Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Czy wymianiał ktoś sam koło dwumasowe ?

  1. #1
    Łobuz
    Gość

    Domyślnie Czy wymianiał ktoś sam koło dwumasowe ?

    Witam

    Przymierzam się do wymiany koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i tutaj pytanko czy przeprowadzał już ktoś taką operację samemu ? No jakie trudności mogę się napotkać i co muszę wymontować z auta?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    skrzynię biegów

  3. #3
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    a ja wiem kto to robił w garażu

    a ja wiem

    na na na na








  4. #4
    Łobuz
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    skrzynię biegów
    To chyba akurat oczywiste

    Czy potrzebny będzie demontaż mcpersona aby wyciągnąć skrzynię biegów?

    I czy trzeba demontować wydech bo gdzieś czytałem, że trzeba to robić ale jak patrze na silnik od spodu wydaje mi się ze nie jest to potrzebne?

    Jakieś specjalistyczne klucze są potrzebne ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Wydech u mnie jest przykrecony do wspornika skrzyni to moze w 147 jest tak samo to trzeba z demontować.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar GrzesiuSiedlce
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Siedlce
    Auto
    AR 166 00r 3.0 busso / Lancia Thesis 02r 2.0tb
    Postów
    214

    Domyślnie

    Musisz odkręcić całego mcpersona. wyjąć obudowę filtra powietrza żeby dostać się do wysprzęglika (można od strony koła ale od góry wygodniej) Odkręcić wodziki lewarka zmiany biegów. Spuścić olej. Odkręcić od spodu półośkę prawą. Zdemontować półośkę lewą. Odkręcić skrzynie biegów na około. I wyjmować. Przez nadkole oczywiście Do odkręcenia kola 2 masowego będziesz potrzebował klucza pneumatycznego bo raczej tego nie odkręcisz 2masy. Przy zakładaniu nowego sprzęgła włóż łożysko oporowe na widełki, a same widełki odchyl maxymalnie od sprzęgła. Tak jak by wysprzęglik maxymalnie je popchną. Po nacelowaniu skrzynią odpowiednio przyłap ją na 2 śrubki odczep dzwignie wysprzęglika i bardzo mocno pchnij ją w przeciwną stronę. Łożysko oporowe musi wskoczyć w docisk To chyba wszytko. Ja skrzynie wyjmowałem u siebie w garażu posiadając prosty zestaw kluczy 2 kobyłki i podnośnik żabę. Nie jest to wcale takie trudne Życzę powodzenia.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał GrzesiuSiedlce Zobacz post
    Musisz odkręcić całego mcpersona. wyjąć obudowę filtra powietrza żeby dostać się do wysprzęglika (można od strony koła ale od góry wygodniej) Odkręcić wodziki lewarka zmiany biegów. Spuścić olej. Odkręcić od spodu półośkę prawą. Zdemontować półośkę lewą. Odkręcić skrzynie biegów na około. I wyjmować. Przez nadkole oczywiście Do odkręcenia kola 2 masowego będziesz potrzebował klucza pneumatycznego bo raczej tego nie odkręcisz 2masy. Przy zakładaniu nowego sprzęgła włóż łożysko oporowe na widełki, a same widełki odchyl maxymalnie od sprzęgła. Tak jak by wysprzęglik maxymalnie je popchną. Po nacelowaniu skrzynią odpowiednio przyłap ją na 2 śrubki odczep dzwignie wysprzęglika i bardzo mocno pchnij ją w przeciwną stronę. Łożysko oporowe musi wskoczyć w docisk To chyba wszytko. Ja skrzynie wyjmowałem u siebie w garażu posiadając prosty zestaw kluczy 2 kobyłki i podnośnik żabę. Nie jest to wcale takie trudne Życzę powodzenia.
    kolega wg wie gdzie jest obudowa filtra powietrza w 147 ?
    mc persona nie trzeba wyjmować.
    wycigasz AKU, podstawę aku i masz wszystko z góry ładnie widoczne.
    na dole trzeba wydech trochę rozkręcić i spuścić całe sanki na dół.

Podobne wątki

  1. Koło dwumasowe AR 156 1.9 JTD 1.9
    Utworzone przez Hermes w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 15:22
  2. 156 SW + butla w kole - wymianiał ktoś sprężyny z tyłu?
    Utworzone przez gord w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 13:51
  3. [156] Koło dwumasowe
    Utworzone przez Patricko w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-01-2008, 10:43
  4. czy to koło dwumasowe
    Utworzone przez rebellion1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-07-2007, 15:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory