Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23
-
20-05-2006, 14:42 #1
- Dołączył
- 04 2006
- Mieszka w
- ES
- Auto
- 33 SW
- Postów
- 1,385
Wibracje na nadwoziu przy okreslonych obrotach silnika
Przy 2000-3000 obr/min czuc na nadwoziu straszne wibracje, ponizej 2000 i pow. 3000 tez, ale juz troche mniej, przy przyspieszaniu jakby nieco slabsze. Tak bylo juz w momencie kupna, wiec nie znam okolicznosci ich powstania. Laczniki na wale napedowym sa nowe, podpora nowa, poduszka silnika tyl nowa, poduszki skrzyni nowe. Od tych wibracji wybila mi sie tuleja metalowa tylnego lacznika walu napedowego(tego juz wymienionego - nie wiem ile km na nim bylo zrobione), przez co strasznie dzwonila. Znajomy mechanik wymienial mi wtedy przedni lacznik walu i przy okazji napawal ta tulejke i od tamtego momentu nie odzywa sie juz. Zauwazyl on, natomiast, ze sam silnik powoduje niewielkie wibracje, po dolozeniu pierwszego odcinka walu sa juz wyrazniejsze no i po dolozeniu ostatniego sa juz takie jak obecnie. W kazdym razie auto tak jezdzilo przez zime i ostatnio zdecydowalem sie wywazyc wal. Po wywazeniu zmienilo sie niewiele i na dodatek na gorsze. Przejechalem moze ze 100km, przeciagnalem raz na jedynce i na wyzszych obrotach cos zaczelo rzezic w okolicy sprzegla. Poza tym jak stanac pod autem to z okolicy kola zamachowego z przodu tez slychac jakies dziwne odlgosy, no ale to jest zrozumiale, ze cos w koncu sie zacznie rozpadac. Ogolnie auto jest raczej proste i na pewno nie jest "po przejsciach". Pytalem juz kiedys na IKARze, ale nikt nie mial wczesniej takich problemow. Moze ktos z czytajacych to forum spotkal sie juz moze z podobnym przypadkiem?
› Więcej...: Wibracje na nadwoziu przy okreslonych obrotach silnika
-
-
20-05-2006, 15:41 #2
- Dołączył
- 10 2005
- Mieszka w
- PL
- Auto
- Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
- Postów
- 6,856
a jestes pewny ze to wal a swoja droga ciekawe czy jest dobrze wywazony .w sumie kiedys duza bolaczka byly takie wibracje w zuku a takze w poldku tracku i tutaj winny byl tylny most.nie pamietam ale czy w 75 skrzynia jest z tylu razem z dyferencjalem a naped jest przez polosie? wiec jezeli tak jest to rozbieralbym sprzeglo a czy robiles taki eksperyment odpiac wal od skrzyni i pocholowac a pozniej na odwrot odpiac od sprzegla a jescze lepiej wsadz ja na rolki i w kanale powinno byc widac co sie dzieje rolki sa w kazdej stacji diagnostycznej a juz ideal na hamowni
-
20-05-2006, 19:40 #3
- Dołączył
- 04 2006
- Mieszka w
- ES
- Auto
- 33 SW
- Postów
- 1,385
Napisał piotriix
Nie wiem co jest przyczyna, nie mam zielonego pojecia jak to w ogole sprawdzic. Fakt jest taki, ze wal dalem do wywazania i teraz drga jeszcze bardziej(co nie musi oznaczac, ze wal nie jest wywazony)
-
20-05-2006, 19:53 #4
- Dołączył
- 02 2006
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- złom
- Postów
- 710
Czy te wibracje też są obecne jak wysprzeglasz i turujesz silnik?
Jak dojdziesz do konkretów, specjalistów w pęczki wiązać będziesz. - Mistrz Wu, dynastia Cham 666 r.
-
20-05-2006, 20:01 #5
- Dołączył
- 04 2006
- Mieszka w
- ES
- Auto
- 33 SW
- Postów
- 1,385
-
20-05-2006, 23:48 #6
- Dołączył
- 02 2006
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- złom
- Postów
- 710
No to to zawęża listę podejżanych od silnika po końcówkę wału... A silnik jako tako dobrze chodzi? Chodzi mi o pracę?
Jak dojdziesz do konkretów, specjalistów w pęczki wiązać będziesz. - Mistrz Wu, dynastia Cham 666 r.
-
21-05-2006, 00:11 #7
- Dołączył
- 04 2006
- Mieszka w
- ES
- Auto
- 33 SW
- Postów
- 1,385
Napisał PietereQ
-
21-05-2006, 19:40 #8WołekGość
Dziwna sprawa... To samo było w giuliettcie, którą rozebrałem na części. Też dostawała takich mocnych, nieprzyjemnych wibracji. Ale tam było to chyba spowodowane stanem poduszek pod skrzynią. A jak wymieniałeś przeguby na wale to poskręcałeś go tak samo jak był czy może któraś część obruciła ci się w około własnej osi??? My mieliśmy taki problem w kumpla fiacie 131. I była to wina zle poskładanego wału. A któryś z odważników nie odpadł??
-
22-05-2006, 11:24 #9
- Dołączył
- 04 2006
- Mieszka w
- ES
- Auto
- 33 SW
- Postów
- 1,385
Napisał Wołek
Co do Twojej Giulietty to wiesz, ze na pewno poduszki skrzyni byly przyczyna?
-
22-05-2006, 19:59 #10
- Dołączył
- 02 2006
- Mieszka w
- Poznań
- Auto
- złom
- Postów
- 710
Podobne wątki
-
[159] Wycoskie ciśnienie przy niskich obrotach silnika
Utworzone przez KuASY w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 42Ostatni post / autor: 09-11-2015, 18:12 -
[Giulietta] Spadek mocy silnika przy dużych obrotach
Utworzone przez Roman35 w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 8Ostatni post / autor: 03-06-2015, 12:18 -
[159] Niepokojące dźwięki silnika przy 2/3tyś obrotach.
Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 5Ostatni post / autor: 25-06-2014, 12:08 -
[156] wibracje na niskich obrotach i przy ruszaniu
Utworzone przez Grześ i Dysia w dziale 156Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 08-06-2011, 14:36