Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: 1.9 JTD 16v - metaliczny pisk

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał wojtekml Zobacz post
    Dokładnie takie konsekwencje jak opisujesz. Pzdr
    ok dzieki
    Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 13-10-2011 o 16:08

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    niestety znow te same dzwieki sie pojawily
    w paru miejscach zauwazylem takie srebrzyste mejsca po bokach paska, to chyba one sa przyczyna tych piskow

    czy przyczyna to szerokosc paska / ilosc rowkow ? 6 a 7 rowkowy? 20 a 21 mm szerokosci ?

    na ten temat znalazlem to:
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...56_1_9jtd.html

    czy ktos moglby sprawdzic czy pasek Gates M-V 6PK1835 jest przeznaczony pod moj model? info przy avatarze

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar sumka33
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    ALFA ROMEO 156 SW 1.9 JTD FL, 2005;ALFA ROMEO 147 1.9 JTD FL, 2008
    Postów
    351

    Domyślnie

    Może to jeszcze być sprężarka klimatyzacji... jak będziesz słyszał pisk to wyłącz klimę i zobacz czy ucichło.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    Cytat Napisał sumka33 Zobacz post
    Może to jeszcze być sprężarka klimatyzacji... jak będziesz słyszał pisk to wyłącz klimę i zobacz czy ucichło.
    sprawdzalem juz, dzwieki sa bez wzgledu na to czy klima jest wlaczona czy nie

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Cytat Napisał hiacynto Zobacz post
    czy ktos moglby sprawdzic czy pasek Gates M-V 6PK1835 jest przeznaczony pod moj model? info przy avatarze
    chyba raczej nie http://moto.autocentrum.pl/sklep.php...mochodowe.html

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    po wizycie w jednym ze sklepow troche sie wyjasnilo, w sumie to, ze powyzszy link wskazuje na BMW nie oznacza, ze dotyczy tylko BMW, rowniez fiata, wersja z dopiskiem XQ jest wzmocniona wersje tego paska, drozsza o 7zl (58zl -> 65zl) szkoda ze u mnie nie ma tej wersji..

    Gates produkuje paski o dlugosci 1835 mm a np Dayco o 1836 mm i wg sprzedawcy ten milimetr nie ma znaczenia, sprawdzilem suwmiarka pasek 6-rowkowy i ma dokladnie 20 mm, mial inna dlugosc ale te fiatowskie nie powinny miec innej szerokosci, empirycznie potwierdzilem, ze paski wielorowkowe maja te rowki wzdluz a paski rozrzadu w poprzek.

    przykladowe dane z TecDoc 01/2011 do mojego modelu 147 wg VINu

    jesli chodzi o Gates ma byc Micro-V XF 6PK1835XQ
    jesli chodzi o Contitech - 6PK1835 zastapiony na -> 6PK1836
    jesli chodzi o Dayco - 6PK1836E zastapiony na 6PK1836S

    mozna by z tego wnioskowac, ze producenci odchodza od krotszych paskow (Gatesz za to go wzmocnil), czyzby dluzsze paski dluzej wytrzymywaly ?

    z tego co czytam tutaj przyczyn tego popiskiwania moze byc sporo wiecej
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...lorowkowy.html
    moze ktoras z rolek - jednej rolki prowadzacej (tej plastikowej) nie wymienialem, moze sie "zestożkowała" i pasek sie zeslizguje i trze o boki ?
    Ostatnio edytowane przez Jacenty ; 07-11-2011 o 20:50

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Jacenty
    Dołączył
    12 2008
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    500

    Domyślnie

    no i w koncu rozwiazal sie problem tych piskow, to bylo sprzegielko alternatora, zacielo sie na amen, nowe firmy Ina 180zl, aby je wymienic trzeba wyjac alternator kolejne 150 zlociszy... podobno sa fachmani, ktorzy to robia bez wyciagania altka ? dodatkowo inny serwis przetestowal mi za 4 dyszki alternator szczotki etc

    zauwazylem jeszcze dzis rano pare sekund po odpaleniu male swiszczenie w okolicach paska wielorowkowego, ale po tych paru sekundach sie uspokaja i pozniej jest ok, powod do niepokoju?

  8. #18
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    To pewnie pasek. Też tak mam na kilka sekund przy zimny odpaleniu.

Podobne wątki

  1. Metaliczny klekot 2.4 JTD
    Utworzone przez szymonjot w dziale 166
    Odpowiedzi: 104
    Ostatni post / autor: 01-03-2019, 17:29
  2. Metaliczny dzwięk
    Utworzone przez wador w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-12-2012, 18:25
  3. [145] metaliczny odgłos
    Utworzone przez 1990mb w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-11-2011, 20:03
  4. metaliczny dzwiek
    Utworzone przez misiu7911 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-11-2010, 07:26
  5. Metaliczny dzwiek
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-05-2010, 10:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory