Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: KRÓLESTWO za schemat.

  1. #1
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie KRÓLESTWO za schemat.

    Witam. Oddam królestwo za schemat elektr. klimy i wentylatora chłodnicy do mojej Belli.
    AR 155 2.0 16V wrzesień 1996. "Manual" po angielsku to nie to.Może macie jakieś znajomości w serwisach Alfy :?: :?: :?: Najlepiej z polskimi oznaczeniami kolorów kabli.
    BŁAGAM PORATUJCIE ops: ops: ops:

  2. #2
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Czyżby nikt nie chciał Królestwa :?: Nie mówcie mi,że nikt z Was nie ma znajomości w ASO,bo i tak nie uwierzę

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Tymbark
    Auto
    145Boxer,147 1,9Mjet, 159 1,9JTDM
    Postów
    160

    Domyślnie

    A dlaczego nie po angielsku? Ja orłem z ang. nie jestem, ale schematy nawet po japońsku są takie same. A oznaczenie kolorów mieszczą się w 16 podstawowych barwach (jak w windzie 98 domyślnie ) i te to nie sztuka rozszyfrować...

    Po polsku nie mam, a z doświadczenia wiem że jak przyciśnie potrzeba to po ang. też się da.

    Pozdrawiam i trzymam kciuki

    P.S. A jak koniecznie, to daj *.jpg z tym schematem po ang, przetłumaczy się te kolory

  4. #4
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    ale po co Ci schemat? napisz co się dzieje, że tak gwałtownie go poszukujesz?

  5. #5
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał medork
    A dlaczego nie po angielsku? Ja orłem z ang. nie jestem, ale schematy nawet po japońsku są takie same. A oznaczenie kolorów mieszczą się w 16 podstawowych barwach (jak w windzie 98 domyślnie ) i te to nie sztuka rozszyfrować...

    Po polsku nie mam, a z doświadczenia wiem że jak przyciśnie potrzeba to po ang. też się da.

    Pozdrawiam i trzymam kciuki

    P.S. A jak koniecznie, to daj *.jpg z tym schematem po ang, przetłumaczy się te kolory
    Akurat w mojej Belli nie zgadzają się kolory kabli z tymi co są w manualu po angielsku.Niewiem dlaczego,ale tak jest.
    A potrzebuję bo mam problemy z 2-gą prędkością wentylatora chłodnicy i z klimą.Wszystkie czujniki niby OK,więc muszę szukac przyczyny w kablach - może którys uszkodzony :?:

  6. #6
    Colin
    Gość

    Domyślnie

    Bez schematów też możemy powalczyć.
    Jeżeli czujniki są ok, sprawdź bezpieczniki dla pewności.

    Jeżeli są ok, to kolejno:

    1.
    -sprawdzamy wiązkę, która idzie do wentylatora (naocznie, czyli ściągamy peszel i milimetr po milimetrze sprawdzamy)

    Za mniejszą prędkośc wentylatora odpowiada przekaźnik tej prędkości oraz rezystor wolnego biegu umieszczony gdzieś obok wentylatora (chłodzony przez pęd powietrza przez niego wytwarzany)

    2.sprawdzamy ten rezystor omomierzem, czy ma przejscie (w granicach 0.4 do 0.8 Ohm)
    -jeżeli rozwarcie - rezystor do wymiany
    -jeżeli ma tyle, ile wcześniej napisałem, to czyścimy styki i zakładamy wtyczkę spowrotem

    3.odszukujemy przekaźnik od tej prędkości - zazwyczaj są dwa obok siebie - od dużej i małej prędk. i teraz:

    -czyścimy styki,
    -zamieniamy miejscami duży z małym i sprawdzamy, czy mała prędkość śmiga - jeśli nie działa na małej, to uszkodzone jest sterowanie tymże przekaźnikiem i usterki należy szukać w wiązce, którą sprawdziliśmy lub w urządzeniu załączającym 2gą prędkość (czyli np. komp. wtrysku bądź moduł klimy)
    a jeżeli działa, to mamy usterkę - przekaźnik

    *
    usterką może też być uszkodzony presostat, umieszczony na jednym z przewodów klimatyzacji, skoro wentylator nie działa na klimie,
    a czy słyszałeś, że kompresor od klimy się załącza? (takie charakterystyczne kliknięcie)


    to tyle, co na sucho

  7. #7
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Zostają do sprawdzenia kable.Wentylator nie załącza się także bez klimy / chodzi tylko 1-szy bieg /,klima chodzi / w chłodniejsze dni nawet mrozi /,ponoć jest szczelna bo na maszynie pod i nadciśnienie wytrzymuje.Wtedy trzyma ciśnienie bardzo ładnie.Gaz gdzieś uciekał jak były te upały po 40 w cieniu.

  8. #8
    Przemek_Docent
    Gość

    Domyślnie

    Czy w wersji bez klimy też mam dwa biegi dmuchawy?
    A jeśli tak, to jakie temperatury powinienem widzieć na wskaźniku?
    Bo cały czas się zastanawiam, czy wszystko mam w porządku - widzę przeważnie 90-100 stopni... W korkach - 95-100...
    Czy coś mam "nie tak"? Na pewno słyszę głośno chodzący wiatrak, więc chyba szybko się kręci...
    Świeży w Alfach jestem i nic nie wiem...
    A w archiwum nic nie znalazłem... Może słabo szukałem... :-(
    Chodzi o 155, 2.0 TS 16V '95

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,475

    Domyślnie

    1 bieg 92 st 2 bieg 98 st.najpierw sprawdz czy wlacza ci sie ten 2 bieg bez klimy jak sie wlacza to moze /ale nie musi/ byc winne sterownie klima

  10. #10
    grzelutek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix
    1 bieg 92 st 2 bieg 98 st.najpierw sprawdz czy wlacza ci sie ten 2 bieg bez klimy jak sie wlacza to moze /ale nie musi/ byc winne sterownie klima
    Nie wiem czy to do mnie,ale 2-gi bieg bez klimy się u mnie nie włącza.

Podobne wątki

  1. Schemat
    Utworzone przez lopez141 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-08-2015, 19:37
  2. Schemat 1,9 JTD 115 KM
    Utworzone przez Bladyy w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 19:49
  3. [1.8 TS] Schemat ABS
    Utworzone przez ziulek61 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-05-2012, 23:08
  4. [145] Schemat
    Utworzone przez kubatron w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 20:36
  5. Schemat instalacji 156 1.6L 16V TS
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-06-2011, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory