Strona 126 z 158 PierwszyPierwszy ... 2676116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,251 do 1,260 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #1251
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Wczoraj wymieniłam opaski zaciskowe na rurze w bliskości termostatu. Nie sprawdzałam parametrów, już nie zdążyłam, ale powinien się uspokoić, wiatrak, nieco. Mam nadzieję, że jedna nieszczelność mniej. A tak to, jak się lekko mikrosączył olej w dół pokrywą zaworów, tak się sączy. Wytarłam, przykręciłam osłonę, zawiozłam GT do elektryka. Nie rozumiem, czemu sączy się od przodu, a od tyłu wcale… od strony wydechowej się sączy.

    Jeśli chodzi o ładowanie, to po konsultacjach ustalili, że jednak alternator jest za mało wydajny. Elektryk mówi, że z innym regulatorem jest tak samo, podmieniali też uzwojenie i nic. Mówi, że 90A, to za mało do GT, a 120A nie wejdzie. Ostatnia nadzieja, to nowy alternator Boscha… i na taki czekają.

    Dźwięk na zimnym, to musi dłużej zdecydowanie stać. Słuchałam jeszcze kilka razy i nie wiem:
    - nie ma związku z pozycją sprzęgła, pozycją lewarka skrzyni biegów,
    - po prostu po jakiejś chwili ustaje.
    - poprzedza go zgrzyt, który pojawił się pierwszy raz po remoncie silnika. Wtedy mechanik powiedział mi, że to rozrusznik, bendix. Powiedział też, że zamienił rozruszniki. Różnica jest taka, że po tym zgrzycie teraz coś się przez moment telepie. Jeśli nie ma zgrzytu, nie ma terkotania. Raczej to coś się kręci. Jak przestanie terkotać, to silnik zaczyna inaczej pracować. Ale on miał zawsze tak, że jakby się „mościł/ustawiał”. Wtedy też dochodzi z napięciem do docelowej wartości. Więc nie wiem.
    - Teraz rozrusznik był odnawiany i elektryk mi dzisiaj powiedział, że to nie może być rozrusznik. Mówi, że bendix, to zębatka i wyglądała jak nowa, że sprawdzał rozrusznik na stole. W tej sytuacji, nie wiem, co zgrzytało po remoncie i teraz. GT zostaje tam na noc, to po nocy posłucha zgrzytu i sobie coś przemyśli.
    - nie wiem, nie zagłębiałam się szczegółowo w budowę, działanie rozrusznika. Zawsze było założenie, że zgrzyta rozrusznik. Ale elektryk to założenie obala.
    - problem jest też taki, że ja to raczej słyszę z prawej, niż lewej strony, stojąc przodem do maski samochodu. Ale może nosi się dźwięk.
    - Ewentualnie, że jak olej spłynie całkiem do miski, to że wtedy coś ma ciężej, coś co jest sterowane olejem lub potrzebuje oleju. Wariatora nie wiem, jak badać, nie rozumiem z opisu jak ma funkcjonować, poza przełączeniem fazy. Zresztą w tej sytuacji, musiałby po remoncie już szwankować, a to jest mało prawdopodobne, ponieważ przed remontem był wymieniany na fabrycznie nowy. Po to, by silnik wyłącznie był na celowniku.
    - raczej temu nie dam rady, skoro nawet ich nie mam możliwości zobaczyć, tych różnych kół zębatych. Więc albo ktoś inny to ogarnie, albo będzie trzeba zastosować kryterium rozpadu, poczekać aż się coś rozpadnie, wtedy będzie jasne co, a może i dlaczego… Gorzej jak nigdy się nie rozpadnie…

    Na razie – nie pojawiły się błędy TP, mimo jazdy w korkach, i to wszystko. Co będzie jutro, lepiej nie myśleć. Dzisiaj nie mam samochodu, to nie muszę myśleć.

  2. #1252
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Wariatora nie wiem, jak badać, nie rozumiem z opisu jak ma funkcjonować,
    kolega bubu321 podawał jak należy sprawdzić wariator, było to w dziale 156, dość dawno temu... rozłączyć doprowadzenia do zasilania wariatora, silnik zagrzać do temperatury roboczej, na styki wariatora podać napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora... silnik nie ma prawa zgasnąć, i to wszystko...

  3. #1253
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Kiedy właśnie nie rozumiem jak ma być przeprowadzony test i czemu w takich warunkach ECT? Wg sygnałów zmierzonych oscyloskopem na el. wariatora są dwa piny: napięcie z aku i masa. Gdy ECU obliczy max moment obrotowy, przełącza fazę poprzez sygnał w przebiegu analogiczny do EVAPa, tylko, że o stałej szerokości impulsu. O ile pamiętam, z odłączonym zaworem wariatora silnik pracuje. Wg elearna powinno być całkiem odwrotnie, tam nie powinno tak być, powinien podać napięcie, aby zmienić fazę. Nie rozumiem opisu, bo widzę, że zupełnie inaczej się to odbywa. I dlatego też nie wiem, jakie informacje mają być jeśli podać na zawór napięcie wprost z aku. Czy ma być uruchomiony z odłączonym zaworem i potem podać napięcie, w trakcie pracy silnika?

    Odebrałam GT.
    - powiedział, że na Boschu było tak samo, dlatego zdecydował się wsadzić alternator 120A, po wymianie koła pasowego alternatora na mniejsze, z tego poprzedniego. Pokazywał mi ten poprzedni alternator. Jaki wsadził, to jest problem, bo nie wiem. Z numerów, które mi na szybko zanotował wynika, że wsadził alternator dla 2,8 disla, co jest trochę dla mnie niejasne. Przez telefon powiedział, że wsadził denso 120A, a z numerów to też nie wynika. Jutro tam podjadę i poproszę, by to zweryfikował i dał mi fakturę, albo paragon na część. Zapomniałam dzisiaj wziąć, a akurat chciałam wiedzieć co wsadza.

    - poprowadził dodatkowy przewód plusowy z alternatora do B+ na aku, by zniwelować różnicę między B+ na alternatora i aku, która wg niego wynosiła 0,3V. I to w zasadzie widać, że przewód jest przeciągnięty. Nic więcej póki, co mówić nie można.

    - reszta to po prostu wyjdzie w testach, EiPower wcześniej nie robiłam, bo to nie miało sensu. Teraz zrobię. Dzisiaj nie robiłam testów. W ogóle raczej byłam w złej formie. Elektryk wie, że najwyżej powrócę, po badaniach.

    - więc posłuchał na zimnym i uparcie twierdzi, że to nie zgrzyta rozrusznik. Jeden zgrzyt i trwa krótko telepanie. Wg niego to słychać od strony rozrządu, w rozrządzie lub silniku. Mówiłam mu, że na rozruszniku był spadek napięcia nieco za duży, ale twierdzi, że rozrusznik jest sprawny i że nie widzi potrzeby wymiany bendixa. O tyle to mnie martwi, że ten zgrzyt wystąpił po remoncie, wraz z kłopotami z odpaleniem samochodu. Poddałam się, ostatecznie elektryk od rozruszników i alternatorów, raczej wie, jak zgrzyta rozrusznik. Jeśli nie zdecydował o wymianie, to chyba tak jest, bo gdyby wymienił, zarobiłby.

    ---- to w tym układzie chyba koreluje ze spłynięciem oleju do miski. Ciśnienie oleju jest poprawne, zresztą, gdyby zależało od ciśnienia, to terkotałoby na obrotach, niezależnie od ECT. Olej od wymiany, przejechałam 4kkm, jest pod górną kreskę. Popychacz to słyszałam, inaczej kłapie, stuka. Nie wiem co to może być, zwłaszcza, że zgrzyta wcześniej.

    - elektryk znalazł na tłumiku, bliżej końca nieszczelność wielkości główki od szpilki, pokazał mi. Mechanik współpracujący powiedział, że na zimnym to wydaje mu się, że jest nieszczelność między kolektorem wydechowym, a głowicą, że słyszał, ale mówił, żeby pytać wydechowca.

    - Pojechałam do wydechowca, rurka jest do wymiany, bo puszcza też górą. Jeszcze tej nieszczelności nie słychać. W przyszłym tygodniu ma dzwonić, jak przyjdzie element, to podjadę jeszcze na tą wymianę. Pytałam o kolektor, ale powiedział, że zobaczy na zimnym, jak wstawię samochód. Uszczelki wszystkie może powymieniać, niech zdecyduje, czy jest sens.

    - ponieważ już siedziałam w kanale, to popatrzyłam na te opaski w bliskości termostatu, tam już nie ma nieszczelności. Ale jest jeszcze nieszczelność na łączeniu z kolektorem wodnym od strony temostatu. Nieznaczna. Nie wiem, czy dam radę tą opaskę wymienić od góry, zobaczę. Poza tym nie mam pewności, czy kolektor wodny się nie rozszczelnił. A jak sprawdzić też nie wiem. Puszcze standardowo, jak schodzi z ciśnienia i stygnie, w nocy.

    I to będą już ostatnie drobne naprawy i testy. Oscyloskop nie kłamie. Potrzebna jest teraz ocena mechaniczna kogoś kto podejmie wyzwanie i komu będzie można zaufać.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	el.war.jpg
Wyświetleń:	354
Rozmiar:	119.3 KB
ID:	168673   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	wtrysk_all_zasil_sync1_zawór-wariatora_1.jpg
Wyświetleń:	362
Rozmiar:	97.3 KB
ID:	168674  
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 03-06-2015 o 00:12

  4. #1254
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    rozłączyć doprowadzenia do zasilania wariatora, silnik zagrzać do temperatury roboczej, na styki wariatora podać napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora... silnik nie ma prawa zgasnąć, i to wszystko...
    - dokładnie taka jest procedura sprawdzenia wariatora na obrotach biegu jałowego, tyle i nic więcej.
    - po podaniu napięcia słychac inny tryb pracy silnika, tzw. "mocniejszy".
    - to co podaje ECU na elektromagnes wariatora nas w tym przypadku nie interesuje.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #1255
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    EIPower (1, 2, 3 z MES) i MES z jazdy miejskiej.

    https://www.dropbox.com/sh/0utf2gapt...em6M_9a?oref=e

  6. #1256
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - widać, ze jest wyrażna róznica w parametrach.
    - jeśli aku dalej ma EN640 to aku trzyma parametry.
    - widać także spadek na przewodach , czyli 8.75 V , zamiast minimum 9 V.
    - tylko że jts to ma tych przewodów plusowych, trochę za duzo.
    - no i solenoid startera czas reakcji 50 msek, ale to chyba w granicach normy.
    - nareszcie napięcie ładowania na obrotach 14.3 V, spada na jałowym do 13.55 V, ale nie niżej.
    - teraz powinno być widać (i czuć pod butem) że silnik "lepiej" chodzi.
    - daj mu tylko tydzień, góra dwa na zadaptowanie się alternatora, akumulatora.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MES-aku.jpg
Wyświetleń:	341
Rozmiar:	114.1 KB
ID:	169201   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	EIPower2.jpg
Wyświetleń:	307
Rozmiar:	54.0 KB
ID:	169202  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #1257
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Hej rozwiązane te pykanie w JTSie? Wydaje mi się ze mam to samo, ucicha po 2-5 minutach na postoju. Nie wiem czy to hałasuje w jeździe.

    Edit: to w od 8 sekundy przy bagnecie.

  8. #1258
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Na razie nie jest rozwiązana. Kilka dni GT stała w garażu. Zastanawiam się co robić, bo wciąż szwankuje także ładowanie. Ponieważ dźwięki są bardzo krótko i tylko podczas rozruchu na zimnym silniku, ciężko nawet gdzieś podjechać, żeby mechanik tego posłuchał. Rozrząd to chyba, by zawsze terkotało. Jutro planuję, podjechać jednak do mechanika „od wtryskiwaczy”, posłucham co powie, co usłyszy.

    Byłam wczoraj w warsztacie od alternatorów, umówiliśmy się na piątek, na badania. Ponowne podejście będzie, albo w poniedziałek, albo we wtorek i raczej będę w tym uczestniczyć. Pewne parametry napięciowe alternatora są co najmniej dziwne. Jeśli to nic nie da, wstawię ją pewnie do innego warsztatu, innego wyjścia nie ma. W zrzutach są paragony z numerami alternatora i innych części oraz alternator z wyprowadzonym przewodem z B+.

    Bariera 14V została przekroczona, ale prądowo nic się nie zmieniło. A ECU zostało zdaje się ogłupione. Nie rozumiem tego, ale tak to wygląda.
    - Nie wiem, czy dodatkowy kabel z B+ coś dał. Sumarycznie idzie nimi tyle samo prądu, co poprzez ten oryginalny. Reszta można zobaczyć.

    Następnego dnia po odbiorze samochodu ledwo uruchomiłam samochód, bez zapisanych błędów. Tak jak bez halla było.
    - Jazda w mieście, w korkach na klimie na auto, przy temp. zewn. 32st zakończyła się spadkiem napięcia do 13,5 V, niezależnym od obciążenia, także mierzonym bezpośrednio na aku. Bez klimy też tak spadło, nie podniosło się. Zatrzymałam się pod sklepem i miałam problem z ponownym uruchomieniem samochodu. Dwa razy mi zgasła. TP. Czasem podczas odpalania odzywa się TP. Teraz, nie podczas jazdy, ale podczas rozruchu.
    - Odruchowo uważam, że błędy TP są ściśle związane z spadkami napięcia, z częstym załączaniem się wentylatora. Z dwóch powodów – nigdy nie występowały, gdy było zimno i nie załączał się wiatrak. I warunki błędów też aktualnie raczej na to wskazują.
    - wentylator w momencie uruchomienia ma poprawny pobór prądu, jest 330 lub 350Wat / 12V (27 - 29A). Ale załączenie wentylatora powoduje spadek napięcie 1V lub lepiej. A problem w tym, że on się włącza i wyłącza i tak w kółko, także na klimie.
    - Badałam na razie tylko zasilanie na dwóch czujnikach. Na przewodach nie ma spadku napięcia, na czujnikach jest w sumie, to co na aku, na zasilających.

    Gdy nie można było jej odpalić nic nie zgrzytało. Choć może to powinnam sprawdzić odłączając zapłon i wtryski. W weekend to sprawdzę. Zgrzyt na zimnym powstaje w momencie lub zaraz po uruchomieniu samochodu.
    - i ona wtedy potem pracuje na 3 cylindrach, ewidentnie teraz to słychać. Dlatego prawdopodobnie mam takie wrażenie, że się mości, ustawia. Nie robiłam CSS, ale wcześniej już cyl. 1 się wlókł. Zgrzyta, terkoce i pracuje na 3 cylindrach. To widać w logach, ten fragment.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	GT_rozruch.jpg
Wyświetleń:	298
Rozmiar:	93.3 KB
ID:	169445

    Jak ECU zmieni parametry zasilania wtrysku, wtedy przestaje terkotać i wyrównuje się. Rozważałam wtrysk dodatkowo teraz, lecz nie badałam ich. Nie wiem, czy zgrzyt i to potem są zależne od siebie. Nie wiem, czy wtrysk może zgrzytać. Z drugiej strony zgrzyt jest taki sam jak po remoncie, na nowym wtrysku. I nie wyrzuca p0300 teraz.
    - miałam kłopot z sygnałem z czujnika spalania stukowego, to znaczy zakłócał go wtrysk, chybva. Piny czujnika stukowego są obok pinów wtryskiwaczy.
    - Zostało może odłączać po kolei i sprawdzać co powoduje dźwięki. Na razie wiem, że odłączenie zaworu wariatora nie powoduje żadnej zmiany.
    - w jeździe, to nic się nie dzieje specjalnego. Przyspiesza. I jeśli na starcie nie wyłoży się na TP, to wyrzuca wyłącznie p1173 i nic się nowego nie dzieje.


    https://www.dropbox.com/sh/te952mkq0...vuV63ua?oref=e

    zdjęcia_kody_bledów.zip

    czujnik_spalania_stukowego_d4a.zip

    rozgrzewanie silnika.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 10-06-2015 o 23:37

  9. #1259
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Gdy nie można było jej odpalić nic nie zgrzytało. ...
    Zgrzyt na zimnym powstaje w momencie lub zaraz po uruchomieniu samochodu.
    - gdy był problem z odpaleniem auta, rozrusznik kręcił bez problemu?
    - ten zgrzyt na zimmnym, to nie problem popychaczy ?
    - po uruchomieniu na zimnym popychacze nie klepią przez jakiś czas ?

    Obroty silnika: 0 obr/min
    Napięcie akumulatora: 11,640 V
    ...
    Obroty silnika: 960 obr/min
    Napięcie akumulatora: 11,785 V
    - jak będzie błąd sterowania przepustnicą, to odczytaj go programem AlfaOBD, on chyba odczytuje błędy oraz kody tych błędów, MES tego nie podaje !!!
    - w alfaOBd to chyba Fault codes | more info.
    - może będzie wiadomo co z tą przepustnicą.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 11-06-2015 o 06:22
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #1260
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce TI
    Postów
    321

    Domyślnie

    Czy bylibyscie tak uprzejmi i wrzucili soft AlfaOBD?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory