166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Prąd jest - zarówno wallbox jak i ładowarka przenośna z samochodu świecą się na zielono.
Po wpięciu wtyczki przez chwilę diody zapalają się na zielono po czym po 1-2 sekundach zmieniają się na kolor czerwony a na ekranie wyskakuje komunikat "sprawdź system ładowania"
Zakładam zatem że należy sprawdzić go w serwisie bo nie bardzo widzę jakąś procedurę w aucie.
Być może jest coś w aplikacji ale nadal nie widzę w niej auta więc nie mam jak sprawdzić.
Pozatym wszystko działa i w trakcie odpalania auta jak i jazdy nie ma żadnych komunikatów o błędach.
Być może jest gdzieś jakaś opcja która pozwala samemu sprawdzić system ładowania tylko nie wiem gdzie.
edit. Pojazd pojawił się w aplikacji My Alfa i całkiem fajna sprawa. Dodatkowo komunikat: Brak problemów wymagających Twojej uwagi :-)
Ostatnio edytowane przez Piskoor ; 19-04-2023 o 08:58
Masz chociaż teraz okazję do sprawdzenia ile pali w trybie czysto hybrydowym![]()
A co do aplikacji, jak wygląda uruchomienie słynnego Tokena NFT?
Alfa wie o co chodzi w samochodach tak naprawdę i daje do zrozumienia że elektryczne oszolomstwo służy tylko zmniejszeniu kar za emisje . Do normalnej / prawdziwej jazdy i użytkowania "nie wymaga uwagi".
Jak start stop. Odłączyć i jeździć normalnie.
Jak w kitkarach zrobić IVA i hajda rozwiązania normalne poza poprawnością polityczna.
Trzy kliknięcia - 10 sekund
Spalanie w trybie spalinowym - mam w okolicach 9-10 ale z włączonym e-safe więc nie jest to do końca miarodajne.
Dzisiaj o 12.00 wizyta w serwisie więc zobaczymy.
Ogólnie powoli się przyzwyczajam - jeździ się coraz swobodnej i przyjemniej. Wiadomo - pierwsze dni to jak po zdaniu prawa jazdy :-)
Powolutku dostrajam tez konfiguracje profili użytkowników. Jednej rzeczy nie rozgryzłem - W Subaru jak wsiadam ze swoim telefonem system przełącza się na mój profil. Jak wsiada żona i włączy się jej telefon - uruchamia się jej profil. W Alfie nie potrafię tego skonfigurować. Trzeba profile przełączać ręcznie - co prawda jest skrót ale samo przełączenie też chwilę trwa zanim załadują się widgety, układy ekranu itd.
To mogłoby być poprawione bo jest to dosyć proste.
Druga rzecz nie wiem czy można ( nie znalazłem w instrukcji ) - sparować kluczyka z ustawieniami fotela. DO tej pory działało to u mnie tak że jeśli wsiadałem z kluczykiem nr 1 to fotel ustawiał się do pozycji zaprogramowanej jako 1 . Jak wsiadałem z kluczykiem nr 2 to fotel ustawiał się pod pozycją 2.
To oczywiście drobiazgi - inna filozofia
Rozpoznawanie komend głosowych - działa u mnie tak no w 75 %. Ale pewnie jest to do dostrojenia. No i trzeba posługiwać się zaprogramowanymi zwrotami. Inaczej nie działa.
Zawieszenie - coraz bardziej mi się podoba. Subiektywna twardość jest wynikiem połączenia samych właściwości zawieszenia, niskiego profilu (40) oraz dosyć twardych foteli.
Nie wiem też jak Pertyn mógł ględzić o tym że samochód słabo reaguje na gaz skoro wcisnął przycisk e-safe. Jazda z włączonym e-safe przypomina bowiem jazdę z lekko zaciągniętym ręcznym. Pozatym nie doczytał chyba tego do czego on służy twierdząc że ma go wciśnięty po to by zawsze mieć 100% akumulatora dostępnego do przyśpieszania.
Tryb e-save obciąża bardziej układ spalinowy także w Twojej sytuacji, kiedy silnik dopiero się układa, lepiej go wyłączyć. Przecież przy do niczego nie jest przydatny w codziennej jeździe, tylko obciąża silnik i podnosi spalanie.
Petryn często nie ma pojęcia czym właściwie jeździ a naładowanie PHEV z gniazdka to dla niego zbyt duży wysyłek.
miałem e-safe włączony tylko z powodu problemu z ładowaniem z gniazdka - nie chciałem mieć akumulatora rozładowanego do 0
Auto do odbioru - problem wynikał z niestykającego kabelka do czujnika ładowania. Ktoś podczas montażu za słabo wcisnął :-D
Ostatnio edytowane przez Piskoor ; 20-04-2023 o 14:15
Nie ma jak "włoska robota". Super ze skończyło się na strachu.
Akumulator do zera w PHEV nigdy nie jest rozładowany jeśli samochód jest używany. Nawet jak pokazuje 1% do tak naprawdę jest sporo więcej do dyspozycji żeby dało się korzystać z pełnej mocy układu.
Gdzieś czytałem ze 1% oznacza 21% bo jak rozumiem system chroni akumulator żeby był optymalnie ładowany i rozładowywany.
Dzień dobry,
chciałem pozdrowić kolegów i pochwalić się, że na dniach podbiję statystyki sprzedaży Tonale PHEV.
Po półrocznym oczekiwaniu będę odbierał pierwszą w życiu Alfę, póki co w Krakowie nie widziałem jeszcze w zielonym kolorze.