna praca 156 3.0
    Utworzone przez pasqd w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 17-01-2015, 14:36
  2. Nierówna praca
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 27-08-2013, 13:24
  3. 2.0 TS nierówna praca
    Utworzone przez Zet w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-01-2010, 18:27
  4. [164] nierówna praca
    Utworzone przez kasza85 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-10-2009, 10:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory