Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zima - więc pytanie o sanki (i geometrię)

  1. #1
    tdz77
    Gość

    Domyślnie Zima - więc pytanie o sanki (i geometrię)

    Czołem!
    Mam pytanie - na geometrii wyszło, że mam różnicę w kątach WSZ (wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) pomiędzy prawym a lewym kołem wynoszącą 1 stopień.
    Jako, że auto nie jest po jakimś dużym dzwonie (obmierzone czujnikiem lakieru, przepatrzone dość dokładnie od spodu i w komorze silnika na okoliczność nietypowych rozwiązań) sądzę, że zaliczyło krawężnik czy jakąś inną dziurę.
    Wymiana wahacza dolnego (markowy) i zwrotnicy nie przyniosła żadnych zmian.

    Szukam metody wyprowadzenia tego kąta. Powiedzcie - czy sanki mogły się przesunąć do tyłu po takim uderzeniu? Czy są one zamontowane bez możliwości najmniejszej regulacji?

  2. #2
    viruskill
    Gość

    Domyślnie

    możesz spróbować popuścić całą kołyskę silnika i przesunąć tam jest moźliwość minimalnego przesunięcia.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    1st na kołysce nie osiągniesz, więc powyższe rozwiązanie odpada.

    Jeśli wahacze: górny i dolny są ok, to pozostają: amortyzator lub jego widełki.
    Kołyska to raczej ostateczność.

  4. #4
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm, górnego wahacza ani amora nie ruszałem - trzeba będzie się tym zająć. Możliwe, że tam coś siedzi - ostatnio zauważyłem, że dochodzi czasem z tej strony odgłos uderzania a raczej walenia (przy ostrzejszym przyspieszaniu na nierównej powierzchni).
    Najgorsze jest to, że można wymienić komplet zawieszenia taką metodą prób i błędów... Nie znalazłem jeszcze warsztatu, który podjąłby się weryfikacji prawdziwej przyczyny i eliminacji tylko jej...

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post

    Jeśli wahacze: górny i dolny są ok, to pozostają: amortyzator lub jego widełki.
    Kołyska to raczej ostateczność.
    Amortyzator i jego widełki w wielowahaczu jak w 156 z przodu nie decydują w żaden sposób o geometrii, położenie zwrotnicy wyznaczane jest przez dwa punkty obrotu na dolnym i górnym wahaczu i tyle, jeśli wahacze, zwrotnica, sanie OK to szukaj winy w górnej łapie/mocowaniu wahacza do nadwozia, zapewne tam się poddało przy wyłapaniu dziury.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar paczek.gsm
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Suwalki
    Auto
    156 SW 1.9 JTD
    Postów
    329

    Domyślnie

    Koło kładzie się góra do auta ?

  7. #7
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał paczek.gsm Zobacz post
    Koło kładzie się góra do auta ?
    Tak - jest to wina głównie obniżonego mocno zawieszenia, ale z tej strony gdzie jest cofnięte (prawa) jest też mocniej pochylone niż z lewej.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Że tak spytam: kąt uciekł w kierunku dodatnim, czy ujemnym?

  9. #9
    tdz77
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Że tak spytam: kąt uciekł w kierunku dodatnim, czy ujemnym?
    kąt WSZ poszedł z prawej strony w kierunku ujemnym, pochylenie koła z tej prawej strony też jest większe niż z lewej:

    mam tak:

    kąt:________LEWA____PRAWA
    WSZ________2*24'_____1*24'
    PK_________-2*18'____-2*55'
    Zbieżność___-0*03'____-0*03'

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    No widzisz, a o PK nic nie napisałeś. 33' to też za duża różnica.
    Jeśli masz mocno obniżone auto, to normy niestety nie uzyskasz. Skoncentruj się tylko na tym aby po obu stronach było podobnie +- 10'/15'.

    Tolerancją kołyski będzie można regulować w okolicach ~20', więc jeśli po wymianie górnego wahacza nadal będzie brakowało, to na założonych laserach mogą Ci to wyregulować na cacy.

Podobne wątki

  1. Zamiana Turbo na zmienną Geometrię 156
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 11-06-2014, 11:24
  2. Pytanie o geometrię 147 1.6 TS
    Utworzone przez Fundee w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-12-2013, 01:54
  3. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2012, 11:32
  4. Trawers, sanki, wózek przedni pytanie
    Utworzone przez Adampoz w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-03-2010, 13:47
  5. [156] Wielu z nas to ma więc zróbmy to
    Utworzone przez kasbak w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-01-2009, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory