Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Rejestracja AR75

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie Rejestracja AR75

    Czy waszym zdaniem powinienem się zająć rejestracją mojej AR75 która jest sprowadzona z Holandii? Nie jest gotowa jeszcze ale patrząc jak ma wyglądać akcyza po styczniu 2017 mogę zaplacić jakąś dziwną kwotę. Co myślicie? Rejestrować?

    http://superauto24.se.pl/porady/nowa...ja_912659.html

    http://www.polskieradio.pl/42/3168/A...iekszy-podatek

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    Wstrzymaj się do konkretów, ostatnio dużo się mówi a mało robi.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie

    Ja też poczekam bo mam Cromę do opłacenia ale również "robi się" i zobaczę jaki będzie rozwój wydarzeń.
    Tak czy inaczej myślę, że coś w końcu wykombinują ze starymi autami.
    Już chyba lepiej jak uderzą w stare auta sprowadzane niż te co już jeżdżą w Polsce.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    Teraz akcyzy będzie mało. Nie ma recyklingu. Taniej nie będzie na 100%. Ja zaczynam przygotowania do rejestracji...

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2015
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Italia
    Postów
    493

    Domyślnie

    W przypadku 75 na 99% zapłacisz akcyzę od kwoty która masz na umowie.
    Choć na początek pewnie wycenią auto na dużo więcej, ale jeśli masz sporo uszkodzeń itp. to wtedy się odwołasz i będzie ok.
    Ogólnie lepiej płacić akcyzę przed remontem auta lub w trakcie i zachowac wszelkie rachunki za części i naprawy to wtedy w razie "w" można powalczyć o zmniejszenie akcyzy.
    Ja na takim odwołaniu się zyskałem prawie 700 zł co praktycznie pokrywa koszt rejestracji i rocznego OC.

  6. #6
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    667

    Domyślnie

    Który rok tej 75 ,a na marginesie masz 14 dni na złożenie deklaracji AKC-U po wjeździe do RP

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    164 3.0 24v Super,75 3.0 America,75 TS LE,Gtv 2.0 v6 TB, Spider 2.0 v6 TB,Spider 2.0TS
    Postów
    145

    Domyślnie

    Ja mam ten sam dylemat. Tylko najpierw muszę przywieźć alfe do kraju. Teoretycznie moja jest z 90 roku ale nie wiem czy to coś zmienia.

  8. #8
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    667

    Domyślnie

    Zmienia jak ma więcej jak 25 lat i jest nie produkowany od 15 lat idziesz do rzeczoznawcy i robisz opinie pojazdu kolekconerskiego / historycznego. Jak masz opinie składasz wniosek do konserwatora wojewódzkiego o kwalifikacje pojazdu. Wyda dokument że pojazd spełnia wymagania pojazdu kol/hist. Później UC i tu najlepsze dostaniesz Dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy od nabytego wewnątrzwspólnotowo pojazdu. Takie rozwiązanie ma dodatkowe zalety ponieważ nie musisz płacić OC. Ubezpieczenie jest konieczne w momencie wprowadzania pojazdu do ruchu.

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    881

    Domyślnie

    A czy wtedy nie rejestrujesz na żółte tablice? A tego bym nie chciał robić. Chcę zwykłe białe. Auto ma być moje a nie "państwowe".

  10. #10
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    667

    Domyślnie

    Na żółte dopiero jak pojazd zostanie wpisany do rejestru zabytków. Przepisy są niespójne i pojawiają się różne definicje ty rejestrujesz jako zwykły pojazd. I korzystasz z furtek które są w przepisach. Mała aktualizacja z 2014

    Zgodnie z Uwagą dodatkową do pozycji 9705 klasyfikuje się kolekcjonerskie pojazdy silnikowe o znaczeniu historycznym lub etnograficznym, które są: a) ?w oryginalnym stanie, bez istotnych zmian podwozia, karoserii, układu kierowniczego, hamulcowego, systemu napędowego lub zawieszenia i silnika. Dopuszczalna jest naprawa ?i konserwacja. Uszkodzone lub zużyte części, akcesoria i podzespoły mogą zostać zastąpione, pod warunkiem że pojazd jest zachowany i utrzymany ?w odpowiednim stanie historycznym. Jednocześnie pojazdy zmodernizowane lub zmodyfikowane są wykluczone; b) ?co najmniej 30-letnie; c) ?modelu lub typu, który nie jest już produkowany.
    W przypadku pojazdów, które spełniają ww. trzy kryteria, uznaje się, że mają one wymagane cechy do włączenia do kolekcji, czyli są stosunkowo rzadkie, nie są zwykle
    Ostatnio edytowane przez majk ; 05-11-2016 o 23:13

Podobne wątki

  1. AR75 TS Numerata - na sprzedaż
    Utworzone przez arljazz w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-10-2010, 17:15
  2. [75] Płyny w AR75 TS
    Utworzone przez arljazz w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-08-2009, 22:31
  3. [AR75] Sprzęgło - cenyi wybo czyli zupelna dezorientacja...
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 02-10-2007, 09:07
  4. [AR75] tulejka w trójkącie tylnej zawiechy pod skrzynią...
    Utworzone przez amigas w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2007, 21:52
  5. zawieszenie przód AR75
    Utworzone przez Paweł i Dagmara w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 29-05-2006, 12:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory