Zawsze trzeba zaczynać od najprostrzych, a tym samym najtańszych rzeczy, a nie dopatrywać się nie wiadomo jakich awarii - JTD to na prawdę trwałe silniki
Zawsze trzeba zaczynać od najprostrzych, a tym samym najtańszych rzeczy, a nie dopatrywać się nie wiadomo jakich awarii - JTD to na prawdę trwałe silniki
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Twoj mechanik mogl o tym wiedziec ,ale naciagnal cie na wymiane pozostalych czesci ,mechanicy to konowaly czesto i chca zarobic na kazdym ,tak jak wulkanizatorzy ,za kazdym razem przy wymianie sezonowo opon mialem problem z wentylami i za tydzien, dwa bylem u niego spowrotem ,kasowal za wentyle i robocizne ,znajomy wulkanizator pokazal mi ze specjalnie uszkodzil mi wentyl...mechanicy nie sa lepsi...
U mnie problem z błędem P0235, brakiem mocy która powracała po ponownym odpaleniu silnika (do czasu obciążenia na 4/5/6 biegu), wyczyszczone wszystko co można było (EGR, Overboost, czujnik cisnienia doładowania), sprawdzone węże, turbina, etc....okazało się że to tylko/aż przepływomierz, banalna sprawa i niestety zdiagnozowana za póżno (spore koszty robocizny).
Witam Wszystkich. Mam problem z moją Alfą Romeo 1.9JTD 110KM. Otóż zapala mi się czerwona kontrolka od awarii silnika przy dodaniu gazu. Zgaśnie dopiero wtedy gdy odpuszczę gaz i później jest normalnie do czasu aż znowu nie wdepnę. Silnik na czas palenia się kontrolki traci moc. Ogólnie od jakiegoś czasu zauważyłem, że silnik jest znacznie słabszy. Turbo pracuje a samochód nie jedzie. W dodatki dużo pali. Jest "zamulony". EGR sprawny, przepływomierz też. Natomiast zawór upustowy jak zassie to cały czas jest otwarty i być może to jest przyczyną, tylko dlaczego tak jest i jak to wyeliminować? Dodam, że wg wskaźnika temperatury silnik ma po długiej trasie 60 stopni, a termostat jest sprawny na 100%. Z góry dziękuję za pomoc.
A czy masz może tak że w korku, przy wolnej jeździe silnik czasem dogrzewa się do tych 90 st? Tzn. czy wygląda to tak, że im szybciej jedziesz - tym niższa temperatura, aż do tych 60-65 st? Czy spalanie jest może drastycznie większe na krótszych trasach i jeszcze bardziej było to zauważalne w zimę przy mrozach? Nie byłbym taki pewien że z termostatem masz wszystko ok - no chyba że jest nowy. Ja ostatnio zmagałem się z MCSF - znikającym przy ponownym uruchomieniu silnika i wysokim spalaniem. Na MCSF pomogło czyszczenie zaworu turbiny i czujnika podciśnienia, ale wysokie spalanie okazało się że wynikało z walniętego termostatu (silnik wiecznie niedogrzany) i lejących wtryskiwaczy (jak zdejmiesz plastikową górną pokrywę na silniku to zobacz czy w gniazdach wtryskiwaczy nie stoi Ci paliwo - banalne do zdiagnozowania, jazda z czymś takim po długim czasie jest kosztowna w skutkach - stojące paliwo to oznaka nieszczelności podkładek co na dłuższą metę może doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy i ich lania, a jeszcze na dłuższą do uszkodzenia cylindrów, tłoków, itd.)
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Wiem co to znaczy bo czytałem już sporo na forum o tym, ale staram się te wszystkie objawy w całość połączyćSilnik nigdy jeszcze nie osiągnął mi 90stopni. Max 70. Jeżeli o spalanie chodzi to bez względu na to gdzie jeżdżę (czy miasto czy pół na pół) to średnio wychodzi ok 10,11l przy normalnej jeździe bez szaleństw.Zawór czyściłem i nadal to samo:/
---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:40 ----------
Jeżeli chodzi o zaworek elektromagnetyczny to chodzi i jest sprawny. Natomiast ten siłownik gruszki jest cały czas w jednej pozycji(otwartej). Jak go zassie to nie puści aż do wyłączenia silnika.
Jeżeli masz niedogrzany silnik to on musi spalić więcej - nie wiem czy niedogrzanie odpowiada w całości za wysokie spalanie, ale w części i to dużej na pewno. Mi w 2 miesięcznym okresie użytkowania tylko raz silnik dogrzał się do 90 st. (kiedy stałem w korku) a tak to cały czas 65-70 st. Z tego co wówczas się rozeznałem wynika, że niedogrzewanie silnika pow. 70 st. to na 99 proc. będzie termostat - ale warto się jeszcze upewnić przed wymianą bo koszt termostatu jest niemały (ok. 300 zł). Przy moich usterkach palił mi średnio 7 l na samej trasie i 11-12 l w mieście - tylko u mnie były jeszcze lejące tłoki, co też wpływało na spalanie. Dlaczego uważasz że termostat masz na 100 proc. sprawny?
Co do pozostałych rzeczy to nie bawiłem się w samodzielne czyszczenie zaworów/czujników itd. więc niewiele mogę pomóc - zajął się tym mechanik w Częstochowie, którego mogę z czystym sumieniem wszystkim polecić (http://www.alfa-lancia.com.pl/kontakt.html - udziela się też czasem na naszym forum, a za naprawy liczy sobie naprawdę niewiele i przede wszystkim zna się na rzeczy)
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
A co z tym zaworem upustowym i tą gruszką? Dlaczego nie odskakuje? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.