Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Spalanie średnie 10 litrów na 100 kilometrów 1.9 140KM

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar astpablo
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa 156 s.w. distinctive 1.9jtd 16v
    Postów
    34

    Domyślnie Spalanie średnie 10 litrów na 100 kilometrów 1.9 140KM

    Witam
    Jak w temacie podniosło mi się spalanie na 100 oczywiście realne od tankowania do tankowania.
    Średnio wychodzi ok 10l na 100kilometrów (w aucie pokazuje mi ok 6l ).
    Wcześniej porównując jak na kompie pokazywało mi 6l to palił w realu 7litrów.
    Dodam że mam lekką nogę i mieszkam w małym mieście z niewielkimi korkami.
    Tak około połowę zbiornika zużywam poza miastem na odcinkach ok 70kilometrów.
    W aucie mechanicznie wszystko ok.
    -termostat sprawny
    -rury dolotu kolektor-IC-turbo zrobione z kwasówki 100% szczelne
    -dolot filtr-turbo ok
    -przepływka podmieniona na nową pierburga
    -egr wyczyszczony i częściowo zaślepiony zaślepka z czterema dziurami.
    Auto zbiera się jak powinno i nie pokazuje błędów.
    Problemem są obroty na jałowym lekko drgają, a spaliny strasznie śmierdzą i szczypią w oczy (jak dla mnie nie dopala).
    Zastanawiam się czy to nie wina wtrysku. Może leje?
    Wtryski miałem sprawdzane ok 8 tyś kilometrów wcześniej przy innej naprawie i było ok tylko jeden na jałowym trochę miał zły kont ale stwierdzili że i tak są super.
    Dodaje fotki z ecuscana zrobione na luzie w garażu (uszkodzona bateria w lapie żeby zrobić w czasie jazdy).
    Nazwy fotek podają liczbę obrotów.
    PORADŹCIE COŚ bo mi pomysłów brak.

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	884.jpg
Wyświetleń:	714
Rozmiar:	139.2 KB
ID:	122435   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1404.jpg
Wyświetleń:	691
Rozmiar:	139.6 KB
ID:	122436   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2614.jpg
Wyświetleń:	716
Rozmiar:	139.8 KB
ID:	122437  

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    A masz sondę lambda w swoim silniku?? Bo może ona szwankuje i te korekty wtrysków też wyglądają podejrzanie.

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar astpablo
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa 156 s.w. distinctive 1.9jtd 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    Sondy brak ale mogę zrobić jeszcze kilka zrzutów w czasie jazdy jak sprawnego lapa pożyczę.
    Coś jeszcze dodać do listy ecuscana?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Zrób logi w trakcie jazdy:
    - nagrzany silnik (ok 80 stopni)
    Pierwsze logi:
    - obrotu, korekty 1,2,3,4, egr
    Drugie logi:
    - obroty, przeplywka obie + napieciowo, doladowanie obie

    Wstaw w postaci pliku CSV.

    1.9 140KM nie ma sondy.
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar xrobcio
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTDm 16V 150HP
    Postów
    167

    Domyślnie

    Widze ze ktos ma identyczny problem ze spalaniem i prawie identyczne objawy. Roznica polega tylko na tym ze ja nie zaslepialem EGRa i odrazu po kupnie spalanie bylo wysokie i komp zanizal o 2-3l. Ale gryzace spaliny sa od poczatku. Czasem czuc te gryzace spaliny spaliny po podniesieniu maski.
    Bacznie bede obserwowac ten temat.
    Jaboleq, a logi robic na 3 od 1200 do odcinki? Tez podesle swoje

    Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez xrobcio ; 24-02-2014 o 20:53

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar astpablo
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa 156 s.w. distinctive 1.9jtd 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    Ok postaram się jutro jak tylko zdołam lapa zdobyć.
    Tylko napisz na jakim biegu i jakich obrotach?

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał astpablo Zobacz post
    Problemem są obroty na jałowym lekko drgają, a spaliny strasznie śmierdzą i szczypią w oczy (jak dla mnie nie dopala).
    Niecałkowite spalanie ON. Spalanie w niedogrzanym cylindrze.

    Albo mi się wydaje, bo ze screenów ciężko coś dokładnie wywnioskować albo korekty gonią jak oszalałe. Zrób logi SAMYCH korekt na wolnych obrotach i na około 3500 obr. W formacie pliku csv wstaw tutaj.

    - - - Updated - - -

    Korekty na nagrzanym silniku i wyłączone wszelkie odbiorniki energii (klima, radio, etc.).
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar astpablo
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa 156 s.w. distinctive 1.9jtd 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    Witam mam logi tylko nie wiem jak je tutaj dodać bo jako załącznik nie idą

    - - - Updated - - -

    Witam i wstawiam logi CSV korekty są ustawione kolejno 3,4,2,1 bo nie wiedziałem jak zmienić na inną kolejność test 1 - jazda na czwartym biegu test 2 jazda na trzecim biegu test 3 na luzie przy obrotach 850 test 4 na luzie przy obrotach ok 3400 test 5,6,7 jazda na trzecim biegu Logi są spakowane w formacie rar
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar astpablo
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Bełchatów
    Auto
    Alfa 156 s.w. distinctive 1.9jtd 16v
    Postów
    34

    Domyślnie

    I ma ktoś jakąś opinie o logach?

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Zła korekta na 4-tym cylindrze. Dolej oleju 2T do paliwa. max 250ml na bak.
    Turbina nie doładowuje, więc albo otworek w dolocie pomiędzy turbiną, a kolektorem dolotowym, bo w teście 6 jest mierzona masa powietrza większa niż żądana, a dalej jest doładowanie.
    Jeśli nie, to:
    1. albo wężyki podciśnieniowe overboosta
    2. czujnik ciśnienia doładowania zasyfiony i kłamie.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [155] średnie spalanie w alfach
    Utworzone przez Archangel1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 29-12-2015, 21:25
  2. Średnie spalanie - jtd
    Utworzone przez Mateoo92 w dziale 147
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 18:13
  3. Średnie spalanie
    Utworzone przez Paulos76 w dziale 147
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 19-09-2014, 22:20
  4. Średnie spalanie ICS
    Utworzone przez wadyr94 w dziale 166
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 04-04-2013, 14:48
  5. [155] 20 litrów na 100 kilometrów?!?!?!
    Utworzone przez lukasjed w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-02-2009, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory