Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 28 z 28

Temat: Olej-przejście z minerala na 10w40

  1. #21
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Paweł elf sporti sri jest dobrym olejem (o ile nie trafi się na podróbę a jest ich sporo). Fakt dla hydraulicznych popychaczy powinien być rzadszy ale latem to bez różnicy a zimą można to 5 min pogrzać silnik.

    Jeżeli chcesz coś półsyntetycznego ale nie wiesz czy auto wcześniej na takim oleju go nie spalało to zalej motula 4100 15w50.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Jak ja uwielbiam stereotypy o oleju... Normalnie jak mi ktoś mówi, ze nie można wlać lepszego oleju po gorszym, to mam ochotę iść do garażu, wziąć klucz 36 i złamać mu na głowie.
    Po pierwsze: jeżeli silnik się rozszczelnił po zmianie oleju (czego jeszcze na oczy nie widziałem, a zmienialiśmy z kumplami oleje z minerałów prosto na syntetyczne 5W50) to i tak by się rozszczelnił prędzej czy później
    Po drugie: Mineralny olej jest "rzadszy" to lepiej smaruje - po pierwsze nie rzadszy, tylko mniej lepki, po drugie w temperaturze pracy silnika jest jeszcze mniej lepki, przez co smaruje znacznie słabiej i auto bierze go więcej, niż np. syntetyka, który ma podobne właściwości w szerszym przedziale temperatur.
    Po trzecie: liczba SAE wcale nie mówi jaki jest olej. Obecnie syntetyki zaczynają się od 0W40, 5W50, 10W60, reszta to oleje hydrokrakowane czyli mineralne. Czyli generalnie nazwa tematu powinna być "przejście z minerała na minerała"

    Czarny Liqui Moly Motor Flush jako płukanka będzie ok. Motul którego masz też jest ok. Dobry jest jeszcze Valvo MaxLife 10W40. Castrole mają parametry smarowania wody gazowanej, więc kategoryczne nie. Średni też moim zdaniem sens pakowania się w 15W50 zwłaszcza na zimę.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Fresh
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    W-ń
    Auto
    Alfa Romeo 166 Super 3.0 V6 226KM manual + LPG 1998r
    Postów
    57

    Domyślnie

    Rzmudzior dobrze gada, polać mu. Po jego wypowiedzi temat można zamknąć i podwiesić
    Ostatnio edytowane przez Fresh ; 30-11-2011 o 13:53

  4. #24
    Qbaas
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Jak ja uwielbiam stereotypy o oleju... Normalnie jak mi ktoś mówi, ze nie można wlać lepszego oleju po gorszym, to mam ochotę iść do garażu, wziąć klucz 36 i złamać mu na głowie.
    Po pierwsze: jeżeli silnik się rozszczelnił po zmianie oleju (czego jeszcze na oczy nie widziałem, a zmienialiśmy z kumplami oleje z minerałów prosto na syntetyczne 5W50) to i tak by się rozszczelnił prędzej czy później
    Po drugie: Mineralny olej jest "rzadszy" to lepiej smaruje - po pierwsze nie rzadszy, tylko mniej lepki, po drugie w temperaturze pracy silnika jest jeszcze mniej lepki, przez co smaruje znacznie słabiej i auto bierze go więcej, niż np. syntetyka, który ma podobne właściwości w szerszym przedziale temperatur.
    Po trzecie: liczba SAE wcale nie mówi jaki jest olej. Obecnie syntetyki zaczynają się od 0W40, 5W50, 10W60, reszta to oleje hydrokrakowane czyli mineralne. Czyli generalnie nazwa tematu powinna być "przejście z minerała na minerała"

    Czarny Liqui Moly Motor Flush jako płukanka będzie ok. Motul którego masz też jest ok. Dobry jest jeszcze Valvo MaxLife 10W40. Castrole mają parametry smarowania wody gazowanej, więc kategoryczne nie. Średni też moim zdaniem sens pakowania się w 15W50 zwłaszcza na zimę.
    Po pierwsze minerały są gęstsze od syntetyków jak również ich lepkość jest wyższa, po drugie tak jak Rzmudzior napisał można przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny.
    W jednej kwestii się nie mogę zgodzić nie każdy 10W-40 to półsyntetyk tak samo nie każdy 15W-40/50 to minerał. Pisząc, że syntetyki zaczynają się od 0W-40 to również nie prawda. Co do HC jest to baza IIIgr, ulepszony HC to III+gr, nie są to do końca bazy mineralne, HC znajduję się pomiędzy bazą mineralną a bazą syntetyczną (PAO/Ester), każdy olej nawet te najdroższe muszą mieć domieszkę HC, nie da się uzyskać oleju wyłącznie opartego na bazie PAO lub Ester, w jego składzie również musi być HC.
    Ostatnio edytowane przez Qbaas ; 30-11-2011 o 17:19

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Rzmudzior - spoko , to co ? ja w moim TD wdupiam syntetyka a ty stawiasz mi uszczelnienia ( robocizne zrobie sam ) jak mi się rozcieknie silnik ?

    Co ?
    Bo ja wiem co widziałem , tylko po 60km.

    Chyba ze Diesle są takie podatne ?
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 30-11-2011 o 22:30

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qbaas Zobacz post
    Po pierwsze minerały są gęstsze od syntetyków jak również ich lepkość jest wyższa, po drugie tak jak Rzmudzior napisał można przechodzić z oleju mineralnego na syntetyczny.
    W jednej kwestii się nie mogę zgodzić nie każdy 10W-40 to półsyntetyk tak samo nie każdy 15W-40/50 to minerał. Pisząc, że syntetyki zaczynają się od 0W-40 to również nie prawda. Co do HC jest to baza IIIgr, ulepszony HC to III+gr, nie są to do końca bazy mineralne, HC znajduję się pomiędzy bazą mineralną a bazą syntetyczną (PAO/Ester), każdy olej nawet te najdroższe muszą mieć domieszkę HC, nie da się uzyskać oleju wyłącznie opartego na bazie PAO lub Ester, w jego składzie również musi być HC.
    No w pierwszej kwestii to zależy jaką masz temperaturę na myśli. Mineralny słabo wytrzymuje zmiany temperatury oraz łatwiej go spalić.
    A co do drugiej to mogę się zgodzić w 100%.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #27
    alfaromeo145
    Gość

    Domyślnie

    kolego mam u siebie w td 10 w 40 i nie ma problemu,,, jedna zasada jak wlejesz np, z 15w40 na 10w40 to po około 3-4 tys, wymieniasz filtr oleju<,ze względu na płukankę nagaru po 15w40> i jeździsz dalej,,, jak zaczyna się silnik pocić wymieniasz zimeringi uszczelki i jeździsz dalej jaki masz problem,,,ps, weź na mineralnym sobie przy minus 15 odpalaj ,,, rozrusznik ma ciężko jak huj,,,
    Ostatnio edytowane przez alfaromeo145 ; 02-12-2011 o 09:12

  8. #28
    nastroazuro
    Gość

    Domyślnie

    Możesz spokojnie zalewać półsyntetykiem nic się nie stanie

Podobne wątki

  1. [159] Olej 10w40
    Utworzone przez barank w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 13-12-2014, 16:29
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-03-2014, 17:28
  3. Olej 15W40 zamiast 10W40.
    Utworzone przez maxiking w dziale 156
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 16-10-2013, 14:21
  4. OLEJ MOTUL 4100 10W40
    Utworzone przez Canizzaro w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-08-2006, 17:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory