niestety znow te same dzwieki sie pojawily![]()
w paru miejscach zauwazylem takie srebrzyste mejsca po bokach paska, to chyba one sa przyczyna tych piskow
czy przyczyna to szerokosc paska / ilosc rowkow ? 6 a 7 rowkowy? 20 a 21 mm szerokosci ?
na ten temat znalazlem to:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...56_1_9jtd.html
czy ktos moglby sprawdzic czy pasek Gates M-V 6PK1835 jest przeznaczony pod moj model? info przy avatarze
Może to jeszcze być sprężarka klimatyzacji... jak będziesz słyszał pisk to wyłącz klimę i zobacz czy ucichło.
chyba raczej nie http://moto.autocentrum.pl/sklep.php...mochodowe.html
po wizycie w jednym ze sklepow troche sie wyjasnilo, w sumie to, ze powyzszy link wskazuje na BMW nie oznacza, ze dotyczy tylko BMW, rowniez fiata, wersja z dopiskiem XQ jest wzmocniona wersje tego paska, drozsza o 7zl (58zl -> 65zl) szkoda ze u mnie nie ma tej wersji..
Gates produkuje paski o dlugosci 1835 mm a np Dayco o 1836 mm i wg sprzedawcy ten milimetr nie ma znaczenia, sprawdzilem suwmiarka pasek 6-rowkowy i ma dokladnie 20 mm, mial inna dlugosc ale te fiatowskie nie powinny miec innej szerokosci, empirycznie potwierdzilem, ze paski wielorowkowe maja te rowki wzdluz a paski rozrzadu w poprzek.
przykladowe dane z TecDoc 01/2011 do mojego modelu 147 wg VINu
jesli chodzi o Gates ma byc Micro-V XF 6PK1835XQ
jesli chodzi o Contitech - 6PK1835 zastapiony na -> 6PK1836
jesli chodzi o Dayco - 6PK1836E zastapiony na 6PK1836S
mozna by z tego wnioskowac, ze producenci odchodza od krotszych paskow (Gatesz za to go wzmocnil), czyzby dluzsze paski dluzej wytrzymywaly ?
z tego co czytam tutaj przyczyn tego popiskiwania moze byc sporo wiecej
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...lorowkowy.html
moze ktoras z rolek - jednej rolki prowadzacej (tej plastikowej) nie wymienialem, moze sie "zestożkowała" i pasek sie zeslizguje i trze o boki ?
Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 07-11-2011 o 20:50
no i w koncu rozwiazal sie problem tych piskow, to bylo sprzegielko alternatora, zacielo sie na amen, nowe firmy Ina 180zl, aby je wymienic trzeba wyjac alternator kolejne 150 zlociszy... podobno sa fachmani, ktorzy to robia bez wyciagania altka ? dodatkowo inny serwis przetestowal mi za 4 dyszki alternator szczotki etc
zauwazylem jeszcze dzis rano pare sekund po odpaleniu male swiszczenie w okolicach paska wielorowkowego, ale po tych paru sekundach sie uspokaja i pozniej jest ok, powod do niepokoju?
To pewnie pasek. Też tak mam na kilka sekund przy zimny odpaleniu.