Strona 1 z 8 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 75
  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - 166 3.2V6
    Postów
    370

    Domyślnie Alfa Romeo 75 3.5 V6 SAVALI

    Myślę że będzie to jedyna alfa z silnikiem 3.5V6 w Polsce, dlatego pozwoliłem sobie na nowy temat w tym dziale.
    Silnik udało mi się zakupić jakiś czas temu w Holandii. Nie było łatwo bo szukałem go już od dłuższego czasu. Pojemność silnika zmieniona z 3.0 na 3.5 przez Holenderską firmę Savali, specjalizującą się w tuningu aut maki Alfa Romeo.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0255.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	67.8 KB
ID:	218057Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0256.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	51.9 KB
ID:	218058
    Ze względu na święta jest parę dni wolnego, w tym czasie będę chciał trochę odświeżyć silnik i przygotować go do założenia do alfy 75.

    Głowice zdemontowane czekają na obróbkę wtorek, środa do odbioru.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0283.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	87.6 KB
ID:	218059Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0284.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	92.2 KB
ID:	218060

    Uszczelki pod głowice już dorobione. Nie wyglądają zbyt profesjonalnie, ale nie ma już czasu na szukanie innej firmy która dorobiła by je ponownie. Może ktoś wie gdzie można to zrobić lepiej. Chętnie dorobię jeszcze jeden komplet na zapas.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0310.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	218061

    Zestaw usczelek pod dekle zaworów, pasek rozrządu, uszczelki pod kolektor wydechowy. wszystko czeka na głowice.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0307.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	71.8 KB
ID:	218062

    Wydech

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0312.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	67.8 KB
ID:	218063

    Teraz tylko zostało brać sie po swiętach do pracy. Kupuje i planuje sie fajnie gorzej z pracą przy tym wszystkim, ale mysle że sie uda.

    Znalazła się też chętna 75 do przyjęci takiego fajnego serca. Alfa też przyjechała z Holandii gdzieś w 2014r. Przeszła mały remont blacharski i potem nowy lakier. Ale to oddzielna historia. Kilka osób z forum już zna ten samochód. Teraz stoi sobie pod wiatką u ojca i czeka na silnik 3.5.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0300.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	51.6 KB
ID:	218066Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0303.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	68.3 KB
ID:	218067Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0306.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	52.0 KB
ID:	218068


    Będę starał się na bieżąco wrzucać zdjęcia z przeprowadzanych prac związanych z silnikiem.


    › Więcej...: Alfa Romeo 75 3.5 V6 SAVALI

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar b0rn20wn
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa 156 2.5 V6 2001
    Postów
    295

    Domyślnie

    Super projekt, robisz z niej samochód torowy? Będzie ITB?

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    719

    Domyślnie

    Ta która będzie swapowana jaki miała silnik oryginalnie?? Fajny temat. Dawaj więcej fot i info..

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,217

    Domyślnie

    To raczej temat do Naszych Belli. Jaką moc teoretycznie ma ten 3.5? Czy oprócz pojemności różni się od 3.0?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - 166 3.2V6
    Postów
    370

    Domyślnie

    Cytat Napisał b0rn20wn Zobacz post
    Super projekt, robisz z niej samochód torowy? Będzie ITB?

    Wysłane z mojego MX4 przy użyciu Tapatalka
    Na tor raczej nie szykuje. Będzie zwykła 75 z silnikiem 3.5

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał stuntmachine Zobacz post
    Ta która będzie swapowana jaki miała silnik oryginalnie?? Fajny temat. Dawaj więcej fot i info..
    Ta do której będe wkładał silnik to oryginalna 3.0V6.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    To raczej temat do Naszych Belli. Jaką moc teoretycznie ma ten 3.5? Czy oprócz pojemności różni się od 3.0?
    Moc według informacji od poprzedniego właściciela 240KM. Silnik 3.5V6 różni sie tylko średnicą tulei i stopniem sprężania, reszta jak w 3.0.
    3.0 ma tuleje 93mm a w 3.5 jest 101mm

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,217

    Domyślnie

    A jaki stopień, wiesz? Ciekawe te 240KM w 75, dla mnie seryjne 3.0 to już wariat

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    700

    Domyślnie

    Faktycznie rodzyn, chociaż od czasu do czasu pojawiają się ogłosznenia z gtv6 i 75 z tymi motorami. Jak kwestia z dostępnością tulei/tłoków/pierścieni? Dostępne czy mogiła? Z tego co wiem to Savali zajmuje się teraz "chiptuningiem" a nie oldschoolową produkcją gratów, ciekawe czy pamiętają, że takie frykasy robili? Jeśli chodzi o uszczelki, faktycznie to co pokazałeś wygląda mocno średnio, ponoć ajust.pl robi nie najgorzej. Osobiście wstrzymałbym się ze składaniem silnika na tym, po co zaraz rozbierać bo coś zacznie puszczać? Ewentualnie możesz napisać do Kevina Raschera - siedzi na gtv6.com pamiętam, że gdzieś w Europie dorabiał do swojej 3.5 i te uszczelki wyglądały jakbyś wyciągnął z opakowania Victora Reinza. Widzę, że CSC do kompletu, myślę, że będzie Pan zadowolony Będzie mega elastyczny motor, jak znalazł do cywilnego kulania.
    Jak dojdziesz do konkretów, specjalistów w pęczki wiązać będziesz. - Mistrz Wu, dynastia Cham 666 r.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - 166 3.2V6
    Postów
    370

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Faktycznie rodzyn, chociaż od czasu do czasu pojawiają się ogłosznenia z gtv6 i 75 z tymi motorami. Jak kwestia z dostępnością tulei/tłoków/pierścieni? Dostępne czy mogiła? Z tego co wiem to Savali zajmuje się teraz "chiptuningiem" a nie oldschoolową produkcją gratów, ciekawe czy pamiętają, że takie frykasy robili? Jeśli chodzi o uszczelki, faktycznie to co pokazałeś wygląda mocno średnio, ponoć ajust.pl robi nie najgorzej. Osobiście wstrzymałbym się ze składaniem silnika na tym, po co zaraz rozbierać bo coś zacznie puszczać? Ewentualnie możesz napisać do Kevina Raschera - siedzi na gtv6.com pamiętam, że gdzieś w Europie dorabiał do swojej 3.5 i te uszczelki wyglądały jakbyś wyciągnął z opakowania Victora Reinza. Widzę, że CSC do kompletu, myślę, że będzie Pan zadowolony Będzie mega elastyczny motor, jak znalazł do cywilnego kulania.
    W Holandii bardzo często jest do sprzedania jakaś alfa z silnikiem 3.5, gorzej z kupnem samego silnika. Pojawiają się też 3.1V6 w 155, 3.5 24V w 166, ogólnie dość sporo. Co do dostępności tulei/tłoków/pierścieni to nie mam pojęcie nigdy się tym nie interesowałem. W sumie tyle co ja kilometrów robię w celach rozrywkowych alfą to tego rodzaju części raczej nie będą mi potrzebne.
    Co do uszczelek, składam na tym co mam, powinno trzymać. Dorobie sobie na zapas coś lepszego.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Wujo
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Mokrsko (NL Den haag)
    Auto
    ALFA 75 3.0V6 QV - 75 2.5V6 Milano - 75 3.5V6 SAVALI - 155 Q4 - 166 3.2V6
    Postów
    370

    Domyślnie

    Było chwilowe opóźnienie w pracach, ale dzisiaj trochę nadrobiłem. Opóźnienie spowodowane drobnymi naprawami w innej 75, niby tylko pasek rozrządu i guma na wale. Doszło parę rzeczy przy okazji i wyszło jak zawsze, czyli zamiast jednego dnie wyszły trzy.

    Taki tam nowy nabytek z tego roku.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0322.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	74.7 KB
ID:	218556

    W planach był tylko pasek rozrządu a trzeba wymienić wszystko co z nim związane i nie tylko.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0323.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	108.9 KB
ID:	218557

    Co dzisiaj udało sie ogarnąć w 3.5V6
    Silnik do pobrania narządów potrzebnych do zaadoptowania silnika w alfy 75.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0329.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	70.9 KB
ID:	218558Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0330.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	66.6 KB
ID:	218559Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0331.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	63.2 KB
ID:	218560

    Miska olejowa, pompa oleju, dolna część bloku, ta za kołem pasowym plus koło pasowe. To wszystko trzeba przełożyć do silnika od 164 żeby pasował do 75.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0336.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	73.9 KB
ID:	218561Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0339.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	71.7 KB
ID:	218562

    3.5 na warsztacie.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0341.jpg
Wyświetleń:	1
Rozmiar:	64.3 KB
ID:	218563

    Tyle co udało mi się dzisiaj złożyć.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0343.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	67.7 KB
ID:	218564Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0344.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	60.1 KB
ID:	218565
    Ostatnio edytowane przez Wujo ; 30-12-2016 o 23:34

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Chojnice
    Auto
    159 i 75
    Postów
    719

    Domyślnie

    Tak sie zastanawiałem czy masz też komputer do tego silnika? Jest 3.5 więc potrzebuje więcej paliwa. Jak założysz ori ecu to mieszanka nie będzie zbyt uboga?

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Savali Tuning Giulietty 1.4 TB 2010
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 74
    Ostatni post / autor: 07-05-2019, 12:24
  2. [Giulietta] Alfa Romeo Giulietta 1.4TB 120KM 0-100 km/h Test ( Savali chip tuning )
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-12-2013, 08:53

alfa romeo 156 3.5 v6 24v savali

alfa 155 mokrsko

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory