Strona 214 z 264 PierwszyPierwszy ... 114164204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,131 do 2,140 z 2639

Temat: Alfa Romeo Tonale

  1. #2131
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Na świecie, w technice, w realiach, nie ma NIC za free.
    Chyba, że inaczej rozumiemy tutaj kluczowe słowo "niemal".
    Zakup hybrydy plug-in jest opłacalny tylko w specyficznych warunkach. Jeśli pokonujesz dziennie do 50 km, podróżujesz głównie w ruchu miejskim i korzystasz z samochodu intensywnie, istnieje spora szansa, że dodatkowe koszty zwrócą się już po kilku latach. Uwzględnij też to, czy masz dostęp do stacji ładowania, oraz dowiedz się, jak długo ładuje się upatrzony przez Ciebie model.

    Niemal za free.
    Niezwykle odkrywcze
    Tylko nie wiem czy wiesz, ale określenie niemal za free nie oznacza, że jest to totalnie za free. Aczkolwiek nie wiem, jak Ty rozumiesz słowo niemal

    Zakup PHEV dla kogoś kto jeździ sporo po mieście i ma możliwość ładowania w domu, tym bardziej z nadwyżki produkowanej z PV, mimo wyższej ceny hybrydy zwróci się szybko. A takich ludzi, którzy dziennie nie robią dziennie więcej niż te 80km, które oferuje Tonale jest dużo, żeby nie powiedzieć bardzo dużo.

    Zakup PHEVa, żeby jeździć nim na stację ładowania jest dla mnie pozbawiony sensu totalnie, bo PHEVy zazwyczaj mają pokładowe ładowarki małej mocy.

    Szczerze, to gdyby Volvo nie spieprzyło sprawy z wersją D6 w V60 (zastosowali zły olej przez co sprężarki klimatyzacji, które chłodziły również baterię szlag trafiał) to sam taką wersję chętnie bym nabył zamiast zwykłego D5.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  2. #2132
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Idea PHEV jest IMO najlepszą spośród wszystkich EV, bo ma największy sens. JEDNAK, powiedzmy to sobie szczerze - tak naprawdę niewiele to ma wspólnego z kosztami. To zwykły szpan na dzielni, moda i widzimisię ludzi, którzy mają na to hajs. I spoko, ich hajs, ich wybór - ale mówienie o oszczędnościach i jeździe niemal za free to zwykła racjonalizacja kupna auta za 200+ tys.
    Gdyby do zwykłego benzyniaka (dajmy na to Stelvio) zamontować LPG (ojjj, to przecież takie passe, wstyd na stacji ) koszty razem po 5 latach wyszły by pewnie identyczne. Niższy koszt zakupu, koszt każdego kilometra na poziomie 50% w porównaniu do Pb, również w trasie. No i przede wszystkim nie musisz kombinować drugiego auta na trasy
    A teraz załóż do PHEVa instalacje LPG I masz jeszcze większe oszczędności
    I nie licz, że w bezpośrednim wtrysku koszt każdego kilometra będzie tańszy o 50%. To nawet w pośrednim wtrysku nie wychodzi.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  3. #2133
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    I nie licz, że w bezpośrednim wtrysku koszt każdego kilometra będzie tańszy o 50%. To nawet w pośrednim wtrysku nie wychodzi.
    W pośrednim wychodzi, bo masz LPG za 3,00zł, a Pb za 6,50zł
    W bezpośrednim jest gorzej, faktycznie.

    Założenie do PHEVa instalacji LPG jeszcze zwiększa koszt początkowy - ma sens przy założeniu dłuższego użytkowania (lub dużych przebiegów - patrz TAXI)
    Swoją drogą przykład taksówek z LPG pokazuje, że PHEV do miasta też średnio się sprawdza sam w sobie, jeżeli przekraczasz te 80km. Dopiero z LPG ma sens.
    No i do już zwiększonej masy dokładasz jeszcze dodatkowe kilogramy.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #2134
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    W pośrednim wychodzi, bo masz LPG za 3,00zł, a Pb za 6,50zł
    W bezpośrednim jest gorzej, faktycznie.

    Założenie do PHEVa instalacji LPG jeszcze zwiększa koszt początkowy - ma sens przy założeniu dłuższego użytkowania (lub dużych przebiegów - patrz TAXI)
    Swoją drogą przykład taksówek z LPG pokazuje, że PHEV do miasta też średnio się sprawdza sam w sobie, jeżeli przekraczasz te 80km. Dopiero z LPG ma sens.
    No i do już zwiększonej masy dokładasz jeszcze dodatkowe kilogramy.
    Nie wychodzi, bo uwzględniając różnice kaloryczności LPG musi spalić 15-20% więcej. Do tego benzyna zużyta na uruchomienie silnika i jego pracę do czasu przełączenia na LPG. Co w mieście zimą nawet przekracza 1l/100km. Do tego koszty przeglądów.
    I mówię to jako wieloletni użytkownik samochodów z LPG

    Nie wiem jak PHEV na taxi, a w ciągu dnia taxi spokojnie zrobi więcej niż 80km. Natomiast hybrydowe Toyoty z LPG są bardzo popularne na taxi

    Tych dodatkowych kilogramów związanych z LPG to jest na poziomie jednego pasażera.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 04-05-2023 o 18:37

  5. #2135
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Jutro PHEV na caroserii. Miejmy nadzieję, że łysy ogarnął i nie rozwalił kolejnej fury.

  6. #2136
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał koskar Zobacz post
    lol.
    Ponawiam pytanie: do kogo zwracasz się per "typie"? Durnymi uśmieszkami tego nie ominiesz. Ciebie nie obowiązują jakieś reguły zachowań? co to za prostackie teksty?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    N
    Zakup PHEV dla kogoś kto jeździ sporo po mieście i ma możliwość ładowania w domu, tym bardziej z nadwyżki produkowanej z PV, mimo wyższej ceny hybrydy zwróci się szybko.
    A co to znaczy "bardzo szybko" skoro już nie jest to "niemal za free"?
    Przykład z brzegu: ford kuga: PHEV za 192 do 219 tysięcy, benzyna za 143 do 162 tysięcy, diesel za 163 do 172 tysiące.
    Jak widać, róznica w cenie wynosi ok. 30 tysięcy między PHEV a "klasykami".
    Za 30 tysięcy kupisz dziś około 4400 litrów paliwa.
    Licząc 7 litrów/100 km, przejedziesz na tym paliwie 63 tysiące kilometrów.
    Dla jeżdzącego "do 80 km dziennie", daje to ok. 500 km tygodniowo, 2 tys km miesięcznie i 24 tys km rocznie...
    Ale realnie nie jeżdzi przecież codziennie...
    Zatem Twoje "szybko mu się zwróci" oznacza tu najwcześniej za trzy lata.

    Dochodzą inne tematy: większa waga Phev, co ma przełozenie na obciążenie i tym samym zużycie zawieszenia itd.
    Wskaż mi zatem te "oszczędności".
    Ostatnio edytowane przez Teddy Bear ; 05-05-2023 o 00:22

  7. #2137
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    A co to znaczy "bardzo szybko" skoro już nie jest to "niemal za free"?
    Przykład z brzegu: ford kuga: PHEV za 192 do 219 tysięcy, benzyna za 143 do 162 tysięcy, diesel za 163 do 172 tysiące.
    Jak widać, róznica w cenie wynosi ok. 30 tysięcy między PHEV a "klasykami".
    Za 30 tysięcy kupisz dziś około 4400 litrów paliwa.
    Licząc 7 litrów/100 km, przejedziesz na tym paliwie 63 tysiące kilometrów.
    Dla jeżdzącego "do 80 km dziennie", daje to ok. 500 km tygodniowo, 2 tys km miesięcznie i 24 tys km rocznie...
    Ale realnie nie jeżdzi przecież codziennie...
    Zatem Twoje "szybko mu się zwróci" oznacza tu najwcześniej za trzy lata.

    Dochodzą inne tematy: większa waga Phev, co ma przełozenie na obciążenie i tym samym zużycie zawieszenia itd.
    Wskaż mi zatem te "oszczędności".
    A gdzie napisałem "bardzo szybko"?

    Fajny ten przykład z brzegu... Tyle, że benzyniak to 1.5 150KM, Diesel 2.0 120KM, a PHEV 2.5 225KM.
    Porównywalnie...

    Teraz weźmy coś porównywalnego (na ile się da u danego producenta to zestawić silnikowo i wersją wyposażenia).
    Kia Cee'd PHEV - 146k
    Kia Cee'd 1.5 w automacie 125k

    Renault Captur PHEV - 121k
    Renault Captur 140KM z automatem - 111k



    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  8. #2138
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,354

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Ponawiam pytanie: do kogo zwracasz się per "typie"? Durnymi uśmieszkami tego nie ominiesz. Ciebie nie obowiązują jakieś reguły zachowań? co to za prostackie teksty?
    Pozwalasz sobie na niewybredne teksty względem innych, więc względem siebie Wersalu nie oczekuj.


    Co zaś do sensu PHEV.. jedni widza w tym sens inni nie. Zakładam że jak ktoś zarobił na dom, inslatację PV i stać go na auto za 200+ tys. to potrafi ogarnąć podstawy excela i sobie skalkulować czy mu się opłaca, czy nie.
    ponadto w dużym mieście możliwość jazdy po buspasach w tybie EV dla wielu może być bezcenna.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 05-05-2023 o 08:55

  9. #2139
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie wychodzi, bo uwzględniając różnice kaloryczności LPG musi spalić 15-20% więcej. Do tego benzyna zużyta na uruchomienie silnika i jego pracę do czasu przełączenia na LPG. Co w mieście zimą nawet przekracza 1l/100km. Do tego koszty przeglądów.
    I mówię to jako wieloletni użytkownik samochodów z LPG
    Szeroki temat do dyskusji
    Ja mam inne doświadczenia: 10% więcej LPG, uruchomienie silnika przy dużych przebiegach to często raz dziennie rano, bo potem jest rozgrzany, koszt przeglądu jest tak marginalnie niski przy pozostałych kwotach, że pomijalny - myślę nawet, że samo serwisowanie "części hybrydowej" auta, której nie ma w zwykłym benzynowym modelu, może być droższe niż te przeglądy na LPG.
    Niemniej to trochę off-top, więc nie ma co ciągnąć tematu.

    Taxi - chyba się zgodzimy, że powyżej tych 80km dziennie użytkowanie PHEV = zwykła hybryda, więc skoro Toyoty jeżdżą z LPG, to w przypadku PHEV przez analogię będzie tak samo
    Chyba, że o czymś nie pomyślałem?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #2140
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    PHEV jest zawsze jest bardziej opłacalny od czystej benzyny o porównywalnej mocy pod jednym warunkiem - że mamy gdzie go regularnie ładować. Obecne różnice w cenie zwrócą się bardzo szybko bo z reguły jest to kilkanaście tysięcy lub mniej - np.benzynowy Formentor od 229 tyś. Tonale PHEV od 236 tyś.
    Nie jestem przeciwnikiem LPG ale montaż instancji w nowym samochodzie za 200 tyś. z bezpośrednim wtryskiem to już rzeźba, jak auto na gwarancji to właściwie głupota.
    Nie można takiego rozwiązanie na poważnie rozważać jako alternatywy.
    Zresztą Stelvio w mieście nawet na LPG spali gazu za 45 zł i do tego benzyny pewnie za jakieś 20 zł. Jak się to ma do kilkunastu złotych na prądzie (nie mając paneli).

Podobne wątki

  1. [Zapowiedź] 30-lecie Alfa Romeo 164 w Museo Storico Alfa Romeo w Arese, 24.06.2017
    Utworzone przez AlfaWhiz w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-06-2017, 14:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory