Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Silnik 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sbenios
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    85

    Domyślnie Silnik 2.0 TS

    Witam. Poszukuję informacji nt różnic w silniku między wersją 155KM, a 150KM. Posiadam 155KM, lecz pękł mi pasek i chce go wymienić. Tańszą opcją jest kupno używanego z gwarancją niż kompletny remont za 4k. Więcej ofert jest z silnikami 150KM stąd pytanie czy po przełożeniu samego słupka silnik będzie śmigać. Czy pozostały osprzęt jest identyczny i nie będzie żadnych niespodzianek. Posiadam nowy kompletny rozrząd do wersji 155km, podpasuje on do 150? Mogę śmiało kupić 150 i przekładać do mojej budy? Proszę o odpowiedzi tylko osób obeznanych w temacie
    Ostatnio edytowane przez Sbenios ; 09-02-2014 o 17:03

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Na używany dostaniesz gwarancję rozruchową - kilka - kilkanaście dni i padlina może się rozlecieć po miesiącu - gdzie tu tańsza opcja. Remont głowicy z wymianą wszystkich zaworów + UPG to kwota koło tysiaka , do tego rozrząd i maszyna powinna wstać.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sbenios
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    85

    Domyślnie

    A wał, komplet nowych uszczelek, jakieś inne pierdoły itp? Wydawało mi się, że remont silnika to min 3k zł.Mam opcję gwarancji na 3 lub 6 miesięcy dlatego pytam. Nie znam się na mechanice, dlatego napisałem ten temat. Każda sugestia bardzo mi pomoże W moim silniku poszło 13 zaworów z 16. Pozatym nie wiem czy teraz kupić nówki sztuku ze sklepu, jak tak to jakiej firmy, czy szukać używek. Bo prostować to nie można chyba bo łby by mogły odpaść?
    Ostatnio edytowane przez Sbenios ; 09-02-2014 o 18:14

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz robić kompletną odbudowę silnika to robi się wał, blok, tłoki itp. Jeżeli chcesz naprawić po strzelonym rozrządzie to w większości przypadków wystarczy zrobić głowicę. Zawory daje się nowe, nie da się prostować. Przy jakiej prędkości poszedł rozrząd ? Wrzuć zdjęcie tłoków jeszcze.
    Acha silnik 150 i 155 km to to samo.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar dereza
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Zwoleń
    Auto
    AR
    Postów
    266

    Domyślnie

    Lepiej zrobić ten silnik niż kupować,co z tego,że daja gwarancje jak po miesiącu albo po roku może się rozlecieć?nie jest powiedziane,że od razu,ale skąd wiesz co jest w używanym silniku?pochodzi może chwile a może pochodzić i kilka lat,ryzyk fizyk.
    Na pewno lepiej opłaca się remont obecnego silnika i masz nowy środek na długi czas,wiesz co masz i możesz śmigać na nowyczh częściach a nie jeździć na tykającej bombie.
    Każdy mechanik Ci to powie,ale mechanik a nie pseudomechanik,że lepiej zrobić silnik niż kupować używany.
    Przeważnie za wymianę biorą 500zł plus wymiana oleju,płynu czyli grosze,rozrząd i będziesz miał silniczek jak ta lala a jak miałeś niedawno wymieniany rozrząd to części przekładasz ze starego silnika oprócz paska rozrządu bo pasek najlepiej nowy i nie wychodzi tak drogo jak ci się wydaje.
    kosz silnika(zalezy za ile kupisz)plus wymiana 500-600zł zależy kto ile weźmie to już jest powiedzmy 1600zł liczmy 1000zł silnik.w tej cenie wiesz co masz w środku.
    Ostatnio edytowane przez dereza ; 09-02-2014 o 19:43

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Sbenios
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    Koszalin
    Auto
    156 2.0 TS 155KM 2000r
    Postów
    85

    Domyślnie

    Co do prędkości to jechałem z górki akurat około 30km/h. Silnik zgasł, próbowałem raz odpalić na sprzęgle nie udało się to już potem nie kręciłem. To jezeli faktycznie tylko tyle jest do roboty po strzale to nei będę się pakował w większe koszty typu remont kapitalny. W moim mieście ciężko o fachowca generalnie.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sbenios Zobacz post
    nei będę się pakował w większe koszty typu remont kapitalny.
    I to jest dobra decyzja.

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    W zeszłym roku mojej lepszej połowie strzelił pasek w Peugeocie 307 1.4 przy małej prędkości. Koszt naprawy głowicy z wymianą 16 pokrzywionych zaworów wyszedł 800 zł. Na tłokach nie było odbitych zaworów więc poskładałem wszystko oczywiście na nowym rozrządzie i było po temacie. Mechanicy często demonizują problem i jak widzę w Polsce dominuje opinia , iż jak poszedł rozrząd to dajemy nowy stary silnik a to błąd.
    AR 164 3.0 V6 Super 200 KM 1995 http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...12v_super.html - ciągle w odbudowie
    AR 156 2.5 V6 - sprzedam części
    AR 164 3.0 V6 - sprzedam części

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16V-150KM
    Postów
    140

    Domyślnie

    Lepiej naprawić Twój silnik, wtedy wiesz co masz. U mnie w rodzinie po zerwanym pasku w AR 147 1.6TS, kompletny remont głowicy + nowy rozrząd i robocizna wyszedł ok. 2200zł.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Oddaj głowicę do zakładu zajmującego się regeneracją. Wymienią zawory, przefrezują gniazda, sprawdzą prowadnice, wymienią uszczelniacze, splanują powierzchnię, sprawdzą szczelność płaszcza wodnego i jeszcze udzielą gwarancji. Koszt powinien zamknąć się 800-1000zł. Nowy rozrząd, olej, płyn chłodniczy i delikatne docieranie. Przynajmniej będzie wiedział co masz pod maską

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

Podobne wątki

  1. [159] silnik AR 159 1.9 jtd 120 KM a silnik Opel vectra 1.9 CDTI 120 KM IDENTYCZNE ???
    Utworzone przez Pielu w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-08-2017, 20:52
  2. Kupię Silnik do ALFA ROMEO 147 1.9 JTD SILNIK 115 KM 937A200
    Utworzone przez dawidx500 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 13:51
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:57
  4. Błąd P0340, silnik zgasł, kreci nie odpala, silnik 1.6 TS
    Utworzone przez maryszkens w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-08-2012, 19:41
  5. [GTV] Silnik kaplica - silnik zazgrzytał i zgasł. Rozrusznik nie kręci wałem...
    Utworzone przez Ferrari-1 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 98
    Ostatni post / autor: 30-10-2009, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory