Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: [147] Lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu

  1. #1
    chucky
    Gość

    Domyślnie [147] Lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu

    Witam,

    Piszę z nadzieją, że może Wy mi doradzicie.

    W ostatni weekend zaobserwowałem lekkie drgania na kierownicy podczas hamowania. Obserwuję je przy prędkościach większych niż ~80km/h i tylko wtedy gdy delikatnie hamuję, niemal dotykam hamulca nogą. Kiedy hamuję mocno problemu nie ma.

    W lipcu zeszłego roku wymieniłem tarcze/klocki na obu osiach gdyż stare były już zużyte. Po ok 4000km (we wrześniu) pojawiło się mocne bicie na kierownicy. Im mocniej naciskałem na hamulec, tym bardziej czułem na kierownicy (i całej budzie). W serwisie zaczęli od wymiany przednich dolnych wahaczy (niby i tak były do wymiany). Problem nie ustąpił. Potem (w październiku) wymieniono przednie tarcze i klocki (TRW w serwisie na Paprotnej we Wrocławiu). Drgania ustąpiły.

    Od tamtego czasu do dzisiaj przejechałem niewiele (~2500km), delikatnie obchodząc się z hamulcami. W międzyczasie zmieniłem jednak opony na zimowe (felgi te same). Wszystko było OK. W styczniu byłem na przeglądzie technicznym w serwisie FIATa na Robotniczej we Wrocławiu - też wszystko bez zarzutu.
    Dwa tygodnie temu zmieniłem ponownie opony na letnie (kupione w marcu zeszłego roku) i w ten weekend ponownie drgania.

    Tak jak pisałem wcześniej, drgania są lekkie, ale są. Wydaje mi się, że nie są to tarcze - w końcu już trzeci zestaw od lipca zeszłego roku. Wczoraj wyważyłem ponownie przednie koła ale problem nie ustąpił. Nie są to drgania takie jak przy wcześniej pogiętych tarczach - wtedy drgała wręcz cała buda. Generalnie da się jeździć. Aczkolwiek wcześniej tego nie było.

    Macie pomysły, co może być nie tak?
    Ostatnio edytowane przez chucky ; 11-04-2012 o 12:28

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar siapek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    W-wa Centralna
    Auto
    147 JTD 16V TI
    Postów
    745

    Domyślnie

    hmmm.. ciężka sprawawszystko wskazuje na tarcze,
    Spróbuj tak: podnieś przód samochodu i zakręć ręką kołem. Jak będzie krzywa tarcza to koło będzie ciężej chodziło (klocek będzie przycierał) w pewnym miejscu.
    Inne co mi przychodzi do głowy to luzy na łożyskach i piaście.
    a górne wahacze ? zobacz czy nie ma luzu na wszelki wypadek. Złap za koło na postoju i poszarp.

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar zbigniew-777
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170 KM exclusive, TCT, Bose, panorama, LPG,
    Postów
    205

    Domyślnie

    Cytat Napisał chucky Zobacz post
    Witam,

    Piszę z nadzieją, że może Wy mi doradzicie.

    W ostatni weekend zaobserwowałem lekkie drgania na kierownicy podczas hamowania. Obserwuję je przy prędkościach większych niż ~80km/h i tylko wtedy gdy delikatnie hamuję, niemal dotykam hamulca nogą. Kiedy hamuję mocno problemu nie ma.

    W lipcu zeszłego roku wymieniłem tarcze/klocki na obu osiach gdyż stare były już zużyte. Po ok 4000km (we wrześniu) pojawiło się mocne bicie na kierownicy. Im mocniej naciskałem na hamulec, tym bardziej czułem na kierownicy (i całej budzie). W serwisie zaczęli od wymiany przednich dolnych wahaczy (niby i tak były do wymiany). Problem nie ustąpił. Potem (w październiku) wymieniono przednie tarcze i klocki (TRW w serwisie na Paprotnej we Wrocławiu). Drgania ustąpiły.

    Od tamtego czasu do dzisiaj przejechałem niewiele (~2500km), delikatnie obchodząc się z hamulcami. W międzyczasie zmieniłem jednak opony na zimowe (felgi te same). Wszystko było OK. W styczniu byłem na przeglądzie technicznym w serwisie FIATa na Robotniczej we Wrocławiu - też wszystko bez zarzutu.
    Dwa tygodnie temu zmieniłem ponownie opony na letnie (kupione w marcu zeszłego roku) i w ten weekend ponownie drgania.

    Tak jak pisałem wcześniej, drgania są lekkie, ale są. Wydaje mi się, że nie są to tarcze - w końcu już trzeci zestaw od lipca zeszłego roku. Wczoraj wyważyłem ponownie przednie koła ale problem nie ustąpił. Nie są to drgania takie jak przy wcześniej pogiętych tarczach - wtedy drgała wręcz cała buda. Generalnie da się jeździć. Aczkolwiek wcześniej tego nie było.

    Macie pomysły, co może być nie tak?

    wygląda mi to na nieodbijający któryś z zacisków hamulcowych, zobacz po dłuższej jeździe czy któreś z kół nie jest czasem cieplejsze od pozostałych jeśli jest to należało by się mu przyjrzeć pod kątem poprawności działania zacisku.

  4. #4
    chucky
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za porady.

    Tak bardzo w jeździe to nie przeszkadza więc sprawa nie jest pilna. Zresztą nie mam czasu na wizyty w serwisie w najbliższym okresie.
    Będę to obserwował. Sprawdzę czy coś nie ociera kiedy koło wisi. Później poproszę o przegląd zacisków.

    Zastanawiam się też czy nie obchodziłem się z tymi hamulcami za bardzo jak z jajkiem. Ponadto dość rzadko używałem auta ostatnio. Może to też hamulcom nie służy.

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Właśnie mam to samo....zaciski sprawdzone - problemów 0..... u mnie przyczyną jest na 99 proc początek "uwalania się" przegubu zewn. który drga. Niebawem jadę do maciek_czer to sprawdzimy
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  6. #6
    chucky
    Gość

    Domyślnie

    A możesz napisać coś więcej na temat tego przegubu?

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Cytat Napisał chucky Zobacz post
    A możesz napisać coś więcej na temat tego przegubu?
    Owszem ale w przyszłym tyg, bowiem w poniedziałek wstawię Alfę do Maćka i Qby. Póki co , przy skręcaniu skrzypi i trzeszczy , stuka jakby zawiecha była skorodowana, lub trzymały hamulce , a wcześniej i teraz trzęsie przy do-hamowywaniu kierownicą na boki. (Tarcze OK ,klocki , zaciski OK, maglownica ok, drążki OK etc)
    Była AR 147 TS 1.6 105CV -2002r
    Była AR 159 SW 1.9 JTDm 150CV - 2006/7
    Jest Nissan Murano II 3.5L V6 258CV

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Cytat Napisał zbigniew-777 Zobacz post
    wygląda mi to na nieodbijający któryś z zacisków hamulcowych, zobacz po dłuższej jeździe czy któreś z kół nie jest czasem cieplejsze od pozostałych jeśli jest to należało by się mu przyjrzeć pod kątem poprawności działania zacisku.
    Ja podobnie obstawiałbym na skorodowane gładzie na tłoczku w zacisku przez co się przyblokowywuje i nie odbija po hamowaniu. Efektem jest ciągłe przegrzewanie tarcz hamulcowych i ich skrzywianie się.

  9. #9
    KubaXP
    Gość

    Domyślnie

    Jedź do wulkanizatora, miałem kiedyś dokładnie to samo w Bravie, okazało się że miałem źle wyważone koła - z tyłu, najdziwniejsze że wszystko było ok a problem zaczął się nagle, pewnego dnia nacisnąłem hamulec a autem zaczęło telepać i trząść kierownicą, wszystko wyszło po tym jak pojechałem do wulkanizatora na zmianę opon, wyważył na nowo, przykleił blaszki w odpowiednie miejsca na feldze i po problemie

  10. #10
    chucky
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał KubaXP Zobacz post
    Jedź do wulkanizatora, miałem kiedyś dokładnie to samo w Bravie, okazało się że miałem źle wyważone koła - z tyłu, najdziwniejsze że wszystko było ok a problem zaczął się nagle, pewnego dnia nacisnąłem hamulec a autem zaczęło telepać i trząść kierownicą, wszystko wyszło po tym jak pojechałem do wulkanizatora na zmianę opon, wyważył na nowo, przykleił blaszki w odpowiednie miejsca na feldze i po problemie
    Z tyłu? Sądzisz, że złe wyważenie tyłu może mieć taki wpływ na drgania kierownicą? Ja wyważyłem już ponownie przód.

Podobne wątki

  1. [159] Duże Brembo - drgania po paru sekundach przy dłuższym hamowaniu z dużych prędkości
    Utworzone przez epsonix w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-02-2017, 13:31
  2. [159] 1.9 Jtdm 16v 2007 Lekkie drżenie kierownicy przy skrecaniu
    Utworzone przez janek98xp w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 19:53
  3. Drgania przy hamowaniu , wymiana piasty ???
    Utworzone przez ManiekMx3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 19:03
  4. Co ma wpływ na trzęsienie kierownicy przy hamowaniu?
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 15-07-2011, 22:11
  5. Drgania kierownicy przy 160km/h
    Utworzone przez darloss w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-06-2009, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory