Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: Infolinia

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,401

    Domyślnie

    Jak opony, to wtedy jakiś bąbel itp. Tu jest ewidentne nierównomierne zużycie. Bez dojścia do przyczyny i usunięcia 2gi kpl opon w kosz pójdzie. Można tak też testować, ale trochę to kosztowne moze się okazać jeśli to nie "wina opon".


    Alfst - 'googlowałeś' w tym temacie w ogóle ? bo zdaje się odosobniony nie jesteś :


    https://www.alfaowner.com/threads/tyre-wear.1165735/

    "This issue has been raised on the AROC forum. Looks like a feature of Giulia front tyres."

    "Hi I’m on my second pair of P7 run flats , they have only around 7k miles and inner shoulder is worn completely away, more so on the drivers side . Did anyone get a resolution to this issue ?"

    "Not Bridgestone but my Pirelli Corsa’s only lasted 5800 miles! Worn on the inner edge and actually deflated at 70mph on the M62 recently. I hadn’t actually checked as they’re only 3 months old. Had the tracking checked and verified as ‘way out’ on the toe angle."

    Wydaje się że albo Giulie albo wyjeżdżają z rozjechaną geometrią, albo jest celowo tak agresywnie w nich ustawiona aby dawać pewne wrażenia z jazdy/osiągi ale kosztem zużycia opon .

  2. #12
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,302

    Domyślnie

    Ja bym zrobił tak. Kupił używane opony klasy premium w dobrym stanie. Zrobił zbieżność i monitorował stan opon i przede wszystkim temperaturę w miejscach, gdzie obecne opony się zużyły. Jak będzie ok, to dopiero zakładał nowe. A jak źle to zostaje walka z ASO ...
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 07-05-2023 o 18:02

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,401

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Ja bym zrobił tak. Kupił używane opony klasy premium w dobrym stanie. Zrobił zbieżność i monitorował stan opon i przede wszystkim temperaturę w miejscach, gdzie obecne opony się zużyły. Jak będzie ok, to dopiero zakładał nowe. A jak źle to zostaje walka z ASO ...
    To też sposób, i ta geometria (bo nie tylko zbieżność trzeba sprawdzić) gdzieś Poza-ASO_Alfa_Romeo i gdzie znają Giulie Q. Alfist będąc w Warszawie podjedź na Arkuszową 2A, ot pogadać , a nuż znają problem (nie takie sprawy znali gdy tam sobie pogadałem) i sposób na niego.

    Co do temperatury to nie takie proste, ja mierzyłem na torach kiedyś (rozkład wewnątrz - środek - zewnątrz ) , ona momentalnie się zmienia i wyrównuje , od wyjścia z auta do przedniej lewej opony moooże jeszcze coś da taki pomiar, prawa po tym już będzie sie poprzecznie wyrównywać.

  4. #14
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar alfist
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Giulia Q , GT3.2 Q2
    Postów
    960

    Domyślnie

    "Klient sugeruje że naprawa powinna być wykonana w ramach gwarancji z powodu fabrycznie źle ustawionej zbieżności. Tu nasuwa się pytanie. Dlaczego wcześniej klient nie informował o nierównomiernym zużyciu bieżników ? Tylko czekał aż przy 26545 km przebiegu opona uległa przetarciu. Przecież wcześniej dwukrotnie był w serwisie między innymi na pierwszym przeglądzie.
    Geometria zawieszenia może ulegać zmianie z czasem eksploatacji samochodu. Zaś styl w jakim użytkuje się samochód ma tu duży wpływ. Dlatego regulacja geometria zawieszenia jak i inne sprawy regulacyjne nie podlegają gwarancji. Oprócz tematu technicznego jest jeszcze temat nie dotrzymania warunków gwarancji. Zgodnie z zapisem w książeczce gwarancyjnej " Gwarancja traci swoją ważność, jeżeli usterka nie została zgłoszona w ciągu 60 dni od jej pojawienia się". Skoro jak twierdzi klient usterka była od nowości to można było już wcześniej zaobserwować niepokojące objawy."

    Tak widzi to serwis. Dodam jeszcze że żadnych niepokojących objawów podczas jazdy nie zauważyłem (może były, tylko ja jeżdżąc autem od nowości nie wiedziałem że coś nie tak- ale to powinni wykryć serwisanci, bo też robią jazdy próbne) To po co te przeglądy w autoryzowanych serwisach? Ja mam auto podnosić na podnośniku i patrzeć czy się opony równomiernie zużywają? Nie mam podnośnika , nie muszę się też znać na regułach zużywania się bieżnika- od tego jest serwis. Tak to sie producent wykręca od źle ustawionej geometrii, bo ja tym autem nie szalałem tak by opony i zawieszenie dostawały- widać to po stanie tarcz, klocków, elementów zawieszeń i bieżnika we wszystkich oponach. Ale widzę że sprawa nie jest odosobnionym przypadkiem.
    Ostatnio edytowane przez alfist ; 10-05-2023 o 13:33

  5. #15
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    177

    Domyślnie

    Według mnie takie postawienie sprawy przez serwis ASO to jest chamówa.
    Jak się kupuje NOWE auto, jeszcze premium za taką kasę to wszystko powinno być w nim ustawione na tip-top. Wszystko powinno być w 100% sprawne, a nie że użytkownik ma sobie sprawdzać dodatkowo czy np. geometria jest OK. Tym bardziej, że samochód był też wcześniej na przeglądzie w ASO, więc powinni sprawdzić również zużycie opon.

    Drga sprawa jest taka, czy ustawienie geometrii pokrywa się z zaleceniami producenta. Giulia ze sportowym zawieszeniem może mieć fabrycznie ustawiony negatyw, choć to jak opony wyglądają to jest masakra. Wydaje mi się, że mimo wszystko, aż tak bardzo nie powinno ich ścinać na rogach.
    Niskie zawieszenie siłą rzeczy wymusza negatyw, bo koła nie pracują na wahaczach równo góra-dół, tylko po lekkim łuku. Przy niskim zawieszeniu odchylają się do negatywu.
    Wiem, bo u siebie w Brerze na sprężynach Eibach miałem około 2 stopnie negatywu. Po wymianie na wyższe sprężyny Sachs, koła się wyprostowały.
    Ostatnio edytowane przez maurize ; 10-05-2023 o 20:50

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,401

    Domyślnie

    Co innego fabryczne nastawy a co innego tuningowane/modyfikowane-wtedy się godzi kosztem zużycia opon dla zysków na zakrętach.
    Fabryczne cywilne mimo "Q" to jednak cywilne. Albo Alfa nie potrafi zrobić auta z osiągami zdatnego do cywilnego użytku, i daje nastawy timeattackowe (na chwilę będzie szybko) żeby jedno z czasem dobrym kolko na Nurbie na nich zrobić, albo wypuszcza niepozostawianie jak należy.
    Co do co serwis "powinien przy aucie za taką kasę i topowym marki" to racja. Ale to serwis autoryzowany przez Alfa Romeo. On ma gdzies co powinien od lat i to się nie zmienia jak widać.

    Co do odpowiedzi ASO - jak się ku...rade może geometria zmieniać sama ?? Nie może, chyba że przy dzwonie czy potężnej dziurze itd ale to coś by się pogięło. Nakrętki kontrujace nie odkreca się i same nie przykręca na nowych ustawieniach z powodu -eksploatacji-. A jak się odkręciły to serwis powinien wyłapać i dokręcić po poprawnym ustawieniu geometrii.

    Co do "użytkownik powinien zgłosić od razu" - żarty. Musiałby co dzień mierzyć geometrię. Jej zle ustawienia dadzą znać po czasie jak kierownica nie jest krzywo nagle po potężnej dziurze itp.
    Alfist zgłosiłeś w czasie - w czasie trwania gwarancji. Że przy tych 15 tys nikt nie oglądał opon nie Twoja wina. Powinni byli obejrzeć . Musiało być widać . (Chyba że po tych 15 tys faktycznie gdzieś zdrowo przywaliles).
    Jak z TS ami. Panewki dawały znać po czasie . Trudno żeby kierowca mierzył cisn oleju codzien, zwłaszcza jak wsk cisn oleju na desce nie ma.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory