Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: czy ktoś może mi przybliżyć działanie STR

  1. #1
    stanlejo
    Gość

    Domyślnie czy ktoś może mi przybliżyć działanie STR

    czy ktoś może mi przybliżyć działanie STR w alfie 166. z góry dziekuje,pozdro
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 25-02-2009 o 22:38

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    STR to kontrola trakcji to samo co ASR masz to automatycznie włączone możesz to wyłączyć przyciskiem obok ICS. Zapobiega to poślizgowi kół, gdy koła zaczynają buksować to pojawią się kontrolka i koła jakby powoli przestają się kręcić tak, aby nie powodowały poślizgu, delikatnie się kręcą.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Nie do konca Marcin, zeby nie pisac i nie tracic czau wkleje cytat.
    REAKCJA ''SPORTOWA '' PEDAŁ PRZYSPIESZENIA
    (S.T.R - SPORT THROTTLE RESPONSE)

    Przy pomocy wyłącznika umieszczonego na środkowej nakładce deski rozdzielczej, użytkownik może włączyć, alternatywną funkcję zasilania silnika, zaprogramowaną równolegle w software centralki Motronic ME 2.1 obok funkcji standardowej.

    Tak więc użytkownik może zmieniać reakcję silnika przez naciśnięcie pedału przyspieszenia zamieniając jazdę „normalną” (zawsze zgodną z „image” samochodu) na jazdę „sportową” (maksymalna szybkość reagowania).

    S.T.R. umożliwia w ten sposób doświadczonemu kierowcy jazdę efektywną i szybką z możliwością jednocześnie swobodnego kierowania pojazdem w każdych warunkach i/lub zgodnie z preferencjami kierowcy.

    Układ ten, dzięki wykorzystaniu możliwości przepustnicy sterowanej elektronicznie pozwala na uzyskanie nie dla identycznych nacisków na pedał przyspieszenia - dwóch różnych reakcji silnika, zależnych od wybranego programu sterowania przepustnicą, tj. albo jazdy sportowej z gwałtownym przyspieszeniem, albo jazdy łagodnej, bardziej komfortowej, odpowiedniejszej do poruszania się po mieście. Styl jazdy zależy od wyboru kierowcy.

    Układ wtryskowy Motronic ME 2.1 steruje otwarciem przepustnicy w oparciu o przyspieszenia żądanie przyspieszenia spowodowane naciśnięciem na pedał przyspieszenia. Pedał przyspieszenia połączony jest z potencjometrem, który przesyła sygnał napięcia do centralki, w której przetwarzany jest w oparciu o wymaganie użytkownika na przewidziane programem większe lub mniejsze otwarcie przepustnicy. Do zmiany programu przyspieszenia nie wystarczy tylko naciśnięcie wyłącznika (który może być naciśnięty przypadkowo również przez pasażera) ale wymaga całkowitego zwolnienia pedału przyspieszenia co potwierdza zgodę kierowcy na zmianę programu. Dopiero po zwolnieniu pedału przyspieszenia zastosowany zostanie przez centralkę nowy program przyspieszenia, powodując zapalenie się odpowiedniej lampki sygnalizacyjnej LED.

    Przy każdym uruchomieniu silnika centralka przełącza się na program „STANDARD”. Użytkownik naciskając przycisk S.T.R. (i zwalniając całkowicie pedał przyspieszenia, aby następnie ponownie przyspieszyć) może uruchomić program sterowania przepustnicą „SPORT” stosowany dla jazdy sportowej. Ponowne naciśnięcie przycisku (po całkowitym zwolnieniu pedału przyspieszenia i następnie ponownym naciśnięciu pedału) powoduje powrót do programu „STANDARD”.

    Można również przejść automatycznie z programu „STANDARD” do programu „SPORT” (automatic shift) poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia, bez naciskania wyłącznika lub zwolnienie pedału przyspieszenia: ta zmiana programu jest szczególnie użyteczna podczas nagłych przyspieszeń przy wyprzedzaniu lub manewru awaryjnego.

    Po zakończeniu manewru awaryjnego układ powraca do stanu wybranego uprzednio przez kierowcę. Lampka sygnalizacyjna LED umieszczona obok wyłącznika S.T.R. sterowana jest bezpośrednio przez centralkę ME 2.1 sygnalizuje włączenie programu „SPORT”.
    Krótko i na temat
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfaholik-Bioły Zobacz post
    STR to kontrola trakcji to samo co ASR masz to automatycznie włączone możesz to wyłączyć przyciskiem obok ICS. Zapobiega to poślizgowi kół, gdy koła zaczynają buksować to pojawią się kontrolka i koła jakby powoli przestają się kręcić tak, aby nie powodowały poślizgu, delikatnie się kręcą.
    Tutaj się troszke mylisz mówisz chyba o ESP lub ASR.

    STR- jest to tryb sportowy, krótko mówiąc jeśli go włączysz przy nie wielkim wciśnieciu gazu przepustnica szybciej i szerzej się otwiera po czym autko żwawiej się zbiera, aczkolwiek nie podnosi to mocy samochodu
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar alfaholik-Bioły
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Nowy Sącz
    Auto
    147 1.9JTD, Lybra 1.9JTD, Delta 1.6JTDm
    Postów
    423

    Domyślnie

    Heh dobrze, że mnie koledzy sprostowali poprostu pomyliłem sobie z kontrolą trakcji... ale dzięki mojej pomyłce ktoś inny już nie zrobi tego błędu, co ja bo już ma wszystko wyjaśnione. Pzdr

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    krotkow mowiac.. Jedziesz sobie, puszczasz pedal gazu, nastepnie go wciskasz i czujesz duzo wiecej mocy, znudzi Ci sie, puszczasz pedal gazu, wciskasz i jedziesz normalnie

Podobne wątki

  1. Jest może ktoś z USA
    Utworzone przez Damian156JTD w dziale Emigranci
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 09:39
  2. [146] Może ma ktoś....
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-11-2010, 21:24
  3. Może ktoś pomoże
    Utworzone przez novy__ w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-10-2009, 15:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory