Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: Opona po "kołeczku" wtf? Czy bezpieczna?

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lobov
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    okolice Rzeszowa
    Auto
    była: 156, 159 Jest: Giulietta 1,4 170 Sport i jakieś Audi ;)
    Postów
    399

    Domyślnie

    A i żeby było jasne, bo widzę że jest kilka metod naprawy - na coś takiego bym się nie zdecydował w ponad 200 konnym aucie:


    Mi zawsze naprawiali oponę po zdjęciu z felgi - gumowym grzybkiem wklejanym od środka

  2. #22
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    Koledzy, dyskusja jest bardzo ciekawa i nie chodzi w niej o to by udawadniać swoje racje lecz o to by dzielić się doświadczeniami. Mam w jednym samochodzie też naprawianą(kołkowaną) oponę ale wiem, jak była naprawiana i przez kogo oraz jakie obostrzenia z tego faktu wynikają.
    Film jest genialny, szczególnie powiększanie otworu pod "korek"
    Ostatnio edytowane przez Marek156/159sw ; 17-10-2012 o 20:42 Powód: dopisek

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,839

    Domyślnie

    no to co sie tak napinasz Marek??Moim zdaniem powinienes kupic nowy komplet opon,a stare wyrzucic wszystkie.Nie popadajmy w paranoje

  4. #24
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm
    Postów
    297

    Domyślnie

    Tylko uściślając moją wypowiedź - ja nie mam nic przeciwko naprawianiu opon. Jedynie uważam, że akurat w przypadku opon kupowanie używek na allegro jest zbyt dużym ryzykiem - to już nie jest kwestia stracenia paru złotych, bo się chciało zaoszczędzić.

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    No dobrze. A wracając do sedna. Wiadomo juz w którym miejscu ta opona była kolkowana i jaka duża była dziura?

  6. #26
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    PL
    Auto
    AR Mito żony, mój to Outlander
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał Airen Zobacz post
    W Galileo przeprowadzili test eksplozji opony przy dużej prędkości. Najpierw z przodu, potem z tyłu. Test pokazał, że wybuch opony z tyłu jest zdecydowanie bardziej niebezpieczny - auto nagle zaczyna wywijać tyłem. Przy wybuchu przedniej opony, możesz kontrować kierownicą.
    OK, jeżeli jest to sprawdzona informacja to cofam swój komentarz. Chociaż w zasadzie nie mam obaw założenia kołkowanej opony na każdą z osi.
    Prawidłowa naprawa wulkanizuje przebitą oponę, więc bez obaw. Wystrzelić może równie dobrze nienaprawiana opona.

  7. #27
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    Od 1998 164 v6 , GT JTD 2004.Volvo V70 2007
    Postów
    422

    Domyślnie

    Naprawa opony przebitej przez gwozdz lub inny wkret jest dokonywana przez wklejenie grzybka(w obszarze bieznika).Opona pozostaje pelnowartosciowa z zastrzezeniem o obnizeniu indeksu predkosci o jeden poziom.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. "17" opona 215/40
    Utworzone przez Szwejk73 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 13-03-2009, 20:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory