
Napisał
RoBeRt 147
wybierak 5b = 6b (inna tylko gałka)
linki takie same
wyprzęgnik taki sam
półośka która jest inna okazała się nie potrzebna ponieważ moje pasowały... różnica polega na tym że w 115KM jest skręcana a w 140KM trzeba albo wybić ze skrzyni albo krzyżak rozebrać...
skrzynie pasują bez przeróbek różnica między nimi jest taka, że 6b jest 2,5cm dłuższa i tyle, po założeniu jeżdżę już tydzień i nic się nie dzieje nic nie ociera jak gdzieś był temat z AR 156 i skrzynią 6b od 166...
co do sprzęgła... miałem kilka kompletów na porównanie... na początek porównałem od Lanci Lybry 1.9 JTD 8V i to co kupiłem od 147 140KM miałem też skrzynie 5b od Lanci i co ciekawe nr inne ale wszystkie wymiary wszystko takie samo... jedynie tarcza sprzęgła na frezie delikatnie się różniła... tzn. tarcze od Lanci założyłem swobodnie na wałek skrzyni 6b ale tarcze od 140KM na wałek skrzyni 5b nie dało się wsunąć... mierząc okazało się że wałki mają delikatnie inna średnicę ok 0,3mm.
Później przypomniałem sobie że mam w domu stare sprzęgło od szwagra AR 156 16V 140KM i je porównywałem i miało też inne nr niż to co kupiłem od 140KM a jakiś nr docisku albo tarczy pokrywał mi się z tym od Lanci... więc 110KM = 140KM na końcu wymontowałem swoje sprzęgło i sprawdzałem na skrzyni i tarcza wsunęła się na wałek więc sprzęgło od 115KM pasuje do 140KM co nie wszyscy sprzedający podzielają bo mówią że wg. katalogu 115KM ma inne niż 120, 140 i 150KM... wychodzi na to że to nie prawda...