Trudna jest taka operacja? Posiadam kabelek kwp2000 od użytkownika z tego forum i chciałbym spróbować mapy także od użytkownika z tego forum, który ma już chip zrobiony w profesjonalnej firmie.
Trudna jest taka operacja? Posiadam kabelek kwp2000 od użytkownika z tego forum i chciałbym spróbować mapy także od użytkownika z tego forum, który ma już chip zrobiony w profesjonalnej firmie.
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.
Koledzy a czy dysponujecie może oryginalnym wsadem do Fiata Stilo 1,9 JTD 115KM.
Wersja softu 0281010337 1037366687.
Mam coś wrzucone i po podłączeniu ECU pod komputer, w danych gdzie ma być oczekiwane z przepływomierza cały czas mam 0,0.
W sumie program podobno zrobiony w firmie GODULA MOTO SPORT, ale dziwią mnie te wartości.
Chciałbym wrzucić oryginalny program i pojeździć, sprawdzić czy przepływomierz trzyma wartości.
Pozdrawiam
Masz przepływomierz wyłączony i dla tego masz takie wskazanie.
W dodatku poprawnie wyłączony. Szczęściarz z ciebie, bo dużo ludzi ma to spartaczone![]()
Proszę: Fiat stilo 1.9JTD 115HP 0281010337-687.zip
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
na chwilę obecną nie masz się czym przejmować - auto śmiga na mapsensorze bez przepływki, znaczy mądrze zrobiony programna Twoim miejscu zostawiłbym tak jak jest.
Aby przełączyć na MAP, to nie ten swich. Miałby stałą wartość powietrza mierzonego. Stała wartość żądanego(tak jak on opisuje), to tylko EGR wyłączony switchem.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Super, pięknie dziękuję za program, wgram i zobaczę jak będzie na oryginalnym.
Rozumiem w takim razie, że jeżeli przepływomierz skończy swoją żywotność to i tak nie ma to dla mnie znaczenia bo odczyty z niego nie są brane pod uwagę przez ECU - tak?
EGR, też jest wyłączony, autko śmiga fajnie, jednak jest dla mnie jedno ale - w okresie zimowym dużo mniej jeżdżę, i zazwyczaj na krótkich odcinkach, dosłownie dom-praca-dom, po 5-10km, wiem porażka, zabijam ten silniczek, ale cóż począć![]()
Więc mam plan, że jak na oryginalnym programie będzie w miarę dobrze, i przepływka jeszcze żyje to na sezon zimowy sobie przeprogramuję i wyjmę zaślepkę z EGR, bo jednak jak by nie patrzeć z tym chwastem troszkę szybciej się grzeje, i może troszkę mniej będzie cierpiał silniczek.
Nie wiadomo czy pomiar przez MAF jest przełączony na metodę obliczeniową, czyli na pomiar za pomocą MAP.
Natomiast z dużym prawdopodobieństwem EGR masz wyłączony i to poprawnie. Powinien być w ogóle wypięty.
Różnica w nagrzewaniu z EGR czy bez jest pomijalna. Z resztą były już setki wywodów na ten temat. Nie masz po co zmieniać.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
EGR jest na 100% wyłączony, bo sam o to poprosiłem, jest też zaślepiony na kolektorze ssącym oraz przy samym zaworze, zdjęta jest nawet rurka łącząca.
Czyli mówisz, że to co kombinuję nie ma sensu - może masz rację.
A jak można ustalić czy obecnie wskazania z przepływomierza są uwzględniane czy nie.
Po prostu nawet przy spokojnej jeździe, spalanie zaczyna podchodzić do 9-9,5l (oczywiście tylko miasto), a komputer potrafi pokazywać 7,6-7,8. Gdzieś przeczytałem, że właśnie przy uszkodzonej przepływce mogą występować aż takie różnice, wiem że auto po chipie, ale naprawdę starałem się nie przesadzać a i tak spalanie jest w tych okolicach. W trasie wydaje się być ok, do 130km/h spokojnie zmieści się w 5,5-5,6l, dokładnie sprawdzę za trzy tygodnie, wakacje w Chorwacji.
Mam jakieś takie wrażenie, że ostatnio własnie zaczął jakoś więcej palić, wcześniej te odchyłki były akceptowalne, 0,5-1l, a obecnie nawet do dwóch litrów mniej pokazuje komp. Tankowane zawsze do pełna, i praktycznie w 90% ta sama stacja benzynowa.
A może kombinuję, za dużo wolnego czasu i człowiek szuka w du.... raków.
Wrzucę ten oryginalny program i zobaczę co będzie
Mam jeszcze tylko pytanko, czy muszę coś dokładnie wiedzieć przy wgrywaniu samych map, jakieś sumy kontrolne, czy jeszcze coś innego?
Czy po prostu zgrywam to co jest obecnie, zapisuję sobie, wgrywam tą oryginalną co mi podesłałeś, i potem jak już sobie pojeżdżę na oryginalnej to bez problemów wgram poprzednio zgraną z chipem?
Dzięki wielkie za pomoc, i sorki za lamerskie pytania, ale w tej dziedzinie to raczkuję mocno![]()
Panowie potrzebuje pilne seryjnej mapy do 166 2.4jtd 136hp... Będę wdzięczny.
Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.
Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?
Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
Zrobić kompleksową diagnostykę ?
Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
Załatwimy nawet programowo !
Zapraszam na nasz warsztat.