Jeżeli chodzi o upg, to ludzie chwalą sobie takie coś: http://allegro.pl/tester-szczelnosci...141246846.html
Tani tester za 2 dychy który podobno dość dobrze wykrywa walniętą uszczelkę.
Jeżeli chodzi o upg, to ludzie chwalą sobie takie coś: http://allegro.pl/tester-szczelnosci...141246846.html
Tani tester za 2 dychy który podobno dość dobrze wykrywa walniętą uszczelkę.
猫"Aby zrozumieć „paradoks" konia ciągnącego wóz,najlepiej wyobrazić sobie co się będzie działo, jeśli koniowi założymy wrotki."
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
Chłodnice kupiłem Nissens, czytałem ze jako zamiennik oryginału jest bardzo dobra.
Też dzisiaj wieczorem zakupie ten teścik.
Byłem jeszcze wczoraj u znajomego mechanika zlokalizował mi mały wyciek z układy chłodzenia widoczny tylko na zimnym silniku. Z termostatu wychodzi mi taki wężyk na którym jest plastikowa złączka z wkręconą śrubką i wokół niej widać ze ucieka woda na tyle mało ze na ciepłym silniku jest suche ale na zimnym widać wilgotne.
Po za tym stwierdził ze jednoznacznie niemożna stwierdzić ze to upg i najlepiej zrobić test.
Dodam jeszcze ze mam zamontowany termostat Varnet a wczoraj wyczytałem ze one lubią skakać z temperaturą. Dzisiaj chyba uda mi się podpiąć FES-a to napisze przy jakich temperaturach z czujnika otwiera się termostat i załącza wentylator.
Podłączyłem wczoraj lapka i grzanie auta wygląda mniej więcej tak jak na poniższych zdjęciach.
Termostat otwiera się przy 91C (chyba za wysoka) i spada do 85C później jest znowu skok temp. i spadek tak jakby drugie otwarcie termostatu. temperatura przy normalnej jeździe oscyluje w okolicach 86-88C jak meczę auto to rośnie do około 90-91C więcej mi się wczoraj w trasie nie udało wycisnąć ale temp. zewnętrzna była około 8C.
Później zatrzymałem się i grzałem auto do uruchomienia wentylatora.
Pierwszy bieg włącza się przy 98C (chyba powinien przy około 93C?) i zbija do około 90C ale później już bez dodawania gazy znowu rośnie do 98C i tak w kółko. Drugi bieg uruchomiłem jedynie testem w FES-ie
Gdzieś czytałem że wyższe temp. uruchamiania się wentylatorów może być przez założenie rezystora od TS a nie JTD.
Możesz ominąć rezystor i połączyć przewody na krótko na razie, zobaczysz co się zmienia jak zamiast 1 biegu od razu włączy się drugi.
Odświeżę temat. Uszczelka okazała się uwalona a dokładniej głowica miała mikro pękniecie miedzy kołnierzem wodnym a kanałem wylotowym spalin i puszczało dopiero po złapaniu odpowiedniej temperatury ale nie to było przyczyną wzrostu temperatury tylko raczej jej następstwem bo głowica zrobiona auto płynu chłodniczego już nie pije, chłodnica wody wymieniona a temperatura daje wzrasta w czasie jazdy do 97C wiec pomyślałem ze może termostat znowu padł i nie otwiera się do końca, wiec wiozłem stary termostat wyciągnąłem z niego wkład i zamontowałem żeby sprawdzić czy na otwartym pełnym obiegu auto tez będzie łapać 97C i niestety łapie, trwa to dłużej ale łapie 97C i włącza się wentylator ale odpowietrzając chłodnice po przez odkręcenie tego zaworka u góry chlapnęło mi trochę wody na dłoń i o dziwo mnie nie poparzyło żeby się utwierdzić sprawdziłem temp. na kompie i pokazuje 97C to jeszcze raz odkręcam ten zaworek i teraz celowo polałem po dłoni i się okazuje ze woda jest gorąca ale nie na tyle żeby parzyła czyli ma około 50C bo 60C już by poparzyło. Teraz moje podejrzenia padają na pompę wody, czy można jakoś ją sprawdzić bez demontażu? chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić?
Nagrałem filmik ze zbiorniczka wyrównawczego, może to ktoś porównać u siebie czy też płyn ma taki słaby obieg na wolnych obrotach. Oraz zauważyłem teraz ze rano po odpaleniu słychać przez jakiś czas takie buczenie z okolic rozrządu, po upływie około minuty buczenie znika.