Temat: Alfa Romeo Tonale

  1. #1231
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    była 156 1,8TS, jest 159 2,4 200 KM
    Postów
    352

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Wciąż nie rozumiesz,że On tą instakację założył nie tylko do zasilania auta, ale do zmniejszenia rachunków domowych?
    Następny nawiedzony. Co mnie obchodzi po co on założył instalację. Chciał to założył. Za całe 18 tys. zł.
    Też myślisz że swoim cackiem jeździ za darmo? Bo napisał że jeździ za darmo?
    No co tu jest niezrozumiałego?

  2. #1232
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Akurat Interstellar w dość odprężony sposób opisuje swoje wrażenia i doświadczenia, wręcz łagodnie bym powiedział czytając o (nie) jazdach z Giulią i Polmozbytem, więc w tej projekcji może być coś na rzeczy.
    I niesamowicie grzecznie i rzeczowo odpowiada 'hejterom' . Mi tesla 3 nie pasuje z różnych względów, ale myślę że dobrze wiedzieć to co opisał gdy ktoś szuka sedna z osiągami i z tego co czytam, w odróżnieniu, bezobsługowego.
    Tak, zgadzam się

    Należy jednak zaznaczyć, że faktycznie nie ma czegoś takiego jak jazda elektrykiem "za darmo". To mniej więcej tak, jakbym sobie wybudował koło domu stację odzyskiwania wodoru, po czym kupił Toyotę Mirai i powiedział, że jeżdżę za darmo. No nie za darmo, trzeba było zainwestować. Coś jak LPG - jeździsz za pół ceny, ale DOPIERO PO ZWROCIE INWESTYCJI.

    Tak tylko dla porządku
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #1233
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    806

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak, zgadzam się

    Należy jednak zaznaczyć, że faktycznie nie ma czegoś takiego jak jazda elektrykiem "za darmo". To mniej więcej tak, jakbym sobie wybudował koło domu stację odzyskiwania wodoru, po czym kupił Toyotę Mirai i powiedział, że jeżdżę za darmo. No nie za darmo, trzeba było zainwestować. Coś jak LPG - jeździsz za pół ceny, ale DOPIERO PO ZWROCIE INWESTYCJI.

    Tak tylko dla porządku
    LPG zakładasz jedynie w celu obniżenia kosztów jazdy.Fotowoltaikę zakłądasz głównie w celu obniżenia rachunków domowych-to nie do końca to samo.
    Zycie ogólnie takie jest ,że aby wyjąć trzeba włożyć

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Następny nawiedzony. ?
    Wystarczy mieć inne zdanie od Twojego , aby być nawiedzonym???Ciekawy argument, taki bardzo dorosły.

  4. #1234
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,300

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak, zgadzam się

    Należy jednak zaznaczyć, że faktycznie nie ma czegoś takiego jak jazda elektrykiem "za darmo". To mniej więcej tak, jakbym sobie wybudował koło domu stację odzyskiwania wodoru, po czym kupił Toyotę Mirai i powiedział, że jeżdżę za darmo. No nie za darmo, trzeba było zainwestować. Coś jak LPG - jeździsz za pół ceny, ale DOPIERO PO ZWROCIE INWESTYCJI.

    Tak tylko dla porządku

    przy przebiegu rzędu 20tys km / rok , zakłądając że auto z takimi osiągami benzynowe to 15l/100 spokojnie wciąga a w mieście więcej, przy cenie benzyny 8 zł to taka instalacja się zwróci w ten rok . Może teraz podrożały, ale kolega wceśniej zakładał. A naprawdę to wcześniej, zwłaszcza przy licznej w dzieci rodzinie - w postaci braku opłat za prąd. Zakładając oczywiście produkcję z niej nadmiarową tego prądu.
    Więc po roku już za darmo jednak ?
    Nie wiem jak w Tesli , ale chyba w każdym elektryku mamy coś wspaniałego o czym nie zawsze się pamięta, już poza momentem od zera dotępnym i świetnymi osiągami, wyważeniem i in oczywistymi zaletami - wsiadanie do auta z temperaturą wcześniej zadaną (w lecie schłodzonego "na gotowo" , w zimie ze spłyniętym z niego śniegiem , cieplutko).

  5. #1235
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,798

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Tak, zgadzam się

    Należy jednak zaznaczyć, że faktycznie nie ma czegoś takiego jak jazda elektrykiem "za darmo".
    Faktycznie za darmo to za mocno powiedziane, idealnie pasuje tu stwierdzenie "pół darmo". Bo tyle kosztuje jazda elektrykiem jeśli ładujemy go w domu, nawet pomijając czy prąd jest z paneli czy z sieci.
    Wprawdzie Tonale nie występuje w wersji elektrycznej ale z tym się trzeba było liczyć. Dobrze, że chociaż wprowadzą nowoczesnego PHEV z niezłym zasiegiem.
    Większy problem to wycena wyższych wersji. W cenie mocniejszej miękkiej hybrydy można na rynku szukać konkurentów z PHEV. A Tonale PHEV cenowo pewnie zbliży się do mocnych elektryków np. VW ID 4 GTX ma prawie 300KM, 6.2s do setki, na ekspresówce przejedzie powyżej 300 kilometrów bez ładowania i kosztuje niecałe 250 tyś bez dopłat. Tonale PHEV 275 KM nie będzie dużo tańsze.
    Wydanie 200 tyś. za Tonale z silnikiem 160KM brzmi jak obłęd. Wydanie podobnej kwoty na konkurencyjnego PHEV z mocą ok. 200KM i w którym tankować trzeba będzie rzadziej jak raz w miesiącu wydaje się mieć więcej sensu.

  6. #1236
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    chyba w każdym elektryku mamy coś wspaniałego o czym nie zawsze się pamięta
    To faktycznie duża zaleta. Ale mamy też coś jeszcze w gratisie... kastrację dźwięku i klasycznego odczucia zmian biegów - pewnie dlatego moja niechęć do wszelkich CVT i elektryków właśnie


    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Faktycznie za darmo to za mocno powiedziane, idealnie pasuje tu stwierdzenie "pół darmo"
    Na dzień dzisiejszy tak, jak najbardziej. Pytanie co będzie po uwolnieniu cen energii - ostatnio rozmawiałem z gościem kumatym w temacie i tłumaczył mi, że bez dopłat od Państwa energia pójdzie circa 4x do góry. Czy wtedy nadal jazda elektrykiem będzie miała sens?
    O czymś takim mówiłem już dawno i to jest najbardziej prawdopodobny scenariusz przyszłości: jak już nie będzie alternatywy, to ceny prądu tak pójdą do góry, że jazda elektrykiem będzie tak samo droga jak teraz klasycznym autem. I nikt nie fiknie, bo każdy żeby jechać będzie musiał bulić - nie będzie się za bardzo na co przesiąść. To jest tak prosty i odwieczny mechanizm... uzależnić kogoś od czegoś, a potem podnieść ceny. Paradoksalnie teraz jest najlepszy moment żeby jeździć elektrykiem - im dalej, tym będzie to mniej opłacalne.


    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    A Tonale PHEV cenowo pewnie zbliży się do mocnych elektryków np. VW ID 4 GTX ma prawie 300KM, 6.2s do setki, na ekspresówce przejedzie powyżej 300 kilometrów bez ładowania i kosztuje niecałe 250 tyś bez dopłat. Tonale PHEV 275 KM nie będzie dużo tańsze.
    Spójrz na Mazdę CX-60 PHEV: wyposażenie, osiągi... 330KM, 5.8s do 100, katalogowo najwyższa wersja 260tys (w salonie proponują za 230...), zasięg na EV 60km. Trudno to nawet porównać do Tonale
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  7. #1237
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,798

    Domyślnie

    Wiadomo, że jak elektryki staną się popularne to władze zaczną dokręcać śrubę ale po pierwsze jeszcze sporo czasu to potrwa a po drugie spalinowe samochody nie będą miały wcale lżej...
    Mazda CX-60 to faktycznie ciekawy samochód, bardzo dobrze wyceniony ale pewnie to tylko na start, żeby model załapał. Trochę dziwne, że Alfą ma na to wywalone i daje cenę jakby miała ugruntowaną pozycję w segmencie.

  8. #1238
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,300

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    To faktycznie duża zaleta. Ale mamy też coś jeszcze w gratisie... kastrację dźwięku i klasycznego odczucia zmian biegów - pewnie dlatego moja niechęć do wszelkich CVT i elektryków właśnie ...
    Ekhm ... tak naprawdę to od już wieeelu lat auta (drogowe) są dźwiękowo pokastrowane, dziękiem jest nazywane burczenie wydechu, i tak wyciszone ile wlezie, sztucznie brzmiące w 5 litrowych hamerykan skich koniach nie wspominając o 2l litrowych turbawkkach r4. Jakie to brzmienia, jakie klasyczne odczucia.
    O wykastrowaniu z zakresu wysokoobrotowego nie mówiąc nawet wiec i wykastrowaniu z brzmienia dolotów.
    A warunki w jakich jeżdżą korki i autostrady , po co tam biegi, lepiej jak ich nie ma.
    Mnie też cvt i odglosy elektryków jakoś nie kuszą, ale najbardziej braki/ograniczenia ładowności / uciągu lawety. Choć Mazda CX60 jest jednym z wyjątkowych wyjątków i na tym polu (i nie tylko) , tyle że już kategorię na ciężki zestaw trzeba robić i viatoll płacić.
    Do wrażeń trzeba oddzielne niedrogowe auta, tam jeszcze coś można i jeszcze kilka torów bez ograniczeń głośności działa, choć jak długo..

  9. #1239
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,798

    Domyślnie

    Biorąc pod uwagę, że mocny plugin kosztuje prawie tyle co podobny elektryk to jednak nie wiem czy ten drugi nie będzie lepszym rozwiązaniem. W elektryku kręcąc się po mieście będzie się go ładować raz w tygodniu a PHEV trzeba by codziennie podpinać. Nie wiem czy na dłuższą metę nie zaczęło by to irytować. Do tego jadąc w trasę zawsze będziesz miał w końcu pustą baterię, co w przypadku PHEV może wpływać na osiągi. Przy elektryku wprawdzie trzeba przy dłuższej trasie zaplanować postój ale z czasem będzie to coraz prostsze.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  10. #1240
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Do tego jadąc w trasę zawsze będziesz miał w końcu pustą baterię, co w przypadku PHEV może wpływać na osiągi. Przy elektryku wprawdzie trzeba przy dłuższej trasie zaplanować postój ale z czasem będzie to coraz prostsze.
    W przypadku PHEV wpływa na osiągi, w przypadku elektryka uziemia cię na amen. Dla mnie w trasie postój dłuższy niż 15min to strata czasu, a jak pomyślę o ładowaniu elektryka przez godzinę to zakrawa to na absurd. Więc o ile w mieście faktycznie elektryk może być wygodniejszy, o tyle na trasie to porażka. A skoro auto praktycznie nie nadaje się na trasy, to może być jako drugie, trzecie w rodzinie. Ja przynajmniej tak to widzę.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] 30-lecie Alfa Romeo 164 w Museo Storico Alfa Romeo w Arese, 24.06.2017
    Utworzone przez AlfaWhiz w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2017, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory