Ale przecież wciąż można kupić 159? Doprowadzenie do stanu nówki w tym gratis pod siebie to mniej niż nówka Formentor.
Jeśli dobrze rozumiem co FXX pisze to że ta legenda jest od daaaawna legenda. I czy Tonale czy MiTo czy Giulietta czy 159 i 156(no choć jeden silnik został ale sam silnik to nie auto) itd wszystko na niej (tej nieokreślonej legendzie) jedzie. Od dziesiątek lat Alfy to są zlepki z Fiatem GM teraz pugiem. Giulia miała to zmienić ale została zachowawcza i z tradycją ....opóźnień produkcji i zawodności makaronów. Stelvio...AR SUV. Więcej nie trzeba mówić chyba . 4c ziarenko nadziei które nie wzrosło..
Dobra sprawa przy okazji cen tak zwykłych aut jak Tonale jest taka że w ich cenach można prawdziwe auto dla frajdy kupić . I druga wciąż to pamiętam i liczę na to że to tylko początek do Lexusa z Italii. (W sensie niezawodności bo na osiągi to pokolenie poczeka jak nie dwa czy trzy)
Proszę
Mito QV: małe autko które w cenie kompakta (80tys) dawało tonę frajdy i emocji z jazdy, robiło setkę w 7.5s będąc jednocześnie niepretensjonalne, nie rzucając się zbytnio w oczy, mimo że wyróżniało się przyjemnym designem. Przypomnę tylko, że te 7.5s w 2010 roku to nie to samo co dziś.
Tonale PHEV: silniczek mniejszy niż w Mito 13 lat później robi 6.5s, design OK, prowadzenie podobno też, tylko... to wszystko w cenie 250tys, czyli w cenie limuzyny klasy E.
Rożnica polega na tym, że Mito oprócz QV miało wersje zbliżone mocowo, ale tańsze. Tonale ma PHEV, potem dłuuuuuugo nic... i wersje ślimak. Dla mnie osobiście Alfa Romeo robiła zawsze auta przystępne cenowo, ale atrakcyjne wzorniczo i pod względem prowadzenia / osiągów / emocji podczas jazdy. Tonale nie jest przystępne cenowo, a wersja która jest przystępna nie zapewnia osiągów i emocji.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Masz rację Tomaz, Mito mimo korzystania z technologii Fiata pełnymi garściami było fajnym samochodem, dającym dużo przyjemności w topowych odmianach. Nie było może tak dopracowane jak Mini ale było za to atrakcyjne cenowo i niezbyt skomplikowane technicznie, co obniżało koszty eksploatacji. W niższych segmentach korzystanie z masowych rozwiązań technicznych to nic złego, byle model zachował swój odmienny charakter a Mito z pewnością go miało. W dużej mierze było tak dzięki udanym silnikom 1.4TB/1.4 MA Turbo. W Tonale brakuje fajnego serducha - właściwie wersja 160KM powinna jeździć całkiem przyzwoicie ale nie jest tak do końca. Głównym powodem jest pewnie napęd hybrydowy oraz podniesiona buda/duża masa. Pozostaje mieć nadzieję, że po rozstrzygnięciu normy euro 7 na korzyść silników spalinowych żabojady pozwolą na wprowadzenie jeszcze mocniejszej wersji.
Mito to było autko miejskie dla kobiet, ładne i dość oryginalne. I się dobrze sprzedawało. Natomiast 159 po prostu była (i nadal jest) pięknym autem, ponadczasowym stylistycznie i wizualnie. Doskonale się też prowadzi. Oczywistą pomyłką były silniki MPi, też słaby diesel, ten 120 koni, do tego modelu kompletnie nie pasujące. No ale to był efekt wiadomo czego: firma była w złych rękach.
159 to auto dla dzisiejszych księgowych zmora: kto by się zgodził na sześć osobnych reflektorów z przodu?
- - - Updated - - -
Będzie rodzynek: niesamowita Stradale. Już niebawem.
Ta co ich 33 wszystkie egzemplarze już wyprzedane? To zdaje się już jej nie ma, a nie niebawem będzie. Ale dla tych co kupili to faktycznie rodzynek !
Ostatnio edytowane przez Teddy Bear ; 16-11-2023 o 23:36
Misiu, ale dlaczego porównujesz najlżejszą 159 z najcięższymi wersjami konkurencji?
Najlżejsze wersje konkurencji:
Insgnia: 1503kg
BMW 3: 1425kg (1845kg waży e91 z automatem, xDrive i 3.0d)
Saab 9-3: 1410kg
Audi A4: 1355 kg.
To teraz porównanie z wagi, 2.4JTDm, wersja SW, wg instrukcji ok. 1650kg, natomiast wg pomiaru z wagi 1780kg.
159 3.2JTS Q4 z automatem na wadze pokazała ponad 1950kg, Brera niewiele mniej. Dla porównania do Brery - Audi A5 z Quattro, automatem i V8 było lżejsze.
Przyśpieszenie 159:
1.8 MPI: 10,2s
1.9 JTS 160KM: 9,5s
2.2 JTS 185KM: 8,9S
1,9JTDm 120KM: 10,7s
1.9JTDm 150KM: 9,2s
2.0 JTDm 136KM: 10,0s
2.0JTDm 170KM: 8,8s - czyli tyle ile 160KM Tonale.
Co za auto, cudo
- - - Updated - - -
Zatem skojarzeniami i oczekiwaniami jakie budzi Alfa Romeo to atrakcyjny, przystępny cenowo, a do tego ładny samochód. Kurczę, czyli mimowolnie potwierdzacie to co napisałem już wcześniej![]()
Design ok, jest niepowtarzalny. Doskonałe prowadzenie? Jeśli ktoś lubi wyjeżdżający na zakrętach przód (może poza TBi), to można nazwać doskonałym.
Ostatnio edytowane przez FXX ; 17-11-2023 o 00:14
W ogóle ten zakres wagowy i Alfa Romeo... Tysiąc ... O tempora o mores...kiedy coś znaczyła AR i ta legendarna legendę tworzyła masa była przewaga . Ale później przyszedł Lotus i inni i pozamiatali btw.
Dlatego 4c wspominalem . Ale klienci AR widać chcą czego innego. Spoko jak na tej bazie. (Tonale rzekono niewidywalne a ciągle widuje) wróci koncepcja czegoś w pokroju 4c najlepiej w kooperacji i ma bazie mx 5 oparta .
Fiat 124 już widzę nieprodukowany . Chyba ostatnia Alfa taki Fiat.