Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Ecumaster w v6

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie Ecumaster w v6

    Czy ma ktoś z userów ecumastera w v6. Czy dobrze działa z elektronicznym pedałem? Interesuje mnie opcja z ECU me2.1
    Pozdrawiam
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  2. #2
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Usa
    Auto
    mgsexGD
    Postów
    799

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał ar4me Zobacz post
    Czy ma ktoś z userów ecumastera w v6. Czy dobrze działa z elektronicznym pedałem? Interesuje mnie opcja z ECU me2.1
    Pozdrawiam
    Co dokładnie chcesz zrobić? Jako piggyback podpięcie czy jako FIT?
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Chciałem ogarnąć większe wtryski, zapłon może większy przepływomierz ewentualnie konwersja na map sensor.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    W takim układzie polecam przejść od razu na FIT [Fuel Implant] i przepiąć sterowanie wtryskiem całkowicie na DETa, MAF zostawisz pod ori sterownik żebyś miał zapłon i sterowanie przepustnicą, sygnał TPS użyjesz jako sygnał z drugiego potencjometru położenia przepustnicy [ z samej przepustnicy nie z pedału gazu, podpinaj drugi potencjometr bo pierwszy jest odwrócony i nie przyjemnie się potem pracuje przy strojeniu], jako deflection czyli obciążenie dla DETa użyj TPS. Konfigurację zapłonu podpinasz jako czujnik indukcyjny sygnał zbalansowany zgodnie z instrukcją do DETa, jedynie w ustawieniach wejścia zapłonu konfigurację ustaw jako "inne czujniki" jeśli zgodnie z instrukcją ustawiony nie będzie chciał się zsynchronizować z zapłonem.

    W razie czego pytaj, w miarę możliwości czasowych podpowiem na ile będę mógł.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Grzechu chyba jesteś pionierem z ecumasterem w pl
    Ostatnie wpisy są chyba od kozmo z alfaclubu gdzie napisał nie da się i tak wszyscy powtarzają a świnki poszły do przodu, Fuel Implant dopiero działa od czerwca.
    Czy ty używasz FIT Fuel Implant? Czy emulujesz sygnał przepływomierza?
    Szkoda że nie ma pełnej sekwencji tylko półsekwencja. Ciekawe czy przy większych wtryskach nie będzie zalewać na wolnych.
    Na pewno się odezwę jak uda mi się poskładać alfe. Na razie końca nie widać i ciągły brak czasu.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Używałem i jako świnki i teraz jako FIT. Na początek radzę zapiąć jako świnkę i nauczyć się współpracy z tym plastikowym pudełkiem. Przy wpięciu jako świnka w połączeniu z me2.1 można max wrzucić wtryski max. 300ccm żeby dało się ogarnąć wolne obroty i się nie zalewał. Jeśli nie pchasz naprawdę ostrych wałków to dasz radę na seryjnych wtryskach poprawić naprawdę znacząco fabrykę, zapłonem daje się pojechać nawet do +12 stopni mniej więcej względem fabryki bez stuku na PB98 a wtedy można dolać gdzie trzeba i między 3500rpm a 5500rpm wygenerować około 30Nm więcej momentu niż seria do tego wypłaszczyć ten moment z dołu ładnie.

    Pamiętaj że bez szerokopasmówki dobrej nie powalczysz, radzę już kupować Innovate'a ;] w AutoGauge i tym podobne inne wynalazki się nie baw, fałszują.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Integralle
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa 156 3.0 V6
    Postów
    83

    Domyślnie

    zapytam w tym temacie bo chodzi też o DET3 do me2.1 Czytałem instrukcje oraz sledze wątek o tym pudełeczku na racingforum.pl

    Mówisz że w swojej V6 masz teraz wpięty jako FIT, o ile dobrze rozumiem instrukcję żeby sterować 6 wtryskami trzeba wykorzystać 2 wyjścia mocy z DET3, a z tego co wiem to w tym pudełeczku nie ma więcej tego typu wyjść. Dorze kombinuję?

    A jak by chcieć jeszcze sterować jeszcze boostem to zgodnie z instrukcja zabraknie w DET3 wyjścia mocy, jest jakiś patent na to żeby DET3 sterował i wtryskami i doładowaniem?
    Ostatnio edytowane przez Integralle ; 31-10-2011 o 17:39
    Moja Alfa w 1059odc. i 1070odc. serialu Pierwsza Miłość

    Co mi chodzi po głowie? turbodoładowane V6

    W czym mogę pomóc? Wymiana rozrządu w silniku V6 24v? napisz

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar lupo7
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Postów
    148

    Domyślnie

    Panowie a jak wygląda współpraca ML4.1+EZ212K (2.0 V6 TB 64102) z Ecumasterem? - ktoś próbował?
    Alfa Romeo 164 2.0 V6 TB + Brera 2.4 JTD + Maserati Quattroporte M139

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał lupo7 Zobacz post
    Panowie a jak wygląda współpraca ML4.1+EZ212K (2.0 V6 TB 64102) z Ecumasterem? - ktoś próbował?
    Generalnie polecam w tym aucie Ecumastera DET3 użyć w trybie FIT [Fuel Implant, czyli jako standalone paliwowy]. Masz wtedy całkowitą kontrolę nad sterowaniem paliwem i boostem z ecumastera, oryginalny sterownik robi tylko za zapłon i wolne obroty. Przy EZ212K wystąpi zjawisko boost-cut'u, trzeba albo przez ecumastera przepuscic sygnal z MAF sensora i ograniczyć jego zakres przy podniesionym boostcie albo obciąć go po chamsku zenerką 4,7V żeby nie wchodzić w nasycenie sygnału MAF wtedy EZ212K nie będzie cieło zapłonu jak się pojawi boost większy niż w serii.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. EcuMaster DET3
    Utworzone przez kubus1616 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-11-2014, 22:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory