[QUOTE=Belfer;1571838]Ja nie podaję teorii z internetu, tylko praktyczną wiedzę[\QUOTE]
Ja też.
Jest Fiat Tipo SW Lounge 1.4 t-jet
Była 166 FL 2.4 JTD R5 10v Black Metallescente
Była 145 1.4 TS Edizione Sportiva
Panowie nie ma się co sprzeczać, na plastikowych odblysnikach zawsze powłoka szybciej zejdzie. Metalowe są bardziej trwałe ale nie są niezniszczalne, lubią się czasem zmatowić w miejscu gdzie jest największa temperatura żarówki H1 i czyszczenie tu nie pomoże. A tak nawiasem mówiąc to temat HID jest już lekko nie na czasie,teraz się Led zakłada które często świecą jaśniej niż hid ale rzecz jasna nie jest to żadnym lekarstwem na brudne czy zniszczone reflektory (i podobnie jak z hidem nie do każdego reflektora można zastosować taki swap, najlepsze są do tego oczywiście soczewki). Lampa musi być w idealnym stanie bo inaczej tylko będzie tylko oślepiać a nie świecić. No i led załatwia Wam problem wypalania odbłyśnikowTechnologia led wypiera hida dlatego ich ceny tak spadły a ich dawne zalety powoli się odchodzą do lamusa. Wiadomo przy przeróbce jedne i drugie są nie legalne i można stracić dowód ale w przypadku hid policjant bez zaglądania pod maskę mówił stwierdzić że takie mamy (długie nagrzewanie i zmiana barwy) , przy ledzie już to takie proste nie będzie szczególnie jeśli się zastosuje temperaturę 4300-5000k bo ta barwa nie rzuca się jeszcze tak w oczy i nie świeci na niebiesko- na pozór wyglądać będzie z zewnątrz po prostu jak jasno świecąca żarówka
Ostatnio edytowane przez Belfer ; 01-02-2015 o 11:00 Powód: Dodano
to prawda, ale temat szybko ewoluuje, pojawiają sie kolejne generacje (już jest 3-cia) tak że idzie w dobrym kierunku - kolejne wady są eliminowane . Napewno trzymał bym się z daleka od najtanszych zestawów i mam tu nie tyle na myśli samą jasność czy żywotność lecz sposób i kierunek emisjii strumenia . Co do trwałości to pewnie się okaże po czasie ale mimo wszysto nie sadzę aby była ona gorsza od xenonu przynajmniej jeśli chodzi o wersje z zastosowaniem markowych chipów Cree, Samsunga czy Philipsa
Led ma większe natężenie światła??? Skąd takie stwierdzenie?
z danych podawanych przez producenta żarówek lub choćby producenta samych chipów. To są już obecnie wartości 2400,2800, 3200 czy nawet 3600lm na jedną żarówkę ( przy wersji gdzie są dwa chipy led na rdzeniu) . Wystarczy przejrzeć choćby populany u nas portal aukcyjny lub filmy z testów na youtube-jest już tego sporo. Z reguły podawane jest jaki chip jest zastosowany więc łatwo znaleźć dokładną specyfikację
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 01-02-2015 o 14:33
A ksenon ma około 3200. A led niby 3600. To będzie to samo. Nie liczyłbym że ktoś legalnie stworzy coś jeszcze mocniejszego. Zdajesz sobie sprawę z konsekwencji?
no wiadomo, dlatego celowo pominąłem większe np. 4500lm bo takie też już są , założyć można np. na długie albo do halogenów dalekosiężnych czemu by nie, ale do mijania 2800lm lub 3600lm to max i to do naprawde w 100% sprawnych i czystych lamp. Co do do legalnosci to wszyscy wiemy- analogicznie jak przy hid conversion więc nie ma co tematu rozwijać
zależy od zestawu bo jeden drugiemu nie równy , widać po testach że producenci eliminują powoli te początkowe wady - jak to ze wszystkim. Są już takie które pokrywają strumieniem światła 360 stopni i jest to pokrycie nawet bardziej równomierne niż przy żarówce halogenowej. Jeszcze rok temu nie było sensownej alternatywny do hid ale sytuacja w temacie led rozwija się dynamicznie i myślę że idzie to w dobrym kierunku.
Ostatnio edytowane przez tx555 ; 01-02-2015 o 14:38
Panowie, mam kilka pytań.
Zacząłem studiować ten temat od początku, jednak jest zbyt stary i zbyt obszerny, a zbyt ubogi w użyteczną wiedzę. A napaliłem się na te pseudo-ksenony jak szczerbaty na suchary.
1. Czy montaż xenon hid jest legalny w przypadku reflektorów soczewkowych w 159 z homologacją E? Nie mam przecież spryskiwaczy lamp ani samopoziomowania, jeno manualne.
Znalazłem taki opis na stronie sklepu:
http://www.xenotec.pl/faq/zestawy-ks...ji-oswietleniaZestawy ksenonowe XenoTec HID do konwersji standardowego oświetlenia halogenowego są specjalistycznym produktem tuningowym, oferowanym tylko i wyłącznie do samochodów przeznaczonych do użytku poza drogami publicznymi w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 roku nr 204 poz. 2086 z późn. zmianami), w szczególności na torach i odcinkach zamkniętych.
2. Czy warto inwestować w zestawy firmy HQ Auto Lightning?? Np. http://allegro.pl/zestaw-xenon-h7-hi...000154825.html
Rozumiem, że podejdzie każdy zestaw, w którym żarnik jest dostosowany do uchwytu żarówki H7.
Może ktoś ewentualnie polecić jakiś sprawdzony zestaw??
Ostatnio edytowane przez magil ; 10-02-2015 o 15:36
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10