Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Przerywanie gazu/brak mocy/szarpanie

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2019
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.6 TS 2001
    Postów
    2

    Question Przerywanie gazu/brak mocy/szarpanie AR156 1.6 JS

    Cześć

    Założyłem konto na tym forum, ponieważ od pewnego czasu posiadam Alfę Romeo 156 i mam z nią problem. Rodzice kupili ją w 2001 roku nową z salonu. Przez 18 lat serwisowali tylko w ASO, auto jest świetnie utrzymane. Samochód to dokładnie Alfa Romeo 156 1.6 TS.

    Po kilku dniach użytkowania pojawił się problem. W trakcie jazdy, startując na zielonym dodałem gazu jak zwykle, a samochód zaczął się jakby dusić. Nie znam się na samochodach, do mechanika mi daleko. Chodzi mi o to, że jedynie po wciśnięci pedału od 1 do 10% rzeczywiście samochód przyspiesza. Kiedy wcisnę mocniej, samochód albo szarpie, trzęsie, albo w ogóle nie dodaje gazu - zależy od przełożenia i od jego "widzimisię". Zauważyłem też, że przykładowo na 5 biegu samochód dodaje gazu w momencie wciśnięcia pedału gazu od mniej więcej 40 do 60%. Kiedy wystąpiło to pierwszy raz zapaliła się lampka oleju. Dolałem więc rekomendowany olej nieco pod poziom maksymalny. Lampka nie przestała się świecić, ale uznałem, że może być to zepsuty czujnik - olej przecież znajduje się w zbiorniku poprawnie, nie wycieka. Myślałem też, że może czujnik paliwa się zepsuł i zwyczajnie jadę na oparach. Zatankowałem i to nie było to.

    Kilka dni temu, stojąc na czerwonym pomyślałem sobie "przygazuję na luzie". Dodałem gazu na biegu neutralnym do około 5000 obrotów. Zapaliło się zielone i samochód ruszył normalnie. Przez jakiś czas jechał normalnie, aż znowu zaczął się dusić. Przygazowałem znowu i znowu było trochę lepiej.